Jumaat, 20 Januari 2023

MaT Juih Diludah Hassan Jer..!

 

Seorang lagi yang terkenal di dalam kumpulan barua pengkhianat Zahid ialah Sabry. Mamat ni cikgu kepada Zamri looser. Itu hubungan diaorang nih. Kononnya hanya mamat ni sahaja yang boleh membentuk naratif dalam parti. Ialah naratif orang kalah la katakan. Itu yang semua naratif ameno para empty serah pada mad juih ni. Maka di jual la kepada ahli parti durian make people happy..! Durian brings happiness. Yang jelas tokey durian yang happy, rakyat terutamanya ahli cium bau ajer la. Digelek luka nak di langgar apatah lagi..huhu.

Dalam kesebokkan Mad Juih mengecat dan menjilat segala pekung dan karat tokey nya, pengkritik Aljub dari PKR Hassan Karim MP Paasir Gudang dilaporkan membalas hujah mamat ni dengan puisi...

Demi daulah ini

atas nama kestabilan
jangan digoncang perahu ini
jangan, jangan
nanti karam semua.

Ingat ya,
jambatan kamu
bukan Jambatan konkrit
ingat itu.

Lalu, diam semua kamu
sebaiknya
jangan lagi
jangan lagi bicara hal-hal rasuah.

Jangan, jangan
jangan diungkit-ungkit
ketirisan itu
kebocoran ini. Jangan

jangan disebut lagi
kes itu
kes ini.

Perkataan-perkataan kluster dan mahkamah
semua itu, sensitif waktu kini.

Membisulah kamu sebaiknya saudara
jangan
jangan bising-bising lagi
nanti karam perahu ini
nanti tercabut skru-skru
jambatan bailey ini.

Ini petua dariku saudara
membisu itu baik di kala ini
ya, membisu itu pilihan terbaik kini.

Jangan
jangan kamu terlalu idealis saudara
pragmatislah sedikit
apoligislah sedikit
kita kan terpaksa segalanya
hidup lemas dalam dilema ini?

Ya, terimalah hakikat saudara
timbulnya kamu
tenggelamnya aku
kan kita kembar siam?

Jangan
jangan digoncang perahu ini
nanti kita semua karam
lemas dan tenggelam.

Option kita saudara
hanya satu atau dua saja.

Pekakkan telingamu
buat-buat tidak dengar
mereka memunggah harta negara.

Jangan
jangan saudara
jangan buka matamu
buat-buat buta saudara
pura-puralah tak kelihatan
mereka melarikan kekayaan ke Virgin Island.

Nah, ini saja pilihan yang ada
untuk selamat bernyawa
ayuh, matikan segera nuranimu
kita korbankan segalanya
demi kestabilan daulah ini. sumber

Cakap mudahnya Hassan bagi tahu jadi lah bodoh macam telor. Tahu bodoh macam telor Mad Juih? buat pekak badak, jadikan diri bangsat yang hanya tahu senyum dan senyap dengan makan minum yang di hidang..!


Perjuangan? semua boleh di humban ke parit. Itukan pegangan utama menjadi barua pengkhianat. Cium tangan dan ponggong ajer la.

Cuba tengok apa pejuang tulen lakukan di bawah ni.

Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) diminta meneliti usul tambahan berkaitan jawatan presiden dan timbalan presiden tidak dipertanding pada pemilihan akan datang, yang diluluskan pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022, baru-baru ini.

Desakan itu dibuat menerusi dua ahli UMNO yang menyerahkan surat aduan kepada ROS hari ini (20 Januari 2023), sambil mendakwa kelulusan usul itu bertentangan dengan perlembagaan parti.

Ahli UMNO Bahagian Kuala Nerus, Muhammad Aizat Fikri Mohd Nasir, berkata perkara itu adalah tidak sah dan bertentangan dengan perlembagaan UMNO serta peraturan persidangan bahagian dan cawangan.

“Peraturan UMNO, Perenggan 10 menyatakan semua usul perlu disampaikan selewatnya 14 hari sebelum hari persidangan dan tujuh hari jika diusulkan oleh Majlis Tertinggi (MT).“Dalam UMNO ada klausa, boleh masukkan usul pada hari persidangan tapi dengan dua syarat iaitu MT mesti menerangkan usul terbabit, tapi ini tidak berlaku… MT tidak langsung menerangkannya, keduanya, usul itu mesti ‘public interest’, tapi usul berkenaan tidak, ia hanya untungkan dua orang sahaja.

“Sebab itu hari ini kita bawa ke ROS kerana kita rasa memang apa yang diputuskan pada PAU betul tetapi apabila ia bercanggah dengan perlembagaan parti ia tidak boleh diguna pakai,” katanya memetik laporan BH.

Turut bersama beliau ialah ahli UMNO Negeri Sembilan, Muhammad Fiqri Firdaus Muhammad Rom.

Muhammad Aizat memaklumkan mengadakan pertemuan dan menyerahkan aduan berkenaan kepada Pengarah Bahagian Siasatan ROS.

“ROS kata mereka akan siasat, kalau ada asas mereka akan panggil pihak berkaitan untuk tindakan lanjut,” katanya.

Beliau juga menegaskan, usul tambahan terbabit tidak membawa suara hati akar umbi sebaliknya dikemukakan oleh wakil UMNO Negeri Sembilan pada PAU terbabit.

“Kita minta kelulusan usul itu pada PAU di lihat semula, cara aturan usul itu dibawa tidak betul. Kita ahli UMNO yang punya suara dan saya minta juga kepada ahli di luar sana yang mana rasa takut, segan tidak payah segan, ini suara kita,” katanya.

Ditanya sama ada tidak takut berdepan tindakan tatatertib parti kerana membuat laporan kepada ROS, beliau berkata perkara itu terserah kepada parti.

“Kami tidak ada masalah (berdepan tindakan) kerana kami berjuang untuk perkara yang benar,” katanya.

Sementara itu, Muhammad Fiqri Firdaus berkata, terdapat elemen kemandulan demokrasi UMNO pada usul tambahan terbabit.

“Apabila ada usaha sebegini, kaji balik. Daripada kuota, terus kepada 160,000 perwakilan, ia bersifat progresif. Jadi sekurang-kurangnya ia perlu di bawa ke 191 bahagian. Itu adalah salah satu rasional kenapa kami bawa ke ROS bagi memeriksa jika ada pertikaian terhadap usul berkenaan,” katanya.

PAU 2022 baru-baru ini meluluskan usul tambahan supaya jawatan presiden dan timbalan presiden UMNO tidak dipertandingkan dalam pemilihan parti yang perlu dibuat sebelum 19 Mei depan, walaupun beberapa perwakilan membuat bantahan ketika berbahas Ucapan Dasar Presiden.

Antaranya, Ketua UMNO Bahagian Bukit Bintang, Datuk Seri Zainal Abidin Mohd Rafique, yang mewakili UMNO Wilayah Persekutuan dan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Iskandar Puteri, Datuk Pandak Ahmad yang mewakili Johor.

Peguam, Datuk Shamsuddin Nawawi, turut mendakwa bahawa usul tambahan dua jawatan tertinggi UMNO tidak dipertandingkan yang diluluskan di PAU 2022 tidak sah kerana melanggar peraturan parti itu sendiri.

Bagaimanapun Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan, berkata usul tambahan berkenaan bukan usul haram seperti didakwa sebaliknya kaedah usul itu dibawa dibolehkan seperti mana Perkara 20 Peraturan Persidangan UMNO yang berkaitan dengan pindaan usul. sumber

Akai ada kaa? Akai apa? Akai mangkuk..! Lu Fikir La Sendiri..!

12 ulasan:

  1. Apa jasa Taufik Ayman pada negara..!? Kenapa susah sangat negara nak tangkap Taufik Ayman.? Mana Jho Low sampai skg lesap..

    Bila nak tangkap rampas harta Zety.

    Hakim Nazlan telah dipanggil oleh SPRM baru-baru ini untuk kenyataannya direkodkan," kata Bossku dalam afidavitnya, sebelum meneruskan untuk apa yang dikatakan hakim itu kepada pegawai rakaman SPRM.

    Bossku berkata beliau juga "difahamkan" apa jawapan Nazlan apabila ditanya oleh pegawai SPRM mengenai perkara yang berkaitan dengan pinjaman Maybank.

    Tak perlu untuk menghuraikan bagaimana dia mempunyai pengetahuan yang kononnya tentang cara hakim bertindak balas.

    Sebelum ini, Bossku berkata beliau sekitar 9 Mei semasa tempoh Hari Raya "menemui sampul surat tanpa nama /annoymus " yang mengandungi dokumen Maybank lepas dalam tempoh 2010 hingga 2012 yang dihantar ke rumahnya di Jalan Langgak Duta, Taman Duta, Kuala Lumpur.

    “Bossku yakin dan tahu averment ini adalah benar dan bossku mencabar sama ada SPRM atau pendakwa raya untuk menafikan perkara ini dalam rekod dan melalui sebarang afidavit sebagai jawapan,” kata Najib.

    Sambil kes ini direka untuk membenarkan fitnah Pakatan Harapan dan Tun Mahathir terhadap Bossku. Sekiranya kes Zeti Akhtar Aziz juga masih belum dibuka , dimana ia pasti dapat merungkai siapa dibelakang Zeti dan mungkin boleh meruntuhkan seluruh Pakatan Harapan jika didapati mereka tahu berkenaan wang RM700 juta di Singapura tetapi ‘bersubahat’ menutupinya.

    Tidak dapat dibayangkan akhirnya Tun Mahathir Bobboi hilang deposit PRU 15 angkara karma fitnah jijik mereka.

    Phadan Mukhaa kau anak beranak...!!

    Apa jasa Taufik Ayman pada negara mungkin Tun Mahathir Mohamad boleh jawab bagi pihak Taufik Ayman dan keluarganya..

    #RakyatAymantakkisahyer

    BalasPadam
    Balasan
    1. TERUKnya PONDAN2 Biawak dayus-Penjilat Melayu2 liberal & PENYAMAR Cin* Ind'sia Zahid-Mohd. Hassan si korporat TAMAK,dlm. UMNO ni! Yg. khairy homoh-Melayu liberal PEROMPAK Aven. Capital dlm. kes ECM Libra dulu pun -bukan main nak ambil peluang atas isu ni!

      @ Twit - MelayuKeris32

      Padam
    2. Kerabat Perak yg. makin LIBERAL ni dgn. Isteri campuran Omputih dia-si geng DIKTATOR Anwar PARIAH homoh - terus nak promosi hak asasi 'KESAMAAN'-ala MO dajal Barat/Zionis, yg. LANGGAR Undg2 Perl. 3, 11 (4 &5), 37 (1) & 153 kita - dlm. PEMBANGUNAN konon!

      https://www.thestar.com.my/news/nation/2023/01/19/political-stability-crucial-for-malaysia-to-move-forward-says-perak-sultan

      Padam
    3. Tgk. juga kerabat Johor plg. LIBERAL yg. Mak dia Omputih-geng Vincent Tan - promosi sy. PARIAH Perompak, tony fernandez ni, si geng Vincent tan-Azman Hashim-Dikt. Mahathir kerala! ATM kita - JGN. pula diPAKSA baiki Jet2/Helikopter2 kat sy. PARIAH ni!

      https://www.freemalaysiatoday.com/category/highlight/2023/01/19/capital-a-unit-taps-asias-growing-demand-for-aircraft-maintenance/

      Padam
    4. Tak habis2 Mantan PM Agung, DS Najib kita- terus - diANIAYA dgn. amat ZALIM oleh KETUA HAKIM NEGARA Mafia yg. dilantik dgn.
      HARAM oleh BIAWAK2 Mafia DAP, Richard Malanjun-Vincent Tan-Tommy Thomas & geng rejim2 DIKTATOR2 Mahathir-Anwar/Kapir2 DAP-PKR depa!

      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/01/1053669/semakan-sabitan-kes-src-prosiding-kes-najib-ditangguh-ke-20-februari

      Padam
    5. Tgk. Biawak2 KETUA2 HAKIM NEGARA DAP, Richard Malanjun (diRASUAH Vincent Tan dgn. jwtn. ALP Berjaya) & yg. BETINA Maimun skrg. - dilantik dgn. HARAM oleh Tommy T. & rejim2 Dikt. Mahathir-Anwar/Kapir2 DAP-PKR -dgn. Menipu YDPA K'tan, Majlis Raja2 & Undg2!

      https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2022/10/1015263/jac-syor-azahar-mohamed-dilantik-ketua-hakim-negara-bukan-richard

      Padam
  2. BANGKAI-geng Anwar homoh ni msk. UMNO - sbb. habis nak SABOTAJ Kes2 DS Najib & UMNO habis2an! Dahlah SABOTAJ kes SRC DS Najib dgn. Peguam2 Nazi Hindu dr. India/S'pura - skrg. punya bela HAKIM Mafia Nazlan & SERANG TS Syafee konon punca DS Najib dipenjara!

    https://mykmu.net/2023/01/20/kelakuan-jengkel-shafee-meletihkan-mahkamah-zaid/

    @ Twit - MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgk BANGKAI Zaid ni - sbb. dia, dlm. kes SRC DS Najib, HAKIM bangkai Nazlan, dibela sbg.
      'berINTEGRITI'! Patutlah kes Nazlan ni dilantik dgn. HARAM oleh Richard Malanjun-geng Vincent Tan/Tommy T.-rejim2 Mahathir-Anwar/Kapir2 DAP-PKR - diRASUAH $2juta dr. Jho Low, terus SENYAP!

      https://www.malaysia-today.net/2022/04/19/judge-mohd-nazlan-being-investigated-for-unexplained-rm1-million-in-his-bank-account/

      Padam
  3. Dah mula! Sewenang nak KERAKYATAN utk. anak2 PATI2 Nazi2 Hindu disyaki termsk. TERORIS2 Tamil Eelam Sri Lanka! Walau yg
    minta ni sikit skrg. - tapi ini MO dajal Nazi2 Hindu Penjajah2 DAP/PKR utk. nak KERAKYATAN bagi berJUTA2 Anak2 PATI2 Nazi Hindu nanti!

    https://mykmu.net/2023/01/20/anwar-dituntut-tunai-janji-selesai-masalah-kerakyatan-kaum-india-gesa-ngo/

    @ Twit - MelayuKeris32

    BalasPadam
    Balasan
    1. BANGKAI2 rejim2 Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 BIAWAK Penjajah2 DAP-PKR - nak tangguh PRN hingga Mei @ Jun -disyaki supaya depa dpt. SIAPkan berjuta2 IC2 PALSU pd. PATI2 Kapir yg. baru diHALALkan @ yg. akan dibawa msk. oleh Menteri2 KDN PKR/DAP depa!

      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2023/01/926169/dun-negeri-sembilan-jangka-bubar-mei-ini-mb

      Padam
  4. Tgk. juga si Betina BANGKAI Nazi Hindu-EJEN Teroris BERSIH-diTAJA si TERORIS2 Nazi Zionis CIA/Mossad-Soros/Rothschild - terus nak BELA si PENJENAYAH Pariah DAP dia, Tommy thomas - walau si PARIAH ni juga mengaku lantik KETUA HAKIM NEGARA skrg. dgn. HARAM!

    https://mykmu.net/2023/01/20/shahrir-sindir-ambiga-bila-kawan-sendiri-kena-baru-salah-guna-kuasa

    @ Twit - MelayuKeris32

    BalasPadam
  5. Pulau Pulau akan dapat kan khidmat Nasihat Singapura pembangunan kerajaan perumahan tempatan.

    Rakyat sedanb perhatikan dan mengawasi apa yang Brother Anwar Bin Ibrahim akan lakukan terhadap negeri kelahiran nya sendiri di Pulau Pinang..

    Berani kah Brother, Otai otai, Rafizi dan PKR membantah rancangan DAP. Inilah bahana bila barua Lee Kwan Yew@DAP dijadikan kawan. Pelik pemimpin Melayu Timbalan Presiden UMNo seperti Tok Mat Hasan lebih rela sanggup berkawan dengan DAP dari Pakatan Nasional...!!

    18 Januari lalu, Kor Ming mengumumkan kerajaan PH-BN akan menerima bantuan pakar HDB dari Singapura iuntuk berkongsi pengalaman mereka dalam pembangunan perumahan di negara republik itu dengan KPKT.

    Kerajaan Singapura bersetuju untuk meminjamkan pakar mereka bagi berkongsi pengalaman dengan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), kata Nga Kor Ming... pergi mampos dengan barua barua Lee Kwan Yew ni..

    Link bawah ni haahh..

    http://kachipemas.blogspot.com/2023/01/nga-kor-ming-umum-berita-baik-pakar.html?m=1

    Menteri DAP KPKT secara terang dan terancang menjemput HDB Singapura masuk. Apa akan jadi dengan Tanah Rizab Melayu di Tanah Melayu?”

    Polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

    “Kampung Melayu diambil tanahnya oleh kerajaan di bawah HDB dan diberikan tender kepada pemaju-pemaju swasta. Kemudian apabila terbinanya flat atau kondominium, tidak dibenarkan satu kaum apatah lagi orang Melayu untuk mendominasi satu kawasan.

    Agenda DAP adalah membina terowong atau jambatan ke tiga dengan menghala dari George Town terus ke Seberang Perai Utara di mana terletaknya kawasan Parlimen Kepala Batas dan Tasek Gelugur.

    Beliau menjelaskan bahawa perkampungan Melayu di dua kawasan Parlimen itu bakal diranapkan, namun agak susah kerana kedua-duanya kini dikuasai Perikatan Nasional (PN).

    Sekiranya keadaan sekarang berterusan untuk 10 hingga 20 tahun lagi, Kampung Warisan Melayu di pinggir Pulau Pinang akan menjadi seperti di Geylang Serai (di Singapura).

    “Di Penang sebelah pulau, SPS (Seberang Perai Selatan) dan SPT (Seberang Perai Tengah) sudah ranap. Majoriti orang Melayu sudah lari dan kini jadi minoriti

    Ini lah masa kempen secara besar besaran dan menasihatkan anak muda Melayu Pulau Pinang supaya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku di Singapura dan Pulau Pinang, sekiranya DAP terus memerintah.

    Jangan harap pada Brother Anwar Bin Ibrahim PKR PAN PejWang UMNo untuk membantu menyedarkan tindakan anjing Lee Kan Yew@DAP.

    Mereka semua adalah barua barua terbaru Lee Kwan Yew@DAP setelah barua lama mereka iaitu barua paling renta sudah tidak berharga ladi dan sudah dibakul sampahkan apabila Pulau Batu Putih diserahkan pada anak Lee Kwan Yew..!!

    “Penyelamatnya adalah ‘gelombang tsunami hijau’ dalam pilihan raya negeri (PRN) kali ini.

    “Gelombang hijau harus menjadi realiti dan menumbangkan kerajaan DAP Pulau Pinang.

    Rakyat sedang memerhati apa tindakan reaksi dari Brother Anwar Bin Ibrahim terhadap rancangan DAP ini...!!

    BalasPadam