Selasa, 10 Januari 2023

Barua Pengkhianat Ok Ajer..!


Semalam di bangkitkan isu ini di sini, 
Jabatan Pendidikan Negeri Johor cepat menjawab isu ini seperti mana yang di muatkan di atas tu lewat petang semalam juga. Menjawab cepat kerana isu ini menular di bibir rakyat bagus la namun ianya masih tidak menjawab persoalan utama kenapa dan bagaimana sesuatu program besar difikir, di bincang dan dibentuk seterusnya di putus untuk di laksanakan? JUga bagaimana sesuatu program yang sudah pun di rencana boleh di batalkan hanya kerana ianya menjadi isu utama khalayak? SUka suka buat, suka suka batal ke?

Isu ini juga sepi di mata dan telinga para menteri juga para empty ameno. Kenapa?


Mad Sabu laki Normah tengok telur sampai ke India. Perkara ni di bangkitkan oleh Presiden MCA apabila di laporkan...

Ahli Parlimen Ayer Hitam, Wee Ka Siong mengkritik Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan, Mohamad Sabu kerana didakwa mengutamakan telur ayam import berbanding keluaran tempatan.

Ini susulan tinjauan Mohamad ke ladang pengeluaran telur di Tamil Nadu, India untuk melihat sendiri proses pengeluaran telur yang diimport ke Malaysia.

Presiden MCA itu meminta Mohamad mengutamakan penternak tempatan dan mencadangkan agar menteri itu datang ke Ayer Hitam bagi melawat kawasan pengeluaran telur di situ.

"Abang Mat, jauh jelajah?! Perlu ke India tengok telur ke?"Saya cadangkan datang ke kawasan saya parlimen Ayer Hitam. Yong Peng ada lebih 100 ladang ayam dan di sinilah tempat paling popular menghasilkan telur untuk pasaran tempatan dan juga berjuta biji telur dieksport ke Singapura setiap hari,” katanya dalam catatan Facebook hari ini.

Rupanya telor tempatan berjuta di eksport ke Singapura setiap hari, negara tak kurang telor pun. Kalau benar Mad Sapu nak tolong peniaga telur tempatan baca lanjut di sini. kata Ahli Parlimen Ayer Hitam tu.

Atau Mad Sabu ke India sekadar nak melanjutkan telur sendiri? Itu tak tahu la pulak rakyat jelata. Pasti barua pengkhianat ok ajer.. Sebab telor mereka pun sekarang dah ramai yang boleh pegang. Tak gitu?

Malam tadi selepas selesai PMX Aljub membuat lawatan ke Indon terus ke KK jumpa Hajiji...tup tup Aljub kata...

Perdana Menteri, Anwar Ibrahim berkata dia mahu kerajaan negeri Sabah kukuh di bawah pimpinan ketua menteri sekarang, Hajiji Noor.

“Kita mahu keadaan Sabah itu kukuh di bawah pimpinan YB ketua menteri Hajiji.

“Kemudian kita beri ruang untuk ketua menteri berbincang dan mencari satu formula yang baik untuk kebaikan Sabah,” katanya.

Anwar berkata demikian selepas mengadakan pertemuan dengan Hajiji selama kira-kira 40 minit di kediaman rasmi ketua menteri di Sri Gaya, Kota Kinabalu malam ini. sumber.

Bahasa mudahnya rakyat melihat yang jahat dan gila kuasa ialah ameno. Ameno dikatakan tamak dan rakus mahu menggulingkan Hajiji. Tentu rakyat membaca bahawa usaha Bung bersama Zahid ini merupakan satu lagi helah licik dan jijik yang mencari peluang untuk menggenggam kuasa. Soal kesusahan dan keresahan hidup rakyat bukan utama. Anak murid takkan boleh lawan cikgu nya. Cikgu tentu memandang untung yang lebih besar dengan menyelesai isu yang lebih utama. Hajiji sekurang kurang berasa terhutang budi kepada Aljub si cukgu tua. Lepas ni kalau pun di kekalkan kabinet agak agak Bung nak buat apa? gentel telor ajer ler. 

Ini juga mungkin rancangan anak murid dan cikgunya. Nak memberikan gambaran Aljub sebagai pemimpin negara bertaraf dunia. Punya sentuhan syurga. Boleh menenang siapa jua. Baik musuh baru mahupun musuh lama.

Bagi anak murid, itu kan satu usaha, itu kan juga satu kerja yang di kira berjaya. Cikgu kekal sebagai ketua. Anak murid boleh kekal selamat di bawah naungan kuasa cikgu selaku ketua. Selagi boleh di tunggang kuasa yang ada, selagi itu anak murid tetap ada harga di depan mata cikgunya. Tapi kalau nanti hilang jawatan presiden parti, tentu cikgu juga dah ada plan A dan plan B. Itu pun kalau cikgu masih lagi Perdana Menteri. Kalau tidak? Lu Fikir La Sendiri...!

13 ulasan:

  1. Mmg. GILA betul Menteri Pertanian Sabu GILA ni! TELUR2 terus diEKSPOT ke luar Negara walau bekalan utk. RAKYAT sendiri tak cukup -lepas tu IMPOT telur2 dr. INDIA -yg. disyaki TAK halal sbb. TAK tahu apa benda diberi makan Ayam2 tu! Ini SABOTAJ ind. HALAL!

    https://mykmu.net/2023/01/09/presiden-mca-kritik-mat-sabu-tak-perlu-sampai-india-cari-telur-datang-air-hitam-ada-telur/

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu harga DAGING BABI mahal utk. KAPIR2 ke KABINET - tapi isu DAGING2 Ayam/Lembu HALAL utk. ISLAM/UMATnya yg. MAHAL diPERLEKEH oleh MENTERI2 Bangkai2 rej.2 Anwar PARIAH homoh-PKR/Kapir2 DAP - yg. buat LAWAK jijik jgn. beli Ayam @ sbb. makanan Ayam mahal!

      http://politikputramerdeka.blogspot.com/2023/01/who-let-dogs-out.html?m=1

      Padam
  2. PENGKHIANAT Zahid - diperguna rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR - utk. mengHALANG DS Bung Mokhtar dr. jadi KM Sabah yg. baru, maka agar Kapir2 DAP/PKR/UPKO terus dpt. menguasai UMNO & Gab. Rakyat Sabah (GRS)!

    https://www.astroawani.com/berita-politik/politik-sabah-kedudukan-hajiji-sebagai-ketua-menteri-terus-jadi-tumpuan-400760

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Patut Kem. WP diHAPUSkan, letak sbg. hanya JABATAN WP bwh. JPM - supaya Menteri BANGKAI Penjajah Mafia Kapir DAP ni - dpt. BOLOT 3 Kementerian2 sekali, iaitu Pembangunan, Perumahan & WP ni SEBENARnya! Tgk. skrg. Bangkai DAP ni nak KUASAI Datuk Bdr. WP KL!
      https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2023/01/04/nga-dbkl-akan-bincang-isu-kemudahan-awam/

      Padam
    2. Tgk. habis Pulau2 LABUAN & ACHEH yg. amat STRATEGIK di SELAT MELAKA/LAUT CHINA SELATAN, yg. MAJORITI bangsa PRIBUMI Islam/Melayu kita -skrg. makin ramai PENDATANG2 Hindu asal dr. INDIA,mcm. kat Pulau2 Langkawi & Pangkor STRATEGIK!

      https://www.shutterstock.com/image-photo/labuan-malaysia-february-8th-2017-hindu-1020155935

      https://www.shutterstock.com/editorial/sets/10220532

      Padam
  3. Isu PENTINGnya -BUKAN berapa kerusi DAP, PKR @ UMNO menang -tapi Zahid PENYAMAR Cin* Ind'sia -GADAI peluang emas UMNO jadi parti KINGMAKER,yg. bawa msk. Parti2 BORNEO dlm. rej. Gab. BANGKAI2 Mafia Dikt. Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR! Tapi BANGKAI2 ni dpt. Kem.2 BANYAK & STRATEGIK!

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAS/BERSATU - terus diTIPU si BANGKAI Katak BERSATU ni, hamzah, disyaki dah dibeli Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR! Bukan main beriya si BANGKAI dalang dua muka ni - nak KEKALkan rejim2 Gab. Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 DAP-PKR di Semenanjung & Borneo!

      https://www.astroawani.com/berita-politik/tindakan-bn-umno-rosakkan-sabah-hamzah-400860

      Padam
  4. Tgk. BANGKAI2 Mafia2 Kapir2 Penjajah DAP ni - punya BONGKAK ingat terus dpt. TIPU dgn. MO amat LICIK depa - utk. PERANGKAP akan UMNO & Pengundi2 UMNO dlm 6 Pilihanraya2 Negeri (PRN) akan dtg., spt. PRU15!

    https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2023/01/08/kerjasama-ph-bn-dalam-prn-bukan-soal-sukar-masa-akan-tentukan-kata-loke/

    BalasPadam
    Balasan
    1. Si BANGKAI Nazi Hindu DAP-penaja TERORIS Tamil Eelam Sri Lanka - nak rejim Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR -terus perguna UMNO & huru-harakan gab. PN -utk. HALANG Kebangkitan ISLAM/UMATnya melalui PAS dlm. 6 PRN nanti! Konon juga DAP menang di PP sbb. 'bagus'!

      https://www.malaysia-today.net/2023/01/08/the-pakatan-bn-alliance-is-to-stop-the-rise-of-political-islam-a-k-a-green-wave/

      @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

      Padam
  5. Si Penyamar Anwar PARIAH homoh ni -patut jadi Pelakon filem TAMIL,apalagi bapa dia dr. India, & dia PEMUJA Pembunuh/Perogol/Perompak bangsa Pribumi Islam India,Modi -& dgn. RAHSIA, sblm. PRU15,telah jumpa Modi di India,disyaki bawa msk. berjuta2 IC PALSU!

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/indonesia-terima-ketika-saya-terdampar-terbuang-tersisih-400917

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Skrg. PATI2, disyaki berJUTA2 Kapir2 - akan diBANTU utk. terus tinggal di Msia, dpt. kerja dsbnya, disyaki juga utk. diberi IC2 PALSU utk. 6 Pilihanraya2 Negeri (PRN) nanti - oleh rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR!

      https://www.astroawani.com/berita-malaysia/program-rekalibrasi-tenaga-kerja-dilanjut-hingga-hujung-2023-401192

      Padam
    2. Demi ISLAM/UMATnya &bangsa PRIBUMI kita yg. akan HANCUR bwh. rejim2 Anwar/DAP-PKR -Pemimpin2 TULEN Islam/Melayu dr. UMNO/PAS/BERSATU/PBB S'wak -mesti TUBUH K'jaan baru skrg., SEBELUM kerabat Johor plg. LIBERAL-geng kroni DAP/Mahathir-Anwar, Vincent Tan - jadi YDPA baru, Jan 2024!

      Padam
  6. Enemy at the gate : Mencari barua baru..!!

    Layak kah seorang bakal pemimpin baru Melayu bercakap dalam negara untra kiasu yang menindas kaum Melayu di situ....!!

    Awas barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dalam bikinan bercakap.diplatform media Singapura.

    Mana mana pemimpin muda yang sudah bercakap diplatform Singapura untuk menentukan kepimpinan Malaysia akan datang wajib dicurigai, wajib diawasi dan wajib dipantau di masa ini.

    Beranikah KJ bercakap berkenaan nasib orang Melayu di Singapura itu sendiri semasa menerangkan hala tuju kepimpinan kaum Melayu di Malaysia semasa berbicara di platform media Singapura..!?

    Barua Lee Kwan Yew @ DAP yang sudah di bakul sampahkan ialah Tun Mahathir Mohmad dan Boboi.

    Barua yang sedang dibela di tatang sedang menguasai Malysia iaitu Brother Anwar Bin Ibrahim didapati sedang terkapai kapai bergelut mengharapkan sokongan sekutu nya.

    Bekas ahli parlimen Rembau itu bercakap pada forum anjuran Institut ISEAS-Yusof Ishak Singapura. Turut hadir ialah Menteri Pengangkutan Anthony Loke dari DAP adik pada Parti PAP@LeeKwanYew

    Sementara itu Khairy menganggap pemilihan Umno akan datang adalah sangat penting dan mungkin boleh membawa kepada pembaharuan kepada parti terbabit.

    Mana mana pemimpin muda yang diharapkan untuk memjamin kelansungan kebaruaan Lee Kwan Yew @ DAP yang didapati berpotensi dibantu untuk jadi barua pada Lee Kwan Yew sepeti KJ sedang dalam radar pembikinan.

    Harapkan Mat Sabu sekadar kulinari dan tak ada aura bercakap dalam Bahasa Inggeris lansung tidak boleh diharap lansung..

    Mana mana pemimpin muda yang sudah bercakap dalam forum diplatform Singapura wajib dicurigai, wajib diawasi dan wajib dipantau di masa ini.

    Beranikah KJ bercakap berkenaan nasib orang Melayu di Singapura itu sendiri ditanya semasa berbicara di platform media Singapura..!?

    Malah kononnya cukup bangga diberi penghormatan bercakap dan di wawancara dalam media di Singapura konon nya republik itu menyantuni bakal pemimpin Malaysia itu bukan suatu yang dibanggakan oleh umat Melayu di sini.

    Mana mana bakal pemimpin yang didapati cenderung dan mesra Singapura wajib dicurigai dan diawasi sekarang..!!

    Pemimpin yang cakap bergegar dengan acah acah power Melayu Islamik, acah acah power Islam sudah hampir lupus untuk di baruakan oleh Lee Kwan Yew@DAP jangan kita ulangi lagi.. cukup cukup lah...!!

    BalasPadam