Ahad, 11 Julai 2010

Kesatuan Melayu !!! Realiti dan Fantasi...


Naib Presiden MCA, Donald Lim mencadangka supaya 'PERKASA' Cina ditubuhkan bagi mengimbangi 'PERKASA' Melayu tajaan Ibrahim Ali.

Donald Lim Siang Chai, yang membuat cadangan itu juga membayangkan agar kumpulan berkenaan diterajui oleh Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH) yang seringkali dilihat lantang membuat tuntutan mengenai kepentingan masyarakat Cina.

Katanya, tanggungjawab itu tidak sesuai dipikul oleh MCA kerana ia parti politik dan NGO dibolehkan bertindak dalam cara yang berlainan.

"Komuniti Cina dan persatuan Cina seperti KLSCAH boleh memainkan peranan itu. MCA hanya boleh bertindak sehingga peringkat tertentu - ia sepatutnya NGO menentang pencabarnya,” kata Lim dalam satu wawancara dengan akhbar Cina di Putra Jaya semalam.

Komen

Sedarlah bangsaku Melayu!!! Sekarang bukan masa bermenung! Sekarang masa bertindak dengan hati budi, dengan kewarasan dan kebijaksanaan! Dengan penuh bermaruah !!!

Dimana kita sekarang ini? disisi Melayu yang insaf dan mengerti bahawa hanya Melayu sahahaja lah yang telah, sedang dan akan menyelamatkan bangsa ini dan bukannya bangsa cina dan lain lain bangsa....

Atau masih diulit mimpi bahawa bangsa cina dan bangsa lain tetap akan menerima kita, melapangkan dada mereka, membuka seluas luasnya dakapan tangan mereka untuk menyambut kita?

Bersatulah Melayu !!! pemimpin UMNO WAJIB mengusahakan kesatuan dan perpaduan bangsa dengan siapa jua termasuk orang PAS yang masih lagi kekal dengan akal budi menjaga dan memlihara ketuanan bangsanya...

Buangkan ego dan sombong! gerakkan dan berjihadlah atas nama bangsa yang mendukung kemuliaan agama...inilah realiti jihad dan perjuangan hari ini, jangan kita ber fantasi lagi...

Sendiri Mau Ingat!!!

1 ulasan:

  1. Najib tipuuuu http://malaysia-post.blogspot.com/2010/07/how-to-spot-liar.html

    BalasPadam