Khamis, 12 Januari 2023

Barua Pengkhianat Dah Jadi Pengecut..!

 

PAU bermula semalam dengan majlis Taklimat Presiden. Khabarnya majlis yang konon tertutup itu merupakan peluang Zahid menutup pekung di badannya dengan cerita khayal yang cuba menutup bangkai gajah dengan daud terup sekeping. Di khabarkan juga sambutan dingin perwakilan mendengar cerita tahyul Zahid yang menurut perintah gurunya Anwar juga antara sebab puak Shafie Wangsa Maju @ Shafie hatrick mengumpulkan lebih kurang 60 - 70 orang Ketua Bahagian di Royale Chulan malam tadi.

Maka menyalak lah langkah Chulan malam tadi apabila dengan sombong berbohong mengatakan bahawa seramai 140 orang KB menyokong Presiden dan Timbalan Presiden tidak di pertandingkan. Betul apa yang di tulis oleh Budin di bawah ni. Kalau dah dapat sokongan 140 bahagian apa yang takut dan kecut membuka gelanggang pemilihan? Apa yang jadi bacul tak tentu pasal? Kecuali mereka sebenarnya sedang menayang jilatan siapa yang paling licin untuk mendapat laba dari kerusi kerajaan sekarang ini? Pastinya juga mahu menonjolkan koloman siapa yang paling kuat kerana watikah yang belum lagi bernama di dalam PRN 6 negeri akan datang. Tak gitu? Untuk ahli dan untuk party???


Di ceritakan juga dalam taklimat petang semalam bahawa, langkah pembersihan di dalam parti akan lebih tajam di lakukan. Nada suara ancaman dan dendam jelas didengari. Bagi Zahid dan sekutu jahatnya, ameno ini hanya parti mereka. Ameno bukan lagi parti yang mewakili bangsa melayu. Ameno sudah jadi alat dan kuda tungganggan Zahid dan konco konconya. Dengan tunggangan anak murid pasti cikgu akan lebih mudah menonggeng di depan tuhan politiknya DAP.

Itu sebab Mad Hasan dalam ucapannya malam tadi, jelas mengatakan bahawa DAP lebih baik. Bahasa mudanya DAP ialah pilihan yang terbaik bagi ameno dan bieen.


Mana pergi hilangnya kata kata Mad Hassan yang menjadi kebanggaan ahli ameno sebelum ini yang bukan main menepuk meja di warung kopi yang mengatakan bahawa ameno masih sihat, ameno masih elok? elek..pocit..! 'Mad Hassan pun dah tersampok Zahid rupanya,' kata abang aji pagi ini sambil menyedut ayak teh tariknya.


Jadi sebenarnya parti keramat melayu ini menjaga kepentingan siapa? Kepentingan Zahid dan konconya semata. Cukup la ahli di bawah yang setia terus di tipu dan di bohongi oleh mereka. Sampai bila ameno nak buat pembetulan jika mereka yang terang terang menjadi beban dan merosakan di dalam parti masih kekal berkuasa. Selagi ada barua dan pengkhianat ini, rasanya ameno akan semakin jauh di pinggirkan oleh bangsanya sendiri.

Sekarang giat di jalankan usaha untuk menuntut PAU mengambil pendirian menolak pertandingan di peringkat Presiden dan Timbalan. Tapi jawatan lain boleh pulak. Ini jelas agenda yang terus terusan akan membungkam ameno. Ini betul betul sokong dah rebah.  Apa untungnya ahli dan parti? 

Baca dan fahamkan tulisan Budin ni..

Sekumpulan 140 Ketua UMNO Bahagian, kononnyalah, dilaporkan berkumpul malam tadi untuk menyatakan sokongan kepada Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi dan timbalannya, Mohamad Hasan.

Bagaimanapun, sokongan mereka bukan bagi mempertahankan Zahid Hamidi dan Mohamad untuk siap sedia berlawan atau sebagai benteng hadapan dalam pertandingan, tetapi agar kedua-dua jawatan itu tidak dipertandingkan.

Maknanya, mereka berkumpul malam tadi adalah agar Zahid Hamidi dan Mohamad diberi kemenangan percuma atau “menang secara betina” dalam pemilihan UMNO akan datang ini.

Jurucakap kumpulan terbabit, Mohd Shafei Abdullah daripada Wangsa Maju dilaporkan berkata, Ketua-Ketua UMNO bahagian berkenaan sepakat mendesak agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan.

Beliau berkata, tumpuan UMNO ketika ini perlu terarah kepada memperkukuh parti daripada pelbagai peringkat untuk berdepan enam pilihan raya negeri (PRN) yang dijangka diadakan tahun ini.

“Untuk berdepan enam PRN tahun ini, kita perlu parti UMNO yang kuat, justeru kami berharap presiden (Ahmad Zahid) mengambil kira pandangan ini dan memastikan tiada pertandingan bagi jawatan tertinggi parti,” katanya pada sidang media itu.

Kehkehkeh…tikus di sawah padi pun barangkali ketawa dengan mereka ini – berkumpul beramai-ramai, tapi takut nak berlawan.

Kalau begitu, buat apa berkumpul dan bersolidariti?

Jika benar ada 140 bahagian berada di belakang Zahid Hamidi dan Mohamad sekarang, kenapa masih takut dan pengecut dengan pertandingan?

Dengan mendakwa memiliki 140 sokongan daripada 191 bahagian UMNO yang ada di seluruh, mereka yang berkumpul malam tadi sepatutnya bersuara dengan gagah – “marilah berlawan dengan kami kerana kami ada sokongan majoriti”.

Tetapi, kenapa berkumpul beramai-ramai dan mendakwa memiliki sokongan daripada 140 bahagian, namun masih pengecut untuk berlawan?

Konon ada 140 Ketua Bahagian, hairannya semacam kecut perut nak berlawan dengan lawan yang hanya tinggal 51 bahagian bersama mereka.

Betulkah ada 140 sokongan daripada bahagian-bahagian sebagaimana didakwa itu?

Pernahkah kita lihat lihat di dunia ini orang yang mendakwa ia kuat dan memiliki sokongan majoriti, tetapi bersikap pengecut dan tidak berani berdepan pertandingan?

Ataukah dakwaan ada sokongan 140 bahagian itu hanya sekadar propa untuk mendapat upah dan melobi jawatan daripada Zahid Hamidi dan Mohamad yang kini berkedudukan dalam kerajaan?

Sebenarnya, berdasarkan daripada pelbagai maklumat yang diterima, sokongan yang didakwa mewakili 140 bahagian itu “jauh panggang dari api”.

Sokongan mereka tidak sampai pun 100 bahagian, kata seorang pemimpin bahagian yang dihubungi.

Maklumat daripada media pula mengatakan, kehadiran Ketua-Ketua UMNO bahagian di Royal Chulan malam tadi juga jauh lebih rendah daripada 140 yang didakwa itu.

Ohhhh…patut lerrrr….– ShahbudinHusin 12/01/2023. sumber

Sepatah kata seorang pemimpin negara sebelum ini, 'dahulu UMNO ada hampir 3000 perwakilan yang membuat pengundian mewakili bahagian di seluruh negara. So you nak beli 3k orang tu pun bukan mudah dengan macam macam latar belakang jawatan, pendidikan, taraf ekonomi dan kecenderungan pemikiran politik yang mereka imani. TAPI sekarang you cuma perlu jaga dan pelihara 100 lebih sikit sahaja Ketua Bahagian you dah boleh menang MT.' kata tokoh berjasa tersebut.

'Umpama...dulu ada 3k pelacur you kena pilih dan beli, but now you hanya perlu jaga Super Pelacur yang hanya sekitar 100 orang lebih...But super la' tambah beliau.

Apa nak cakap??? Lu Fikir La Sendiri..!

11 ulasan:

  1. Ya, Sucikan UMNO ni dr. PENGKHIANAT2 sebenar -yg. TAK habis MENIPU akar umbi, Pengundi2 & Penyokong2 UMNO -konon walau UMNO benci DAP selama ni, tapi UMNO tetap kalah konon -sdgkan SPR & PDRM dah diSABOTAJ oleh Bangkai2 BERSIH-geng PKR/DAP, si BENGAP2 oi!

    http://suaralensa.blogspot.com/2023/01/dap-lebih-baik-dari-pas-ppbm-bayang.html?m=1

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak sangka betul rupa2nya mohd. hasan ni juga amat DAJAL mcm. Zahid, yg. semua ni geng Melayu LIBERAL! Punyalah kedua ni gunakan PAU -utk. menSUCIkan DAP dlm. UMNO, yg. akan terus baham UMNO mcm. KANIB*L & PARASIT - mcm. UMNO kepala2 BANGKAI depa punya!

      https://helenang.wordpress.com/2023/01/12/mat-hasan-pau-explained-in-four-tweets/

      Padam
    2. Lepas PENGKHIANAT Zahid skrg. puji Kapir DAP antara Rakan terbaik & guna UMNO utk. sertai rejim2 Gab. Anwar homoh/PH-DAP si PENIPU -anak Zahid dpt. jwtn. PENGERUSI AL Pengarah dlm sy. Semikonduktor DAP Msia-Taiwan, berpusat di PP!

      https://www.bharian.com.my/bisnes/korporat/2022/12/1036071/nurulhidayah-dilantik-jadi-pengerusi-mq-tech

      mqtech.com.my

      Padam
  2. Si BENGAP2 dlm. UMNO, yg. TAK sedar diri -tanpa UMNO bawa parti2 BORNEO dlm. rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKT. Anwar PARIAH homoh/Kapir2 DAP-PKR -si Penjajah DAP/PKR plg. ANTI-Islam/Umatnya, TAK kan jadi KERAJAAN skrg.! Tapi si Kapir2 DAP/PKR ni BOLOT pula punya bnyk. Kem.2 STRATEGIK!

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, 3 KEMENTERIAN2 sekali gus diBOLOT si Menteri BANGKAI Mafia DAP yg. amat ANTI-Islam/Umatnya ni,termsk. Kem. WP! Guna alasan amat LICIK 'cantikkan' WP KL -sebenarnya MO dajal PENGUASAAN habis2an oleh Kapir2 DAP/PKR terhdp. WP KL/PUTRAJAYA/LABUAN kita!

      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/rm100-juta-bagi-260-projek-pengindahan-kuala-lumpur-nga-kor-ming-400599

      Padam
    2. Tgk. UMNO Sabah dilayan mcm. SAMPAH oleh rejim2 Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR-UPKO - TANPA 1 pun MENTERI & hanya 3 Timb. Menteri di Kem.2 TAK strategik - sdgkan. Bangkai DAP,kor ming pun blh. BOLOT 3 KEM. sekali gus, termsk. Kem. WP!

      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2022/12/1037497/tujuh-ahli-parlimen-sabah-dilantik-timbalan-menteri

      https://deasoka.com/2022/pru15-bn-menang-kerusi-terbanyak-di-sabah/semasa/

      Padam
  3. Skrg. PATI2, disyaki berJUTA2 Kapir2 - akan diBANTU utk. terus tinggal di Msia, dpt. kerja dsbnya, disyaki juga utk. diberi IC2 PALSU utk. 6 Pilihanraya2 Negeri (PRN) nanti - oleh rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR!

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/program-rekalibrasi-tenaga-kerja-dilanjut-hingga-hujung-2023-401192

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS/BERSATU pula - terus diTIPU si BANGKAI Katak BERSATU ni,hamzah,disyaki dah dibeli Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR! Bukan main beriya si BANGKAI dalang dua muka ni -nak KEKALkan rejim2 Gab. Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 DAP-PKR di Semenanjung &Borneo!

      https://www.astroawani.com/berita-politik/tindakan-bn-umno-rosakkan-sabah-hamzah-400860

      Padam
  4. Isu PENTINGnya -BUKAN berapa kerusi DAP, PKR @ UMNO menang -tapi Zahid PENYAMAR Cin* Ind'sia -GADAI peluang emas UMNO jadi parti KINGMAKER,yg. bawa msk. Parti2 BORNEO dlm. rej. Gab. BANGKAI2 Mafia Dikt. Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR! Tapi BANGKAI2 ni dpt. Kem.2 BANYAK & STRATEGIK!

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Demi ISLAM/UMATnya &bangsa PRIBUMI kita yg. akan HANCUR bwh. rejim2 Anwar/DAP-PKR -Pemimpin2 TULEN Islam/Melayu dr. UMNO/PAS/BERSATU/PBB S'wak -mesti tubuh K'JAAN BARU skrg., SEBELUM kerabat Johor plg. LIBERAL-geng kroni DAP/Mahathir-Anwar, Vincent Tan - jadi YDPA baru, Jan 2024!

      Padam
  5. Bila nak tangkap dah heret pukimak Zety dan Cina pukimak Jho Low ke mahkamah..!?

    Bagaimana Zeti atau pihak pendakwaan mahu menjelaskan kehadiran beliau dalam satu majlis pada 15 Disember 2022?

    Zeti Akhtar Aziz, sakit atau ‘buat-buat sakit’?
    Mahkamah tidak boleh hadir, Majlis lain boleh? Sejak UMNO tadah punggung pada Bang Non kes Najib tidak dihiraukan lagi..!!

    Mana suara pemimpin UMNO sekarang..

    “Saya menerima pesanan teks daripada pegawai penyiasat (IO) sekitar 11.56 pagi ini memaklumkan bahawa Tan Sri Zeti yang sebelum ini saya maklumkan akan datang esok, telah memaklumkan melalui peguamnya kepada IO bahawa beliau tidak sihat dan mendapat cuti sakit selama dua hari,” – Timbalan Pendakwa Raya (TPR) Ahmad Ikram

    UMNO menerusi satu kenyataan media menggesa agar tindakan sewajarnya diambil apabila tular pula dokumen siasatan berkaitan penglibatan seorang individu dalam skandal 1MDB dan SRC.

    Link bawah Kenyataan media UMNO

    https://umno-online.my/2022/08/18/sprm-jabatan-peguam-negara-perlu-beri-penjelasan-ahmad-maslan/

    UMNO juga meminta agar siasatan terhadap penglibatan Tawfiq Ayman dan Zeti Aziz telah diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara. Apa status tindakan sekarang..!?

    Penyokong 'Bossku' hanya tunggu dan lihat tindakan pemimpin UMNO setelah mereka menadah punggung masing masing pada Brother Anwar Bin Ibrahim.

    Zety mengelak dari menghadiri sebutan kes 1MDB dengan alasan muntah, demam dan vertigo, sebaliknya boleh tampil dalam satu majlis lain.

    Di hitung keseluruhan ‘cuti sakit’ yang diperolehi Zeti sehingga kini berjumlah 23 hari termasuk hari Sabtu dan Ahad.

    Persoalannya, sampai bila Zeti akan menikmati ‘cuti sakit’?

    BalasPadam