Jumaat, 9 Julai 2010

Apa Yang Majlis Tertinggi UMNO Mesyuarat Fikir & Bincangkan ?


Kalau melihat kepada senario politik mutakhir kini, tidak dinafikan bahawa parti politik yang paling kuat kini ialah DAPig!!! Bukan UMNO dan parti komponen dan bukan juga PKR dan PAS.

DAPig secara senyap sebenarnya telah menjadi medan utama perjuangan politik kaum cina! malah kalau dilihat kepada statistik pendaftar undi terkini, tak heran kalau DAPig berjaya menjadi juara dalam usaha menarik sokongan pengundi untuk mendaftar pengundi...

Jangan salah kan mereka! kerana DAPig begitu bersemangat dan berusaha untuk menambah pengundi terutama pengundi muda...mereka mengadakan kempen mendaftar disetiap dan tempat dimana mereka mengadakan program, itu tidak termasuk usaha bersepadu dan giat dijalankan di pasar pasar raya didalam kawasan dan negeri mereka memerintah...

DAlam satu tinjauan, mereka mengimport anak anak muda yang dikatakan belajar dan bekerja diluar negara, namun atas dasar semangat mereka ini pulang untuk menyeru kaum muda mereka mendaftar dan mengundi DAPig... Mereka hadir dengan gitar dan nyayian di shoping2 complexs untuk memancing sokongan...kesannya mereka dihadapan dalam usaha menarik sokongan pengundi muda...


'DAP mengatasi parti lain dalam gerakan mendaftar pengundi baru di lima negeri, termasuk Pulau Pinang dan Johor dengan menarik 12,844 mereka yang layak mengundi untuk mendaftar dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sepanjang Mei lalu.'

Anak muda cina didekati dengan pelbagai usaha dan cara, mereka diberikan gambaran bahawa kesanggupan dan pengorbanan tinggi mereka yang berada diperantauan untuk pulang mendaftar dan menarik pengundi adalah suatu tindakan suci kaum mereka! bagi mereka kaum cina hanya akan lengkap sebagai warganegara jika mempunyai 3 perkara iaitu : surat beranak, kad pengenalan dan Mendaftar sebagai Pengundi!!!

Agak agak orang melayu sedar tak perkara ini? dan kalau sedar pun orang melayu peduli tak akan 3 perkara tersebut! jangan kata nak menarik anak isteri sebagai pengundi malah terkadang surat beranak pun tak tahu kemana menghilang!!!

Ini realiti bangsa melayu, sebab? sebab merasa senang dan selesa bahawa apa jua yang mereka miliki akan kekal abadi sedangkan semuanya sekarang ini begitu kabur dan sesetengah hak telah lama menghilang!!!

Ekonomi cina punya! pelajaran dan pendidikan cina yang ramai cemerlang! kaya!!! cina dan india yang lebih kaya! yang jadi taukey pun orang cina malah melayu terpaksa mencari sesuap nasi dari taukey taukey ini...yang tinggal? hanya secebis kuasa!!! itu pun bakal lenyap dan hilang jika melayu masih lagi berangan dan tidur diulit mimpi disiang hari!!!

Orang cina tahu bahawa jika kuasa melayu ini hilang, orang melayu akan mengamuk dan menimbulkan huru hara, itu mereka tahu dan maklum, itu sebab mereka telah jauh bersedia, dan dikala itu walau nak mengamuk dan menimbulkan huru hara sekalipun waktunya jelas sudah terlambat kerana adanya orang lain yang datang membantu mereka!!!

Barang Dijauhkan Allah akan keadaan itu berlaku!!!

MT UMNO buat apa agaknya? apa yang difikirkan? apa yang dicanai hingga pagi bagi mempertahankan kuasa ini? apakah sudah ada cara dan strategi untuk mengatasinya? dan apakah sudah difikir langkah langkah lain? Kalau orang lain merancang, kita juga perlu dan wajib merancang kerana itulah yang diajarkan oleh agama sebelum menyerahkan segalanya kepada yang maha Esa...

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. SLM BRO..UMNO KENA KEJE LBIH KERAS. BKN KERAS KEJUNG KAT KERUSI EMPUK!. KP PEMUDA JGN DOK SERGAH HU HA HU HA JEK. PEGI LA TERJAH WARGA MUDA HABIS2AN!! DAMPINGI ORG2 KAMPUNG, BANDAR ATAU DI MANA2 SAJA CERUK YG BELUM DITERJAH! BILA ORG DH ANGKAT DIA JD KP, ITU LAH KEJE MEREKA! ADOIYAIIII

    BalasPadam
  2. Salam Bro.

    Maaf kalau komen aku lari dari tajuk sikit tapi maksudnya tetap tak lari "musnahkan DAP@Cina".

    aku sebenarnya dah bosan dengan pemimpin melayu yang berkuasa nie, dah banyak artikel, cadangan, saranan, rayuan,permintaan,seruan supaya pemimpin UMNO nie ambil tindakkan terhadap ekonomi mereka tapi sampai la nie masih tak de tindakkan. (suruh pemimpin PAS jangan harap lah jilat pantat DAP boleh lah, maki hamun sesama Melayu boleh lah, belanja 4 juta untuk musnahkan dan fitnah melayu boleh lah)

    Pada aku senang sahaja hapuskan kuasa cina nie takkira lah DAP ke MCA ke apa sahaja lah. Cuba kalau kerajaan melayu nie ambil alih fungsi cina sebagai pembekal dan pengedar barang keperluan sudah pasti cina bangsat nie akan mampos papa kedana. selama nie pun yang mengKAYAkan bangsa dia orang, orang melayu jugak.

    Cuba tiap-tiap bahagian UMNO tu dibahagikan satu bangunan untuk simpan dan edar barang keperluan macam beras,gula,tepung,minyak masak,petrol,ayam,telor dan banyak barang keperluan harian lain, lepas tu edarkan kepada rakyat di bahagian masing-masing,pasti tak akan berlaku keadaan tak stabil terhadap barangan,lebih-lebih lagi nak dekat raya nie. pemimpin UMNO tak nak buat pasal untung nya sikit kot???.

    Ada kuasa tapi tak guna kuasa sama macam ada bini tapi takut nak main.

    BalasPadam