Rabu, 4 Januari 2023

Who Let The Dogs Out..!

 


Semakin dekat pemilihan semakin banyak pula salakan. Itu yang kita sebutkan sebelum ini bahawa keresahan para barua yang takutkan kekalahan pengkhianat utama bakal menyebabkan mereka hilang selera, hilang akal hingga tidak tahu lagi apa tujuan hidup di dunia. Chill brother..

Jenis ini la yang diangkat sebagai pendekar dan hulubalang Zahid. Baru di katakan boleh buat air teh di rumah Zahid, di katakan rapat dengan towkey maka berlumba lumba la nak membuktikan jilatan siapa yang paling licin dan sempurna.

Jenis ni juga dulu pada 2008 yang mendesak Pak Lah berundur, jenis ni juga yang menyalak yang mahukan Najib melepaskan jawatan. Ketika itu tak pulak di katakan akan membawa perpecahan kepada ameno? Kenapa?


Kalau dinilai kualiti NurJazlan ni di Pulai, kerana menumpang tuah nama orang tuanya pada PRU12 tahun 2008 majoriti kemenangan lebih 20,000 undi, PRU13 merudum kepada hanya mampu bertahan dengan 3226 majoriti.  


Masuk sahaja PRU14 2018, NurJazlan kalah dengan majoriti lebih 28 ribu dan yang terbaru kekalahan hatricknya dalam PRU apabila kalah kepada Salehudin Ayub dengan majoriti yang lebih besar hingga lebih 33 ribu. 

Apa yang parti boleh sandarkan kepada jenis pemimpin sebegini? Rumah sendiri pun tak mampu nak di jaga? Di bahagian sendiri di tolak, apakah UMNO Pulai menjadi lebih kuat di bawah kuasa dan cengkaman NurJazlan? Apakah UMNO dan BN Pulai disegani oleh rakyat dan pengundi? Lepas tu jenis macam ni nak bercakap mengenai survival parti seluruh negara? demam ke apa?

UMNO kena buang pemimpin yang tak sedar diri, yang hanya menjaga kepentingan puak dan kroni sendiri, pemimpin yang hanya merasakan mereka sahaja yang berhak dan layak untuk mewakili parti walau telah beberapa kali di tolak oleh pengundi. Kumpulan yang bergerak seperti gunting di dalam parti yang membuat parti keramat ini seperti syarikat sendirian berhad mereka sendiri. Cukup la.


Apapun yang budak NurJalan ni sebutkan dalam fitnahnya dengan mengatakan bahawa adanya pemimpin UMNO yang lemah, broker dan bergegar gegar mahu menggantikan Presiden sebenarnya ialah wajah sebenar yang ada di dalam diri nya sendiri. Dia sekadar menepuk air dalam dulang. 

Lemah kerana NurJazlan terbukti gagal sebagai pemimpin parti untuk menegakkan panji UMNO dan BN kekal berkibar di Pulai sebagai pemenang pilihanraya. Broker kerana jelas terbukti bahawa NurJazlan bersekongkol dengan Zahid sekarang ini untuk menggadai prinsip perjuangan ahli dan parti yang jelas berpegang kepada No Anwar dan No DAP..! NurJazlan lupa dalam 2008 dahulu dia sendiri yang berdegar degar menyatakan hasrat mahu bertanding jawatan Timbalan Presiden. Ketika itu apakah isu perpaduan tidak wujud lagi dalam alam semesta ini?


Cukup la, standart macam NurJazlan ni berlori boleh kita dapat di Chow Kit, tapi rupanya jenis ini la yang sekarang ramai membelit dan merantai di keliling barisan tertinggi parti. Itu yang parti jadi hina dina dibuatnya.

Ahli UMNO perlu berani berubah dan berani mengubah..! Parti dah rebah, jangan kita semua di makan sumpah dek kerana sekadar menjadi alat dan sampah di sisi pemimpin khianat dan barua..!

Hina jadinya sebab jenis macam NurJazlan ni kalah kepada menteri yang ayam mahal jangan makan ayam, tapi babi mahal bawa ke dalam kabinet..! kalah dengan tahap menteri  jaga babi ajer rupanya..! Jadi apa tahap NurJazlan ni?

Lu Fikir La Sendiri..!


12 ulasan:

  1. PENJILAT2 Zahid ni mmg. spesis BANGKAI!

    Tak habis2 nak MENIPU Zahid ni! Lu boleh Gadai UMNO pd rejim2 Bangkai2 Mafia DIKTATOR Anwar/Kapir2 DAP-PKR yg. lebih TERUK dr. Mahiaddin - yg. layan UMNO mcm. SAMPAH, bagi jwtn2 MENTERI yg. SIKIT & TAK strategik, diKAWAL pula Timb.2 DAJAL dr. PKR/DAP!

    https://www.astroawani.com/berita-politik/kerjasama-dengan-pn-beri-mudarat-lebih-besar-kepada-umno-zahid-399237

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isu PENTINGnya -BUKAN berapa kerusi DAP, PKR @ UMNO menang -tapi Zahid PENYAMAR Cin* Ind'sia -GADAI peluang emas UMNO jadi parti KINGMAKER,yg. bawa msk. Parti2 BORNEO dlm. rej. Gab. BANGKAI2 Mafia Dikt. Anwar homoh/Kapir2 DAP-PKR! Tapi BANGKAI2 ni dpt. Kem.2 BANYAK & STRATEGIK!

      Padam
    2. Zahid rupa2nya dibela Mak Bapa Angkat Kapir Cina - kenapa ini baru terdedah?! Patutlah juga Zahid ni mmg. Pemuja DAP! UMNO dah diSABOTAJ Zahid-geng Kapir2 DAP ni! Patutlah Anak & Menantu Zahid diHADIAH jwtn2 dlm. Sy.2 Kapir DAP lepas berjaya gadai UMNO!

      https://thecoverage.my/5546/zahid-hamidi-i-have-a-chinese-foster-father-i-sold-ice-cream-together-with-him-for-6-years-we-had-lunch-dinner-together-until-now/

      Padam
    3. Nampak tak betapa bodoh bangang menteri ph diperalatkan supaya isu stabilkan harga babi dibawak masuk mesyuarat kabinet.. Alahai jika dlm isu arak pun bersengkokol tukang perah, tukang jual, tukang bawa pun berdosa, ini mesti berdosa sama, apalah nk jadi melayu haprak bodoh sombong diperbodoh oleh bangsa lain dgn megah nk bawa kekabinet.. Jika muka pun jadi babi baru nk insaf

      Padam
  2. DEMOKRASI terus MATI dlm. UMNO, bwh. MAFIA2 Zahid & geng2 Melayu2 liberal, si PENJILAT2 hanyir Dikt. Anwar PARIAH homoh/Kapir2 DAP/PKR! Perbahasan di PAU - TAK dibenar dgn. alasan PENIPU konon sbb. Menteri2 UMNO tak ramai! GILA!

    https://mykmu.net/2023/01/03/pau-umno-tiada-usul-lain-hanya-usul-presiden-sua/

    https://focusmalaysia.my/spot-light-only-on-presidents-policy-speech-and-nothing-else-at-umnos-general-assembly/

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. JILAKA! Patutlah Kem. WP diHAPUSkan, letak sbg. hanya JABATAN WP bwh. JPM -supaya Menteri BANGKAI Penjajah Mafia Kapir DAP ni -dpt. BOLOT 3 Kementerian2 sekali, iaitu Pembangunan, Perumahan & WP! Tgk. skrg. Bangkai DAP Samseng ni nak KUASAI Datuk Bdr. WP!
      https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2023/01/04/nga-dbkl-akan-bincang-isu-kemudahan-awam/

      Padam
    2. Makin naik mula KAPIR2 Penjajah Asing ni! Nak UBAH Undg2 Perl. kita -utk. tuntut KERAKYATAN dgn. MUDAH konon sbb. dilahir di M'sia! Ini amat BAHAYA - sbb. BERJUTA2 Anak2 Pati TERORIS2 Kapir dr. India/Nepal/Tamil Eelam/Ind'sia - juga dpt. KERAKYATAN nanti!

      https://www.malaysianow.com/news/2023/01/04/court-gives-green-light-for-woman-to-challenge-home-ministrys-rejection-of-citizenship-bid

      Padam
  3. Bangkai2 KP SPRM & KETUA POLIS NEGARA rejim2 BANGKAI2 Mafia Diktator2 Mahathir PARIAH kerala- Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP- PKR -& geng rejim SINGAPURA depa -terus nak MENIPU psl. kes ROMPAKAN US$700 juta terhdp. IMDB/TIA oleh Zeti, Jho Low dll!
    https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2023/01/04/polis-sedang-tunggu-singapura-jawab-permintaan-bantu-siasatan-libat-suami-zeti/

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
  4. Si BANGKAI Katak Bersatu amat DAYUS Hamzah ni yg. disyaki dah diBELI oleh rejim2 Bangkai2 MAFIA Diktator Anwar homoh-PKR/Kapir2 Penjajah DAP - terus jadikan PAS sbg. KULI depa & punya MEMUJI Anwar homoh - BUKAN nak perjuang ISLAM/UMATnya!

    https://www.thevibes.com/articles/news/81997/let-anwar-rule-hamzah-says-perikatan-wont-disrupt-govt-politically

    @ Twit - MelayuKeris32; Ttok - alammelayu32

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'ISLAM' liberal asal dr. TURKI, yg. amat BAHAYA yg. ada hubungan dgn. NU liberal homoh Ind'sia - terus diSEBAR oleh rejim2 BANGKAI2 Mafia2 Diktator Anwar PARIAH homoh-PKR/Kapir2 DAP - utk. TIPU Umat Islam!
      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/01/921886/pm-mahu-kompleks-seri-perdana-diserikan-dengan-majlis-ilmu

      https://mindaaidc.wordpress.com/2009/03/21/agenda-rand-corporation-antara-anwar-ibrahim-abdurrahman-wahid-siapa-lebih-berperanan/amp/

      https://epaper.mediaindonesia.com/detail/islam-dan-kemanusiaan-gus-dur-yang-tetap-abadi

      Padam
    2. Maka, kita perlu K'JAAN baru yg. SATUkan seluruh bangsa PRIBUMI kita - dgn. gab. Pemimpin2 TULEN Islam/Melayu dr. PAS & BERSATU (asal BUKAN Hadi/Mahiaddin/Hamzah sbg. PM/TPM), UMNO (asal BUKAN Sabri/Zahid/Khairy sbg. PM/TPM)/PBB S'wak - dgn. PM dr. UMNO & TPM2 juga dr. Sabah/S'wak/PAS.

      Padam
  5. Bila Babi dibawa masuk dalam kabinet..

    Kenapa suara babi begitu ditakuti dalam sebuah negara Islam, sedangkan kita masih bertarung dengan ketiadaan telur, kenaikan harga tulur dan ayam..

    Begitulah besarnya kuasa babi, sehingga dibincangkan di Kabinet. Walhal berapalah sangat pemakan babi, berbanding dengan pemakan ayam, daging lembu dan sebagainya.

    Dengan kenaikan harga semua barangan asas, seperti ayam, bawang dan sebagainya, tiba-tiba kita dikejutkan dengan keputusan untuk stabilkan harga babi, dengan membawanya ke Kabinet.

    Negara ini tidak terkenal sebagai pengeksport lembu yang menjadi makanan majoriti, tetapi terkenal dengan pengeksport babi yang menjadi makanan minoriti.

    Belum bercakap lagi soal pendidikan, kita begitu beriya-iya untuk mengubah sistem pendidikan Islam dan pendidikan vernakular langsung tidak disentuh... Dah macam babi..!!

    Inilah yang telah saya bangkitkan selama ini, Melayu menjadi minoriti dalam majoriti.

    Makanan asasinya tidak terdarjat, makanan yang haram terangkat darjatnya, hanya kerana ultra kiasu.

    Babi ini seperti kita sudah menjaga mereka, ibarat menatang minyak yang penuh.

    Kita sedia maklum, ultra kiasu inilah juga yang mengangkat pemimpin hari ini sehingga berkuasa jadi kan Barua mereka iaitu Barua LeeKwanYew@DAP ...!!

    KHALAS

    #semuaformulamacambabi

    BalasPadam