Selasa, 1 Disember 2020

Parlimen ~ Menggigit & Digigit..!

 

Beginilah keadaanya selagi tidak diadakan pilihanraya.

Parlimen hanya di jadikan gelanggang untuk menguji pengaruh dan kekuatan sokongan sosok tubuh seseorang individu. Parlimen hanya di jadikan tempat untuk mempertaruhkan ego.


Mahathir marah kerana terbuang dengan langkah Sheraton, mendapat peluang untuk mengenakan Aljub dengan mengajak MP bangun mengundi belah bahagian Khamis lalu. Desakan dari Anwar maka undi belah bahagian tak berlaku. Kesannya Aljub tak cukup tanah kena kritik dan di herdik di kalangan pentaksub.


Kesannya hari ini bermula lah acara menunjukkan belang. MP PH kena bangun untuk membuktikan mereka 'hero' di mata pentaksub. Namun apa yang menyebabkan Mahathir tersenyum sinis ialah berjaya menolak Aljub hingga ke dinding dengan membuktikan bahawa Aljub sebenarnya tidak mempunyai sokongan @ number bilangan Ahli Parlimen yang melayakkan ALjub sebagai Pieemm.

Aljub yang terdesak@tersedak terpaksa mengeluarkan kenyataan..

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya belanjawan yang dilihat banyak membantu masyarakat itu ditolak, bagaimana mereka mahu menjelaskan situasi berkenaan kepada rakyat.
Tegasnya, sudah pasti rakyat marah kerana banyak peruntukan untuk mereka tidak diluluskan disebabkan pembangkang memilih untuk menolak belanjawan tersebut.
“Saya faham, Mat Sabu (Mohamad Sabu) kata mandat kita mesti tolak dan Guan Eng (Lim Guan Eng) pun kata perkara sama, tapi saya kata bagaimana kita hendak terangkan kepada masyarakat.
“Bukan saja kita berdepan masyarakat bandar dan kota, tetapi juga desa, luar bandar, juga Sabah yang semua dapat peruntukan tambahan... dan gaji penjawat awam, elaun, subsidi untuk nelayan dan pekerja staf kesihatan.
“Bagaimana kita nak jelaskan? Kita (rakyat) dapat ini, kenapa kamu tolak?,” katanya dalam rakaman video temu bual bersama TheVibes.com.    sumber

Soalnya apakah permainan mereka akan terhenti atau terus bersambung hari ini? 
Warisan memang jelas menolak permainan semalam, sementara Gua Musang balik sebelum undi diputuskan. Sementara Serian dan Puncak Borneo dikatakan balik Sarawak. Jadi kemana pulak Pekan dan Bagan Datuk? 
Lu Fikir La Sendiri..!

6 ulasan:

  1. Teruskan acara tibai keliling ni, bro.

    BalasPadam
  2. Tun buat masa jadi Perdana Menteri kerajaan PH..!? PRU 15 rakyat akan buat perhitungan siapa yang akan mati berdiri..!!

    Penyamun DAP Yang Salah Guna Kuasa Menjadikan Kerajaan Malaysia Sebagai Penjamin Pinjaman RM2 Billion Oleh Kerajaan DAP P Pinang Kepada Bank Asia… PM kali ke 2 buat apa..!?

    Bila rencana PH gagal untuk menolak belanjawan 2021. Macam-macam alasan diberikan. Wal hal itulah kesempatan keemasan untuk menolak PM dan PN.

    Tetapi gagal, hanya 13 orang yang mahu mati berdiri. Yang berdiri, majoritinya adalah Melayu (Islam). Itu yang saya kata, Melayu yang merosakkan dan menjatuhkan sesama Melayu, bukan orang lain. Orang lain ambil kesempatan.

    Kepala Penyamun DAP Yang Salah Guna Kuasa Menjadikan Kerajaan Malaysia Sebagai Penjamin Pinjaman RM2 Billion Oleh Kerajaan DAP P Pinang Kepada Bank Asia…

    Guan Eng…Kamu Ingat Kerajaan Malaysia Bapak Kamu Yang Punya ?? Jika DAP P Pinang Tak Boleh Bayar… Kerajaan Malaysia Kena Bayar RM2 Billion Beserta Interest..!! Penyamun DAP Sial !!!

    Melayu memilih untuk mati berdiri daripada mati duduk. Mati baring langsung tidak mahu, meskipun mati baring inilah yang sepatutnya dipilih kerana, inilah mati kebiasaan bersama, tetapi mereka lebih memilih untuk berdiri dan duduk, daripada baring.

    Biarkanlah… kita tengok sahaja, bila tiba masanya, siapa yang mati berdiri dan siapa yang duduk. PRU 15 rakyat akan tentukan siapa yang akan mati berdiri nanti.

    Buatlah kerja yang lebih berfaedah untuk rakyat dahulu. Ini tidak, asyik asyik bercakap nak jatuhkan kerajaan.

    Mereka mahu menolak belanjawan tersebut, tetapi ketika saat-saat ditunggu-tunggu tiba, semua tidak menjadi. Ini semua kuasa Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Penyamun terkenal seantero dunia salahguna kuasa, dah jatuh hukum penjara dia mati camna pulak bang.. Tanye je

      Padam
  3. Panas !!! Pemimpin Umno pula dakwa Mahathir arah Azmin tubuh PN untuk ‘hijack’ MN

    Semalam Assmin cakap idea Tun nak tubuh PN

    Jangan terpedaya ini suma drama keling kerela dan gang... drana koling saha nak geli geli bagi rakyat teransang..

    Wayang keling dah lapok... mintak wayang keling baru tak ada lagu lagu sampai gunung Everest bole tak atok..

    Drama keling atok dah tak laku..

    BalasPadam
  4. MP Warisan tidak hadir Dewan Rakyat kerana arahan Mahathir

    Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Sabah, Razeef Rakimin tidak menolak kemungkinan tindakan Ahli-ahli Parlimen Parti Warisan Sabah (Warisan) tidak hadir ke Dewan Rakyat adalah atas arahan daripada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Round Two Atok mula serang dan malukan Bang Non. Round One kemarin Anwar udah malukan Atok

    Begitu lah seterusnya sampai bila bila dan berdendam lah sesama sendiri sampai dia orang mamposss..!!

    yess tepokk..!!

    BalasPadam
  5. Nazri mengaku tiada dihari pengundian belah bagi peringkat Jawatan kuasa Kementerian Sidang Bajet 2021

    RUU Perbekalan 2021 peringkat jawatankuasa bagi JPM itu lulus selepas sejumlah 105 undi menyokong, 95 tidak bersetuju manakala 20 Ahli Parlimen tidak hadir dan bagi Kementerian Kewangan pula sejumlah 106 menyokong, 95 tidak bersetuju dan 19 orang tidak hadir.

    Kalau tak ada Nazri pun tetap kalah, tak payah nak cari alasan gebang bangang.

    Gang Otai elok salahkan Gang Atok Boboi pasal undi berkurang..

    Rakyat tak bodoh rakyat tak bangang wahai walaun dan walauncai sekelian...

    Salah kan gang atok suka gigit mengigit... itu fakta nya


    lu fikir lah sindri

    BalasPadam