Sabtu, 7 Mei 2011

Benarkah Utusan Menggugah Keharmonian Negara?


Wiraarjuna dari Malaysiakini panjang lebar mengulas isu paderi biadap yang berkumpul di Penang yang mahukan kristian menjadi agama rasmi negara dan PM terdiri dari mereka yang menganut agama itu...katanya-

Natijahnya tentu mudah ditelah. Lebih baik jangan melabur di Malaysia. Peniaga yang bijak tentu tidak mahu melabur di bumi yang akan bergolak.

Benar atau tidak laporan Utusan itu bukan persoalan di sini. Itu harus dipulangkan kepada pihak berkuasa untuk menilainya. Jika benar, tindakan perlu diambil bagi menjamin kedamaian dan ketenangan sosio-politik negara.

Jika tidak benar, maka makin lebih perlu lagi tindakan diambil ke atas jenis kewartawanan sensasi yang memperjudikan keharmonian negara.

Satu lagi contoh wartawan yang sebenarnya membakar keharmonian dan cuba bermain api! Kenapa marahkan Utusan? Utusan hanya melaporkan apa yang di sebutkan oleh 2 blogger, 2 blogger tersebut melahirkan kekuatiran atas apa yang didapati dari sumber mereka sendiri!

Persoalannya kenapa si babi Jeff Oii tu tak saman blogger? sekadar menafikan yang dia terlibat dalam perkara itu dengan sebok bermain ipod tidak bermakna perkara itu tidak berlaku!!!

Apa yang sebok sangat dan cukup mengambil berat keatas sentimen pelabur? sedangkan hakikatnya ialah rakyat malaysia terutama orang melayu yang beragama Islam lah yang paling terasa dan boleh, mampu dan bakal mengambil tindakan demi mempertahankan Agama dan Bangsanya di Bumi Tanah Tumpah Darahnya selama ini...

Kalau bangsa lain dan penganut agama lain reti dan tahu menghormati akan sensitiviti bangsa dan agama bangsa Melayu dan Umat Islam seperti mana yang didokong selama ini serta telah pun di patri melalui Perlembagaan maka tidak wajar, tidak harus sama sekali isu ini berbangkit!!!

Orang Melayu dan Umat Islam negara ini bukan bangsa dan penganut yang sukakan peperangan! kami umat cinta damai! cinta kepada keamanan! malah dengan sikap tolak ansur lah kami rela dan membenarkan pendatang hidup bersama sama dengan kami selama ini!!!

Tetapi kami Bangsa Melayu dan Umat Islam bukan juga Bangsa dan Umat pengecut dan penakut! KAMI TIDAK SESEKALI MENCIPTA PERMUSUHAN! TETAPI KAMI JUGA TIDAK SESEKALI LARI DARI MUSUH!!

KEPADA ALLAH BERSERAH!!!

4 ulasan:

  1. "ramai org marahkan Utusan Malaysia.." Kalaulah org Melayu Islam (Pas ke,Umno ke,PKR ke Bebas ke) asyik nak salahkan Utusan Malaysia Je ....(nak tunjuk yg ia/mereka bukan perkauman...) Fikir lah abis abis perkara lain (amat banyak) buka saja amat bersifat perkauman tapi mengugat
    keamanan/perpaduan negara..Masing masing ade ijazah/Masters/Phds....Professors/datuks/datuk seri's....tak leh ke bersatu....???

    susah ke nak cari perpaduan....sampai nak tunjuk tak perkauman...perlu nak confess.."tak bangga jadi org Melayu...." pon ade.....Memang tak semua melayu sealim org Melayu yg Alim (dan nampak Alim...)..kita masih bolih menguatkan perpaduan dan saling membantu dalam menguatkan ugama Islam sesama kita....asyik nak berbalah aje.....sana sini..

    Timbul isu begini...nak mintak tolong sapa...? KDN...???..Peratuan Ulama..?? Pas..??..UMNO...?...PKR....Bebas...???

    BalasPadam
  2. haramjadah punya dap. berani main api dgn umat islam seluruh malaysia. bab agama jgn duk main2, islam adalah agama rasmi malaysia. ia adalah 1 daripada 7 wasiat raja2 melayu sebelum merdeka lagi. nampaknya dap sudah kurang ajaq dan berani memainkan bab sensitiviti umat islam. dap laknatullah...

    BalasPadam
  3. terbaru Anu War salah kan utusan gak ..kenapa tak salahkan bloger.. memang bodoh betul penyokong2 PR.. tuli n buta kot mata hati depa

    BalasPadam
  4. Biasa la juak2 PR ni kena sindrom penafian daripda Nuar Jubor la...

    Takut rakyat kembali menyokong UMNO/BN bila isu ini naik..

    Soal betul atau tidak DAPigs nak jadikan Kristian agama rasmi negara tolak tepi..janji mereka dapat tenggelamkan isu yg bahaya, mengugat Agama ISlam dinegara ini yg dibangkitkan oleh Utusan..

    KErana apa, mereka tidak dapat keuntungan atas pendedahan tersebut, malah di suruh oleh DAPigs untuk menghentam Utusan kerana telah membocorkan rancangan lahanat mereka tersebut..

    Jeff Oii bukan penganut kristian, dia Buddha, bila isu tersebar dia cuba unutk mempertahankan diri daripada geng2 DAP yg beragama Kristian...sbb tu jeff Oii x saman blogger tersebut kerana beliau yg pecah lobang isu ini...

    Isu ini x mungkin akan terkantoi jika tiada dalang dalam DAP (Jeff Oii) sendiri yg pecahkan...x kan Jeff Oii nak bwa isu ke paper roket..sah2 x jadi...

    Namun, di sebalik isu tersebut, DAP banyak mendiamkan diri hanya PAS melalui lidah haramnya iaitu HARAMKAH yg melompat2, mencerca dan memaki hamun utusan..

    Hampir separuh akhbar Haramkah mengeluarkan kecaman terhadap laporan Utusan, tetapi tiada satu pun yang membincangkan kemungkin isu tersebut benar, dan jika benar bagai mana nak mengatasinya..

    Jelas, PAS bersama haramkah telah dikeldaikan oleh tuannya, DAPigs...

    Utusan, wadah perjuangan Melayu Islam, pastinya DAPigs amat2 benci kepadanya, namun ia diluahkan oleh PAS melalui Haramkah.. Apakah makna semuanya ini? Apakah permainan licik DAPigs ini tidak disedari oleh PAS..

    Atau PAS rela menjadi barua kepada parti serpihan PAP yg membawa ideologi komunis di negara ini?

    Apakah PAS sanggup melakukan apa sahaja cara termasuk berkawan dengan DAPigs yg terang2 memusuhi Islam hanya untuk melunaskan dendamnya terhadap UMNO kerana kejayaan UMNO meneraju negara????

    Jelas, PAS bukan berjuang untuk menegakkan Islam dibumi Malaysia ini, tapi lebih kepada untuk memenuhi tuntutan nafsu dan dendam mereka terhadap UMNO semata-mata.

    PKR pulak mcm mana? Emm parti ni dah x der harapan,ibarat lalang...langsung x guna..x payah cerita lagi bguih la pasal PKR ni..parti keling karam, keadilan untuk peliwat terus meliwat!! haikkkttt ptttuiihhh...

    Fikirkan la....

    Undi PAS = Undi DAPigs
    Sokong PR = Sokong ketuanan DAPigs.

    BalasPadam