Khamis, 19 Januari 2023

Bila Mad Pantun Tertelan Kapor Barus


Dulu, bila jumpa Mad Maslan @ Mad pantun maka ramai la ahli ameno yang akan menunggu nunggu pantun yang akan terpacul dari mulut Setiausaha Agong UMNO ni hingga menyebabkan pengikut PH senak telor. Diceritakan oleh penyokong kuat Mad ni, mamak dekat Pontian pun hafal pantun kalau tuan pergi memancing tu.

Semalam Amad di laporkan berhujah bahawa ada 5 sebab kenapa BN di tolak oleh pengundi dalam PRU yang lalu. Bagi puak penjilat Zahid ni tentu menyalahkan orang lain adalah jalan terbaik berbanding mahu mencari kelemahan yang memang wujud dalam diri mereka sendiri. Antara yang sedap di jual oleh para barua ialah isu politik wang dan serangan tik tok yang gagal di tangani dengan baik oleh Penerangan dan BNComm. Sikit pun bukan salah Zahid..! Sebab? sebab Zahid sesuci embun pagi bagi mereka. Semuanya tomahan dan niat jahat kepada Zahid, bagi mereka boleh jadi siapa yang tak menyokong Zahid mungkin boleh masuk neraka la gamaknya.

Semalam Amad pun cakap 7 langkah penambahbaikkan ekonomi. Itu pun penulis tak minat nak ulas. Yang menjadi isu ini ialah apa cerita dengan hal di bawah ni.


Denda sampai RM1000 tu termasuk langkah kemakmuran ekonomi rakyat ke Mad? Gila apa ni? Ni yang tulisan cina dalam surat rasmi kerajaan apa cerita pulak?


Mana perginya kedaulatan Bahasa Kebangsaan? Bab ini puak barua pengkhianat tak nak ambil tahu ke? Atau semuanya sejak jadi barua dah memang tak de telor, atau pun telor memang dah kena pegang dengan Aljub mewakili tuhan politiknya DAPig?

Pantun pun dah kena tukar ni Mad. Kalau amad pergi memancing, jangan lupa membawa umpan, ahli parti perlu di kencing, demi kuasa bersama pakatan harapan.

Tak gitu? Lu Fikir La Sendiri..!

1 ulasan:

  1. Hoi hoi ya hoi umno penyamun, yg sokong, akar umbi klau diam sokong lah tu tp makan kuah yg atas mkn isi.. Hoi ya hoi selagi ada yg bodoh kena tipu selagi itulah berpresidenkan penyamun hoihoi ya hoi..

    BalasPadam