Jumaat, 4 Januari 2019

Harga Mingguan Petrol & Diesel..!


Alhamdulilah..!
Sama jer rupanya cara menentukan harga macam zaman BN dulu..!
Cuma umum hari Jumaat..! dulu Rabu..!
Keh..keh..keh..!

Harga minyak di pam ditetapkan pada RM1.93 seliter bagi RON95 berbanding RM2.20 kini, manakala RON97 diturunkan kepada RM2.23 seliter berbanding RM2.50 kini, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng dalam satu kenyataan.

Diesel pula ditetapkan pada RM2.04 seliter berbanding RM2.18 sebelum ini.

“Harga runcit produk petroleum ini akan diselaraskan semula pada setiap minggu mengikut kaedah apungan terkawal di bawah formula Automatic Pricing Mechanism (APM), sejajar dengan trend penurunan harga minyak di pasaran dunia pada ketika ini.

“Pengumuman harga runcit akan dibuat pada hari Jumaat setiap minggu, dan berkuat kuasa mulai hari Sabtu hingga Jumaat.

“Perlu ditegaskan bahawa harga baharu ini mengambil kira tambahan komisen atau margin pengusaha stesen minyak yang diluluskan oleh Mesyuarat Jemaah Menteri pada 2 Januari 2019,” tegas Guan Eng.

Kerajaan telah bersetuju supaya Margin Pengusaha Stesen Minyak diselaraskan dengan tambahan 2.81 sen kepada 15 sen seliter bagi produk petrol RON95 dan tambahan 3 sen kepada 10 sen seliter bagi produk diesel.

Ini merupakan kenaikan sebanyak 2.81 sen seliter bagi petrol dan 3 sen seliter bagi diesel, berbanding kadar semasa.

Kali terakhir kadar margin ini disemak semula adalah pada tahun 2008.

Tak lama lagi turun sampai RM1.50 la yer..!
Macam dalam janji tu..! Keh..keh..keh..!
Siapa yang cakap?

Lu Fikir La Sendiri..!


7 ulasan:

  1. Hanya KEBERANIAN Kesultanan Islam/Melayu sj. - yg. boleh MENYELAMATkan ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita skrg., terutamanya HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dr. CENGKAMAN SETAN DAPeliwat Zionis!!!
    SEBENAQnya, DYMM YDPA kita mmg. telah diTIPU habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS-lapuran POLIS mesti diBUAT segera atas PENIPUAN ni!

    Sbb. TERJERMAHAN PALSU telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PER-LEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN PERLANTIKAN PEGUAM NEGARA, Per. 145(1); mengISYTIHARkan DARURAT, Per 150; ISLAM adalah Agama PERSEKUTUAN Per. 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

    Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tom-myHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KE-BANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

    BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, rakyat BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ni!!! Ini jenayah TERORISMA!!

    Tok Terkedu -PENCINTA HANG TUAH.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lihat PENGHINAAN/GERTAKAN berterusan oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - terhadap KUASA dan HAK DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita yg. mmg. terMAKTUB dan amat BERKUASA sebenaqnya, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita! Di - http://www.utusan.com.my/berita/politik/tmj-tidak-faham-persekutuan-dr-mahathir-1.815763

      Maka, DYMM YDPA berHAK dan mesti amat BERANI mengISYTIHARkan DARURAT utk. MENYELAMATkan segera ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa Bumiputera kita, serta NEGARA ISLAM kita ni di TANAH MELAYU-KEPULAUAN MELAYU pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni - dgn. meletakkan NEGARA ISLAM kita ni di bawah PEMERINTAHAN TENTERA buat sementara mcm. di THAILAND! Sebe-lum NEGARA ISLAM dan KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita ni JATUH dgn. amat TRAGIK dan KEJAM spt. EMPAYAR ISLAM TURKI UTHMANIYAH (Ottoman Empire), yg. MEMERINTAH Dunia selama 623 thn, melalui MO PENIPU DAJAL oleh PENYAMAQ2 Zionis Freemason, Atarturk dan pertubuhan “Young Turks“, yg. MENYAMAQ sbg. umat Islam!!

      Sbb. PENIPUAN2 pd. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, terutamanya oleh puak PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS Zionis ni, mmg. AKHIRnya - akan menjadikan TANAH MELAYU kita ini sbg. IS(IS)rael di ASIA TENGGARA, di samping MENAKLUK akan SELAT TEBRAU/SELAT MELAKA/LAUT CHINA SELA-TAN, antara motif DAJAL utama ZNWO (Order Dunia Baru Zionis Freemason) depa utk. MENAKLUK seluruh 5 LAUTAN DUNIA!!

      Lagipun, PRU14, mmg. telah diSABOTAJ habis2an!! Apalagi dgn. PENGAKUAN amat ANGKUH (tapi akhirnya terDEDAH rahsia DAJAL depa), oleh sebuah 'NGO' PENGKHIANAT Veteran ATM/PDRM, Patriot, yg. mana depa telah BEKERJASAMA dgn. 'NGO' PENGGANAS asing, yg. diTAJA CIA/SOROS-MOSSAD, Bersih, yg. berPUSAT di SWITZERLAND - utk. mengHASUT POLIS/TENTERA dan juga disyaki, pekerja2 SPR, utk. MENUMBANGkan PM YAB DS Najib terCINTA kita dan KERAJAAN PERSEKUTUAN!!!

      Maka, kalau dah mengHASUT akan ATM/PDRM/mana-mana pekerja JPA utk. MENUMBANGkan KERAJAAN, apalagi dgn. NGO PENGGANAS ASING Bersih, ini SEBENAQnya adalah PENDERHAKAAN kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan PEMERINTAH TERTINGGI ATM - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32 dan 41!!

      Lihat juga, NEGARA dan Rakyat BUMIPUTERA kita sdg. dlm. keadaan amat BAHAYA skrg. , setelah semua 14 HOSPITAL2 SWASTA kita dan 21 HOSPITAL2 TURKI (yg. juga NEGARA ISLAM) dlm. IHH Bhd. diJUAL pd. PENJAJAH Jepun-SEKUTU kuat IS(IS)rael/US-NATO - dan skrg. semua HOSPITAL2 AWAM dan LAPANGAN2 TERBANG kita, serta STESYEN2 KERETAPI2 kita dan TANAH2 amat BERNILAInya, juga akan diJUAL pd. TOKEY2 PENJAJAH2 Zionis FREEMASON DAPbangkai ANJING ni dan Zionis ASING!!

      Bayangkan puaka2 Zionis FREEMASON IS(IS)rael-MOSSAD/NATO [iaitu Tentera Bersekutu Kesatuan Eropah, tetapi juga SEBENAQnya diANGGOTAI IS(IS)rael/US/Canada/Australia/NZ] - bakal MENGUASAI segala ASET2 NASIONAL NEGARA/BUMIPUTERA/ISLAM amat berHARGA kita ni, yg. diBINA dgn. PENAT LELAH dr. LEGASI amat gemilang BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN (tulen) kita, PM Orang Asal amat AGUNG dan terCINTA kita, iaitu KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EM-PAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KE-PULAUAN MELAYU kita), Almarhum Orang Kaya Indera Syahbandar ke-10 Pahang, PM YAB Tun Abd. Razak Dato' Hussein Al-Haj, serta diSAMBUNG legasi amat GEMILANG ini oleh ANAKANDA beliau, Orang Kaya Indera Syahbandar ke -11 Pahang, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita!

      Lihat PENDEDAHAN BERNAS oleh YAB DS Najib terCINTA kita, di - https://mykmu.net/2018/12/04/ph-akan-jual-30-dari-lapangan-terbang-bangunan-hospital-hospital-awam-stesen-keretapi-dan-tanah-tanahnya/

      (Tok Terkedu)

      Padam
  2. PI MAMPOS lu TOK TERKEDU HOMO PENYAMAQ UMNO bangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!TUMBANGkan habis2an, UMNO PARTI PENJAJAH/PENGGANAS buas BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -najib BAGI kedaulatan negara pada SINGAPORK tak pula kamu BISING TOK TERKEDU ANAK haramjaddah!!!

    BalasPadam
  3. MANA TED BABI PARIAH MANOFF

    MANA CIK MANIAH SUNDAL

    MANA KLUANG DIAMOND

    PUNDEK LAH...APA HASIL TUKAR KERAJAAN KALAU SEMUA SAMAM

    RASUAH SEMUA SAMA ..PROJEK KETUA BAHAGIAN SAPU

    APA2 ORANG POLITIK KEBAS

    SO SEKARANG TELUS...BOLEH MAKAN RASUAH SECARA TELUS!!!

    HISAP ROKOK TAK BOLEH..SEBAB MENDATANKAN KANSER

    HISAP TETEK DEPAN KHALAYAK RAMAI BOLEH LAA

    BILA STIM M,AIN KAT DEPAN DEPAN ITU JUGAK

    BARU TELUS..

    HIP HIP HOORAY

    BalasPadam
  4. Kempen burukkan raja-raja sudah bermula

    Firdaus Muhammad
    4 Jan 2019, 6:38 pm (Dikemaskini 4 Jan 2019, 6:46 pm)

    A A
    ULASAN | Sudah banyak spekulasi berkeliaran berkenaan isu peletakan jawatan Yang di-Pertuan Agong dan pelantikan YDPA yang baru.

    Macam-macam teori yang dikongsi oleh netizen, lebih-lebih lagi berkenaan tindakan Tun Mahathir untuk mencampuri urusan Majlis Raja-Raja dalam memilih YDPA yang baru.

    Mengikut senarai pemilihan, Sultan Pahang layak menjadi YDPA seterusnya diikuti oleh Sultan Johor dan Sultan Perak.

    Namun terdapat berita yang mengkhabarkan bahawa Sultan Pahang tidak berminat untuk menjadi YDPA dan tentunya nama Sultan Johor sebagai YDPA menggerunkan Tun Mahathir.

    Atas sebab inilah, Tun Mahathir telah berkongsi satu peringatan kepada raja-raja bahawa mereka tidak akan terkecuali daripada pelaksanaan undang-undang melalui blog bertajuk “rule of Law” yang secara jelas, berat dengan ugutan terhadap raja-raja.

    Prinsip ‘rule of Law’ memang wajar ditegakkan tanpa pengecualian. Namun dalam konteks sekarang, prinsip ini bagaikan diguna hanya untuk tujuan politik dan tidaklah ikhlas untuk menegakkan undang-undang.

    Di mana prinsip 'rule of law?'

    BalasPadam
  5. Kami ahli umno harap pru15 akan bertukar kerajaan. Azwandin jadi pm..mesti minyak singgit je. Lokman menteri kewangan. Mesti rakyat kaya

    BalasPadam
  6. Tq ds najib sbb dedahkan penipuan ph sakau cukai minyak 7mggu lps.. Kalau x selamanya dikencing ph

    BalasPadam