Rabu, 7 Julai 2010

Apakah Idris Jalang Sedang Meruntuhkan Kuasa BN!!!


Jangan berat sebelah, elak rasuah - Idris

KUALA LUMPUR 6 Julai - Kakitangan kerajaan perlu mengelak daripada bertindak berat sebelah selain mengutamakan 'surat cadangan' atau kabel apabila meluluskan sesuatu projek atau perkara-perkara berkepentingan yang ditulis oleh golongan berpengaruh seperti Menteri dan Ahli Parlimen.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala berkata, tindakan itu merupakan salah satu gejala rasuah dan hanya mengundang gejala negatif selain menjejaskan kualiti dan kredibiliti tadbir urus korporat di negara ini.

Katanya, kakitangan kerajaan tidak perlu memandang serius terhadap arahan yang dikeluarkan oleh sesetengah pihak terhadap surat cadangan tersebut.

''Dalam sesetengah surat kerajaan, terdapat perkataan 'sila pertimbangkan!'... Surat cadangan seperti itu hanya perlu diberi pertimbangan yang sewajarnya berdasarkan pemikiran yang waras, ia bukan bermaksud sesuatu yang pasti dan penalti kerana meluluskannya boleh menimbulkan fenomena berat sebelah,'' katanya.

Baca lanjut di http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0707&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_09.htm

Komen

Perdana Menteri YAB Dato Seri Mohd Najib Tun Razak telah mengingatkan wakil wakil rakyat BN sama ada di peringkat Parlimen mahupun Dewan Undangan Negeri turun padang, efektif dan mesra rakyat.

Salah satu perkara yang membolehkan seseorang wakil rakyat dilihat efektif tentunya dengan menolong dan menyelesaikan masaalah rakyat ! Dalam usaha menolong rakyat dan menyelesaikan masaalah rakyat antara perkara yang perlu dilakukan oleh wakil rakyat ialah membawa dan menyuarakan perkara atau isu yang menjadi masaalah itu ke pihak yang bertanggungjawab!

Cara membawa dan menyuarakan masaalah rakyat antaranya ialah memberikan surat sokongan ke atas apa jua permohonan yang dibuat oleh rakyat dan pengundi!!!
Inilah yang dilakukan dan dibuat oleh wakil wakil rakyat BN sejak dari merdeka hingga kini!!!

Tiba tiba si deris jalang kata rasuah ! tiba tiba deris jalang kata jangan ambil serius! dalam kata lain deris jalang kata surat sokongan itu perlu di BAKUL SAMPAH KAN!!!

Apakah deris jalang mengatakan bahawa pegawai pegawai kerajaan tidak waras dan gagal menilai sesuatu perkara sewajarnya apabila menerima surat dari bos mereka sama ada menteri atau timbalan menteri yang hanya membuat note 'sila pertimbangkan'.

Atau apakah deris jalang sedang berusaha secara tidak disedari untuk menguburkan kuasa BN dengan menafikan kuasa Menteri serta menolak surat surat sokongan wakil wakil rakyat BN pastinya yang akhirnya dilihat pemimpin BN GAGAL dalam membantu dan menyelesaikan rakyat!!! mungkin tony phua dan teresa kok tahu jawabnya, mungkin krismas akan datang ada peluang nyanyi dan menari bersama lagi!!!

Jenis Menteri masuk pintu belakang serta hanya tahu membuat MAS tidak rugi dengan menjual harta dan bangunan ini benar benar buta, mentah dan bodoh dalam bergerak sebagai ahli politik! Itu sebab negara dituduh akan bankrupt setahun sebelum negara maju tahun 2020.

Apa bodoh punya Menteri nih? Apa agaknya yang PM terpesona sangat dengan kutu berahak nih? Tidakkah PM sedar bahawa usaha deris ini hanya merupakan suatu tindakan mensabotaj dan mengurangkan kuasa Kerajaan BN !!!

Atau deris juga sedang melindungi kawan kawan nya KSN dan KSU KSU yang lain dengan menyatakan demikian yang sekaligus bermaksud hanya surat dan arahan dari KSN, KSU, KP dan Ketua Jabatan sahaja yang tidak dianggap rasuah dan salah!!!

Parti perlu menguasai kerajaan ! bukan seperti hantu dan kutu yang diberikan tempat dan kuasa, sudahlah tak menambah kekuatan malah sebenarnya sedang merosak dan membinasakannya!!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. KDG2 TU ADE MAK BAPAK MINTK TLG YB2 SAIN SURAT SOKONGAN UTK ANAK2 DPTKAN BANTUAN MELANJUTKAN PELAJARAN ATAU APE SAJE BENTUK BANTUAN TERMASUK LA ANAK2 PUAK GROMBOLAN FUCKATAN YG MEMERLUKAN. PENDEK KATA BANTUAN YG DI BERIKAN TAK KENAL FAHAMAN POLITIK

    BalasPadam