Isnin, 9 Januari 2023

Salakan Siapa Paling Kuat..?

 

Apa dah jadi kepada sistem pendidikan sekarang ni? Apakah sesuatu program di buat tanpa usul periksa? Apakah sesuatu program di lancarkan tanpa sebarang panduan yang mengikat ianya perlu dilaksana kerana menepati kehendak dan kepentingan ilmu kepada setiap pelajar? Pasti sebuah jawatankuasa induk wujud bagi merealisasikannya? Apa jadi kepada Jawatankuasa ini?


Jika salakan Siti Kassim liberal di atas menjadi punca program ini di batalkan bermakna teruk sangat la sisitem pentadbiran pendidikan sekarang ini?

Apakah ianya batal kerana tersalah membuat keputusan yang sebegini besar? Atau apakah pembatalan ini kerana takut, khuatir dan tunduk kepada desakan para liberal? Kalau macam tu bubarkan sahaja la jabatan ni dan lantik Siti Kassim seorang dah cukup menjadi Pengarahnya..!

Tak gitu? Rakyat perlu di berkan kefahaman atas apa yang berlaku. Program sebegini bukan boleh di buat suka suka..! Tentu juga pembatalannya bukan kerana adanya pihak yang tak suka. Ia soal pendidikan.

Di Sabah tengah bergolak, yang pasti rakyat melihat Bung dan sekutunya yang mewakili ameno macam gila kuasa. Kalau setakat jawapan Saleh Keruak kena berhenti Pengerusi Khazanah Sabah nak tukar kerajaan, itu pariah mabuk pun boleh tolong sebutkan.

APakah ini semua game yang memang sudah di atur oleh Aljub dan Zahid bersama Shafie yang mana Bung menjadi bahan pelarutnya?

Kalau ianya di restui oleh Zahid, apakah tindakan yang bakal di ambil ke atas 5 orang ADUN bienn yang tidak menyokong Bung? Atau kalau ianya bukan restu Zahid, ALjub dan DAPig maka apakah pula tindakan yang berani Zahid ambil ke atas Bung dan rakan rakan Sdn Bhd nya?

Kita tengokkan salakan siapa yang paling kuat..!

Barua membarua membawa bencana..! Lu Fikir La Sendiri..!

1 ulasan:

  1. Betul ke berita celaka ini.. atau gimik sial bodoh bangang dari tuan yang sedang demam gelabah cemas terdesak nak selamatkan kroni dan anak cucu...!?

    Ketua Hakim Negara Tun Tengku Maimun Tuan Mat mendedahkan terdapat ancaman bunuh terhadapnya dan tindakan menakut-nakutkan badan kehakiman dalam kes membabitkan tokoh politik yang dibicarakan tahun lalu.

    Dalam kes Jho Low kesemua PM bermula dari barua DAP@LeeKwanYew paling celaka si tua renta buat bodoh bangang buat2 buta mata lansung tak tangkap Jho Low yang sedang tepok tangan ketawa terbahak barsama kaum DAP@ Lee Kwan Yew lihat betapa bodoh bangang kesemua PM ini tak ada telo utk memangkap nya..!!

    Kes AMLA songlap RM700 juta Zety hakim hakim yang ada depan lubang hidung orang tua bodoh pun tak mampu ditangkap mereka..!! Ni lah yang dikatakan bila kuali ngata bontot periok hitam legam... sila pergi mampos legasi sial tak guna ini..!!

    Alhamdulillah keturunan dan legacy celaka fitnah jijik haramjadah ini semua sudah pupus hilang wang deposit di PRU 15 lalu. Sila berambos barua celaka Lee Kwan Yew dari radar politik Malaysia...!!

    Sekarang perang sesama barua lama dan barua baru DAP@LeeKwanYee muncul kembali sebelum kaum yang dijanjikan dari timur muncul kembali..!!

    Mengulas lanjut, Nasrul berkata Wira Putra tetap berdiri teguh dan mempertahankan kebebasan badan kehakiman sebagai salah satu cabang institusi sistem Raja Berperlembagaan.

    Wira Putra turut menyifatkan individu atau kumpulan yang cuba menakut-nakutkan atau cuba menggugat badan kehakiman adalah perosak kebebasan badan kehakiman.

    Kalau ada ancam ugut nak kena bunuh bagai pergi balai buat repot PDRM lagi wooiii...!!

    #macamsial

    BalasPadam