Ahad, 25 Disember 2011

Pelancaran Rusuhan..! Kenapa Kg Bharu?


Diberitakan bahawa majlis pelancara rusuhan atas nama bebaskan Anwar akan dilancarkan pada rabu 28hb ini, bakal bakal perusuh akan diarahkan berkumpul pada jam 11 pagi di Kelab Dewan Sultan Sulaiman, Kampung Bharu dengan bertemakan tolak fitnah 2, lawan konspirasi!!!

Soalnya bila Anwar ni kena tangkap sehingga perlu pra pelancaran rusuhan dibuat? Hanya orang yang memang bersalah sahaja yang yakin bahawa dia akan dijatuhkan hukuman!

Apakah pihak Polis tidak menjangkakan sesuatu yang buruk boleh berlaku sekiranya program sedemikian dibenarkan berlaku! Tujuannya jelas! hanya mahu menimbulkan kekacauan dan kerosakan! Tujuannya jelas! mahu bertempur dengan pihak Polis apabila Anwar Bapak Setan dijatuhkan hukuman!

Betullah bukan rabu ini Anwar dijatuhkan hukuman, tapi tujuan pertemuan ini diadakan hanya untuk membakar semangat dan menabur fitnah kepada pihak Mahkamah dan pihak berkuasa, membangkitkan semangat melawan dan menentang pihak berkuasa! Tak salah ke niat pertemuan ini diadakan???

Kalau pun betul nak berkumpul! biarlah semua perusuh ni berkumpul di Stadium Shah Alam! kenapa pulak di Kampung Bharu ditengah tengah Bandaraya Kuala Lumpur!!! Apa perlunya bakal bakal perusuh ini dibenarkan 'warm up' hanya untuk melawan pihak Polis kalaupun belum lagi menerima belantan dan water canon???

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. STRATEGI PUAK2 YG GAGAL MENDAPAT KUASA MELALUI UNDI!!! DEMO JALANAN SAJA YG MRK NAMPAK!!! BERAPA KERAT YG BERDEMO BERBANDING MAJORITI RAKYAT YG MELUAT NAK MAMPUS DGN DEMONSTRASI JALANAN PR MANGANG MENYUSAHKAN & MENYEKAT REZEKI ORANGRAMAI NI? TAKKAN NNT NAK JAWAB DEPAN ALLAH 'KAMI BERDEMONSTRASI KRN NWAR. OLEH ITU KAMI SENTIASA BENAR!!????

    BalasPadam
  2. Yang menjadi Hairaqn Bin Ajaib...ia lah...
    kenapa berdemo itu banyak yang terdiri dari bangsa melayu?????
    Ini negeri tumpah darah kamu....kenapa mesti berdemo???
    Cuba tanya diri sendiri ...mana pergi nya orang2 cina dan india ????
    Berfikir lah dengan fikiran yang waras.

    BalasPadam