Isnin, 16 Januari 2023

Ada Telor Ke Tidak..?

 

Usai PAU melabuhkan tirai, bukan main lagi juak juak Zahid mendada. Bagi penyokong dan pendokong barua pengkhianat Zahid dan empty nya bukan main mereka melambung melambung telor, sedangkan jalan mengepak dan mengengkang kerana telor dah membusung mereka tak peduli. 

Resah, kecewa dan marah ahli dan rakyat melihat permainan bacul si barua pengkhianat mereka tak ambil pusing, yang penting macam mana mereka boleh terus menunggang dan menonggeng parti sambil menjilat air kencing. Bagi mereka selagi Zahid dan konconya berkuasa selagi itu dunia mereka punya. Soal kalah pilihanraya tak penting, yang penting watikah mesti nama mereka untuk menjadi calon bertanding. 


Seharusnya, pemimpin UMNO yang waras dan bertanggungjawab perlu lah berjumpa dan berguru dengan peguam mulia di atas tu. Pasti ada asas beliau berkata begitu, tentunya kes ini boleh di bawa ke mahkamah untuk di cabar. Pemimpin UMNO yang sayangkan parti perlu menggerakkan usaha bagi memberhentikan segala kejahatan dan kebejatan yang di lakukan oleh Zahid dan konconya. UMNO adalah parti orang Melayu, UMNO ialah tunjang Barisan Nasional. UMNO dan BN bukan alat dan boneka si barua pengkhianat yang menurut perintah cikgu dan tuhan politiknya DAP. Ini saat dan ketikanya. Bertindak lah. 


Dalam keghairahan Zahid dan Mad Hassan memuja tuhan politiknya DAP hingga Zahid menggambarkan bahawa UMNO akan menjadi sebahagian anggota kerajaan di Pulau Pinang dalam PRN yang akan datang. 

Rupanya orang kuat PH Pulau Pinang sendiri menolak Zahid. DAPig dan sekutunya sebenarnya tidak mahukan najis yang merata di tubuh Zahid terpalit ke muka mereka. 

Kalau mereka mahu menggunakan UMNO dan BN pun hanya sekadar satu cabang biro Melayu dan islam kepada DAPig. Bukannya parti yang boleh menentukan tapi sekadar hamba sahya yang sekadar menjadi pak turut. 

Sebagaimana realiti sekarang BN yang menyumbang 30 kerusi adalah alat dan tiang untuk mempastikan DAPig terus kekal sebagai kerajaan. Jawatan TPM bukannya kekuasaan dan kemegahan, ianya sekadar tali yang menjerut BN dengan meletakkan Zahid sebagai budak suruhan. Itu sebab Zahid bersungguh sungguh mempastikan nyanyian 30 berkuasa, 30 jadi kerajaan perlu di kumandangkan.

Jauh daripada itu, bagi Zahid pula ianya adalah kunci untuk terus memainkan peranan bagi kelansungan hidup politik cikgunya. Bagi Zahid hanya Anwar Aljuburi sahaja yang boleh memberikannya nyawa. Hanya Aljub sahaja yang mampu melepaskan dirinya dari penjara agaknya.

Jadi siapa sebenarnya yang berkuasa? siapa sebenarnya yang benar benar bertelor?

Lu Fikir La Sendiri..!


11 ulasan:

  1. Pemimpin umno bodoh bangang, ahli bawahan lagi bodoh, klau cerdik keluar umno beramai ramai biar tinggal zahid dan tok mat terkanting kantong dlm parti kepunyaan mereka berdua!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk., rupa2nya USUL supaya jwtn. Pres. & Timb. TAK ditanding - telah melanggar Perlembagaan UMNO sewenangnya! BANGKAI betul PENIPU2 Zahid & Mohd. Hasan ni, & geng BANGSAT depa dlm. UMNO-si PENJILAT rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 BIAWAK2 Penjajah DAP-PKR!

      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/01/1052607/usul-2-jawatan-tertinggi-tak-dipertanding-tak-sah-kerana-dikemuka

      @ Twit - MelayuKeris32

      Padam
    2. Apa KEJADAHnya Menteri BANGKAI Mafia Pengangkutan Kapir Penjajah Cina DAP - kena KAWAL Mohd. Hasan, Menteri Pertahanan - utk. acara Ketenteraan LIMA?! Si Kapir2 DAP ni - nak MERISIK sekali lagi RAHSIA2 Ketenteraan ATM kita - mcm., lepas PRU14 dulu! GILA!

      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/lima23-dijangka-capai-nilai-mou-antara-rm7-bilion-hingga-rm8-bilion-mohamad-hasan-402154

      Padam
    3. Nak BERPURA2 pula si BANGKAI Biawak Penjajah Kapir DAP ni! Konon kat acara persiapan LIMA sama Menteri Pertahanan, sbb. nak atasi masalah FERI2, yg. patutnya bwh. Kjaan PAS Kedah! Lagipun, wakil2 Kerajaan/Tentera2 DUNIA kat LIMA tu naik Ferikah, PENIPU!
      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/lima-2023-kementerian-pengangkutan-usaha-atasi-isu-perkhidmatan-feri-di-langkawi-402159

      Padam
  2. Skrg. PATI2, disyaki berJUTA2 Kapir2 - akan diBANTU utk. terus tinggal di Msia, dpt. kerja dsbnya, disyaki juga utk. diberi IC2 PALSU utk. 6 Pilihanraya2 Negeri (PRN) nanti - oleh rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR!

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/program-rekalibrasi-tenaga-kerja-dilanjut-hingga-hujung-2023-401192

    @ Twit - MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas berjuta2 PATI2, disyaki KAPIR2 nak diHALALkan - skrg. 1/2 JUTA pula lagi pekerja2 ASING, juga disyaki majoriti2 KAPIR2 dr. Nepal/India/TERORIS Tamil Eelam S.Lanka/Bangladesh/Ind'sia -nak dibawa msk. oleh Menteri Nazi Hindu DAP-penyokong Tamil Eelam!

      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/01/926167/kemasukan-5000000-pekerja-warga-asing-bagi-sektor-tidak-diminati-warga

      Padam
    2. BANGKAI2 rejim2 Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 BIAWAK Penjajah2 DAP-PKR - nak tangguh PRN hingga Mei @ Jun - disyaki supaya depa dpt. SIAPkan berjuta2 IC2 PALSU pd. PATI2 Kapir yg. baru diHALALkan @ akan dibawa msk. oleh Menteri2 KDN PK/DAP depa!

      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/01/926169/dun-negeri-sembilan-jangka-bubar-mei-ini-mb

      Padam
  3. Dah mula ROMPAKAN Aset2 Negara - bwh. MENTERI KEWANGAN Bangkai rejim2 MAFIA2 Diktator Anwar Pariah homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR! Tgk. ni KWSP nak JUAL Sek.2 ANTARABANGSA -disyaki antara MOTIF utama, juga supaya SEKOLAH2 ni TAK lagi bwh. Kem. Pendidikan!

    https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2023/01/13/epf-in-rm500-million-sale-of-international-schools-says-report/

    @ Twit - MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg. HARTANAH2 kita pula nak biar oleh UMNO utk. diROMPAK oleh WARGA2 ASING dgn. amat MURAH (nak turun pd. $500k, yg. hanya ~$110k euro),TANPA Deposit - maka warga2 asing Kapir MISKIN di Barat/Asia pun boleh tinggal kat Msia mcm. RAJA2 di Kondo2 MEWAH!

      https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2023/01/15/longgar-syarat-mm2h-atasi-hartanah-tak-terjual-kata-exco-johor/

      Padam
    2. Walau ramai Rakyat PRIBUMI kita,utama yg. MISKIN, masih TAK dak rumah sendiri -PEMAJU2 Kapir2 Mafia Penjajah2 DAP/PKR terus dibiar ROMPAK beribu2 HEKTAR Tanah2 kita -utk. bina KONDO2/RUMAH2 MEWAH -lepas tu punya TAMAK nak jual kat Warga2 Asing dgn. MURAH!

      https://www.hmetro.com.my/bisnes/2023/01/924238/lbs-lancar-12-projek-baharu-tahun-ini

      Padam
    3. Proj. PR1MA dibangun oleh DS Najib kita utk. bantu PRIBUMI Miskin/sederhana miliki rumah -tapi 32 proj. ni diBATAL Betina BANGKAI-penjilat hanyir DAP Zuraida,waktu dia Menteri bwh. rejim Dikt.2 Anwar-Mahathir/PH lepas PRU14 2018!

      https://ms-my.facebook.com/najibrazak/photos/a.294787430951/10157538568830952/?type=3

      https://ms-my.facebook.com/najibrazak/photos/a.294787430951/10156451221470952/?type=3

      Padam