Ahad, 6 Disember 2020

HOT ~ Video Siapa Yang Berlegar Tu..???

 

Hidup ni bukan lama..namun ketika hidup ni biarlah membuat jasa. Pemimpin bangsa ni sejak dari dulu tak lekang dari pelbagai isu terutama isu betina. Kalau di sorot sejak dari era awal kemerdekaan sampai la sekarang ada sahaja isu panas yang mengaitkan para pemimpin. Bezanya dulu tak laju tersebar dan secekap sekarang. Dulu takde gajet yang pepatah kata di lipat sebesar kuku, di buka selembar alam..! Mana nak sorok muka.

Namun begitu, Anwar Aljub tetap menjadi ikon utama dalam isu skandal kerana 'partner' beliau bukan sahaja betina tapi jantan, baik muda macam Sepol, mahupun Munawar yang dah ditelan usia.


Kini, isu seperti ini timbul lagi, di mainkan untuk menjebak siapa juga agar slow down atau terus menghilangkan diri. Cuma sekarang ini pemimpin ada skrip dan dah ada strategi, cukup sekadar kata itu fitnah dengan modal muka tebal ala ala tak sedar diri, mungkin mampu bertahan lama..! Cukup jarang yang berani bawa ke Mahkamah. Kes Aljub dulu pun sebab dia yang buat report polis ke atas penulis Khaled Jefri...kalau tidak? mungkin terus senyap sunyi.

Rupanya cara Anwar ni ramai juga yang hari ini nak ikuti. Ramai yang nak dedahkan dan ramai juga yang tak kesah untuk di dedahkan. 

Teringat kata kata guru -

Kalau pun kita kaya, jangan ditayang sangat.

Kalau pun kita miskin jangan di sungutkan sangat.

Kalau pun kita cerdik jangan di tunjukkan sangat.

Kalau pun kita bodoh jangan di ketarakan sangat.

Hidup ini biar ikhlas dan bersederhana adalah langkah terbaik.

Tapi hari ini ada lagi ke yang bersederhana?

Kakitangan kerajaan pun ada Bentley bro. Apa barang?

Makanya dalam dunia yang semakin tajam dengan saingan, tentu di satu pihak akan mengeluarkan apa jua senjata untuk terus menekan dan memakan mangsanya sementara pihak sebaliknya   akan bertungkus lumus untuk menyelamatkan diri demi mempertahankan hujahnya.

Akhirnya terbongkar semua cerita, hilang norma norma kesusilaan. Takde malu dan hilang lah segan. Yang tinggal hanya malu dan kemaluan..!

Politik banyak mengajar dan menguji. 

Dalam isu MB, kita tengok dari Ipoh berjangkit atau tidak ke JB pagi ini. Kalau tidak pun ia akan teruji di Parlimen dalam tempoh 2 minggu sidang yang berbaki. 

Rasanya rakyat pun dah mula biasa dengan covid-19, hidup dalam new norm. Dengan pelepasan dan syarat rentas negeri pun dah tak ada lagi. Persediaan PRU mungkin dah semakin boleh di realisasi.

Tunggu apa lagi? Lu Fikir La Sendiri..!

16 ulasan:

  1. Undi percaya: Nazri Aziz gesa Dewan Rakyat contohi DUN Perak

    Undi percaya di DUN Perak hari ini menimbulkan gesaan agar undi seumpanya turut diadakan di parlimen.

    Pemimpin Umno dan DAP menggesa agar undi percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin diadakan bagi menjawab persoalan mengenai keabsahan kerajaan Perikatan Nasional (PN).

    “Mari kita selesaikan (isu keabsahan PN) ini,” kata Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Aziz kepada Malaysiakini

    Lepas melingkup kerajaan Yiddin@Tun boleh lah sumbatkan Tun dan Daim dalam Sg Buloh.

    BalasPadam
  2. ...habis tu bolehlah Zahid, Najib dan beberapa org UMNO lain dibebaskan daripada tuduhan rasuah atau menyalahguna kuasa! Dasar parti bangsa Melayu bangsat. Rakus, ego demi kepentingan diri daripada kepentingan rakyat. Kalau ya pun tak boleh ke tunggu sehingga PRU15 nanti. AWAS UMNO rakyat sedang memerhati!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cukup-cukuplah fitnah tu.

      Biarlah Atoq Kau je yang buat kerja fitnah, tohmah, menipu dan menghasut.

      Ker kau ni pun dari keturunan kutty kerala.

      Padam
    2. Ko lagi bangsat...gi jilat bontot dap...bodoh patut senang kena kencing

      Padam
  3. kes zahid najib bio mahkamah yg buat keputusan bawak Jho Lo Nik Faisal balik dan pecat Amit Bedul sekalikan pecat CEO KWSP....

    BalasPadam
  4. Kalau UMNO dan DAP PKR bergabung dah lingkup kerajaan PN ni...!?

    Atok, Daim, Rafidah, Boboi Mokhzani Mirzan dab lama ke dalam...

    Pecat Amit Bedol, Pecat CEO KWSP skli, lantik IGP baru, Ketua SPRM baru Hakim Baru, Bawak balik Jho Lo, Nik Faisal Justo mcm atok buat dolu. Atok boleh lantik dan pecat sapa yg dia nak depa pin boleh buat... ini suma kan ajaran atok.. dah ke dalam Atok dan Daim serta legasinya

    UMNO masih mantap dan tahu harga diri bukan macam Tun hingga jilat kahak DAP balik semula...

    Lu fikir lah sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rata2 rakyat berharap agar Atok And The Thieves dibawa kemuka pengadilan.

      Sering kali bila bersembang bab Atok And The Thieves, pasti ada soalan 'Kenapa takde orang yang bersemangat nak bawa kes2 penyamun sebenar ni ke muka pengadilan supaya anak2 dan cucu2 mereka tak kena tipu dan tak mengagung-agungkan penyamun dimasa hadapan?'

      Jawapan pada soalan ini mudah sebenarnya. Orang nya ada.

      Kalau hendak melihat soalan ini berjawab, marilah kita sama2 memilih Anwar sebagai PM Malayia selepas ini.

      Percaya la, Anwar adalah pilhan terbaik untuk masa depan Malaysia demi anak2 dan cucu2 kita.

      Anwar tidak la seburuk seperti yang digambarkan. Faktor usia/umur serta jawatan sebagai PM akan menyedarkan Anwar tidak bernakal lagi.

      Berilah Anwar peluang membuktikan.

      Padam
    2. Mamat peliwat ko nak bagi peluang? Dgn cucu2 ko nnti pengikut gay tibai dubur cucu ko. Bior betui. Kahkahak

      Padam
    3. Pengikut tibai dubur dah lama wujud. Sejak zaman Nabi2 lagi dah wujud. Bukan perkara baru. Bukan salah Anwar. Jadi tak mengherankan jika perbuatan seperti ini masih berlaku kini dan selamanya. Jika kembali insaf dan bertaubat, taubat nya akan diterima Allah.

      Tak perlu takut dengan Anwar. Kau yang perlu rajin bimbing anak2 dan cucu2 perkara2 yang sihat dan betul, kalau dah suka sama suka, takde sipa yang tahu kecuali kau pasang kamera cctv kat dubur anak2 dan cucu2 kau sejak lahir.

      Kalau terbabas, patah balik ke pangkal jalan.

      Padam
    4. Oh. Tibai dubur takpe kata pengikut kaum lut. Tak salah sapa pun nak jadi penjubur. Sebab dah lama berlaku. Orang kaki jubur yg tak tau jaga kote dia masih boleh kita imamkan sebagai pemimpin. Janji dia tobat. Dia suruh jaga cucu supaya hidup dengan betul. Tapi dia sendiri tak tau nak jaga diri sendiri dengan memilih orang yg tak normal jadi ketua. Puiii

      Padam
  5. Istana Perak Beri Isyarat Mahu Gabungan PN Kekal – Sumber Istana Perak Tuanku Sultan menegaskan ia cenderung agar kerajaan Perikatan Nasional sedia ada di Perak kekal seperti sebelumnya dengan hanya melakukan pertukaran Menteri Besar seperti permintaan UMNO.

    Walaupun Pas sebelum ini dilaporkan enggan menyertai kerajaan negeri baharu atas prinsip solidariti dengan PPBM, namun isyarat terbaharu Istana mungkin mengubah keadaan.

    PPBM juga dilihat sedia bertolak ansur berikutan kenyataan Timbalan Presidennya yang juga bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu yang menasihatkan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) agar tidak membalas dendam berikutan kemelut politik di negerinya

    Pengerusi BN Perak Dato’ Haji Saarani bin Mohamad, Adun Kota Tampan dikatakan telah mendapat sokongan bertulis 25 Ahli Dewan Undangan Negeri dari UMNO dan hanya menunggu sokongan PPBM dan Pas.

    Rakyat Tunggu apa reaksi Bersatu dan PAS titah Sultan Perak.

    BalasPadam
  6. Seruan dari Istana Perak mahu UMNO PAS BERSATU Bebas bentuk semula kerajaan Negeri Perak sebagai tamparan amat memalukan bagi negarawan negara Tun yang selama ini terhegeh hegeh bersekongkol dengan DAP.

    UMNO perlu membentuk semula kerajaan Perak bersama PAS, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dan wakil rakyat Bebas.

    Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan, berkata ini termasuk jika Menteri Besar baru sudah diberi perkenan oleh Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.

    Katanya, pilihan selain itu termasuk kononnya UMNO perlu bekerjasama dengan DAP bukanlah pilihan utama.

    "Pilihan pertama yang utama tentu UMNO mesti bersama dengan PAS, Bebas dan BERSATU untuk tubuh kerajaan dengan Menteri Besar baharu.

    BalasPadam
  7. Politik melayu betul2 dah f**k** up!! Not guided by Islam at all.

    BalasPadam
  8. ini semua ajaran atok kau... demi kuasa dan tamak

    BalasPadam
  9. Jika ianya direalisasikan di Perak maka rakyat akan mendapat sebuah kerajaan yang jauh lebih stabil daripada kerajaan PN.

    Selepas itu Johor, Melaka, Kedah, Sabah dan Persekutuan boleh pakai formula yang sama.

    Selama ini atok sangat perasan Bersatu atau PejWang bertindak sebagai kuasa pengimbang dan boleh bargin power.

    Maka pesta atok daim rafidah azmin yiddin kiddin boboi mokhzani turun naik mahkamah akan bermula.

    Jom saksikan... nak bertahan atau nak bubar sekarang...!!

    BalasPadam
  10. A Kadir Jasin berkata, spekulasi Umno dan DAP membentuk kerjasama politik mungkin menjadi kenyataan.

    Bersatu masa Tun jadi PM atok kata DAP okey ajer...

    Kadir, yang berpihak kepada bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad, berkata dia menerima maklumat mengenai kemungkinan kerjasama Umno-DAP itu sebelum kejatuhan kerajaan Perak yang dipimpin Bersatu.

    Sejam sebelum kejatuhan kerajaan Perak, Kadir berkata dia dimaklumkan oleh orang kepercayaan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim bahawa perkara itu akan berlaku.

    Kadir berkata dia kemudian bertanya siapa yang akan menggantian kerajaan Perak.

    Biar lah dia orang yg tentukan cuma bila dia orang bersatu maka Tun Daim Azmin dan Rafidah boleh masuk Sg Buloh dengan cepat.

    BalasPadam