Sabtu, 17 Disember 2011

Hadi Lebih Berkuasa Dari Sultan Mizan..!


Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin hari ini melahirkan rasa dukacita kerana masih berlaku kejadian dua solat Jumaat dalam satu kariah di beberapa daerah di negeri ini tanpa kebenaran pemerintah.

Baginda bertitah, kejadian seumpama itu boleh mencemar serta menodai kesucian agama Islam seterusnya menyebabkan umat Islam dihina dan dipermainkan.

Titah baginda, masalah tersebut berlaku disebabkan tiada persefahaman dalam mencari jalan penyelesaian sesuatu masalah yang dihadapi sesama umat Islam itu sendiri.

Justeru, Sultan Mizan menyeru seluruh umat Islam di negeri ini agar mencari jalan penyelesaian demi kedamain serta kemurnian hubungan antara pihak-pihak yang bertelagah.

Kalau diikutkan nak ajer sebut yang hadi ni dah cukup menyesatkan umat Islam hamPAS...! dulu dia berfatwa bahawa perjuangan hamPAS ni Jihad maka kalau mati bertempur dengan pihak yang menentang hamPAS maka mati puak hamPAS ni mati shahid!!! padahal mati konyol! mati katak! tak caya cuba gali kubur ibrahim libya, hancur ke tidak?

Dan disebabkan fatwa sesat hadi ini jugaklah yang menyebabkan puak kuda belang hamPAS 'mengimaninya' hingga tak makan sembelihan dan sembahyang 2 imam, dan kejadian ini sebenarnya masih berlaku seperti mana yang dibimbangi oleh Kebawah Duli Sultan Terengganu!

Tok Mad Said MB Terengganu pun sebentar tadi didalam buletin utama TV3 menjelaskan bahawa pihak berkuasa Agama Islam Terengganu sudah pun menasihati puak kuda belang ini namun mereka ini hanya akan mendengar dan mentaati perintah dan suruhan haji hadi..! jelas MB.

Nampaknya rintihan dan kegusaran DYMM Sultan tetap tidak mampu mengubah 'keimanan' yang jauh tertanam dilubuk hati dan perasaan kuda belang hamPAS ini... kalau perintah Allah dan Rasul pun boleh dipermainkan oleh hamPAS selama ini, ini kan lagi perintah dan teguran manusia walaupun kita semua ikrar dan mengakuinya sebagai ulul amri dan ketua Agama negeri...!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Pihak berkuasa agama xboleh bertindak ke?
    Lembek sangat !

    BalasPadam
  2. Terangganu kite, oh, Terangganu kite, ooi, orang Pas Disana, awat la hampa ne, ngot sangat, percaya sangat dkt Hj. Hadi Putrajaya tu, dia dah x mahu hudud pun hampa dok ingat dia betul perjuangkan Islam, dia dok bohong hampa la ni, dkt hampa dia mahukan Islam (hudud), Dibelakang hampa, bersama DAP, dia x mahu hudud, dia kata nak buat Negara kebajikan, pemimpin Islam apa mcm ne, hampa pun nak jadi, macam dia juga ka, aku tengok di you tube, tempoh hari, hampa seronok, sampai meleleh ayaq lior, dok dengar ceramah exco Selangor china DAP GILA, Yang pandai menyebut, masyaalah, laillah, hampa bertepok sakan, pada hal China kafir tu, cuma berlakon dengan hampa sahaja, sayang sungguh,hampa ne mudah dipesongkan, olih sikafir tersebut, tetapi bila sembahyang Jumaat, dengan saudara Islam hampa sendiri (UMNO) melayu, hampa x mahu, sembahyang asing2, masyaallah, hampa ne sudah terok terpesong, bertaubatlah, kembali kepangkal jalan, sebelum terlambat.

    BalasPadam
  3. Orang Pas memang babi bertuan Dapigs.
    Hj Hadi bapak pengembala segala khinzir Dapigs.
    Kalau kes2 mcm disebutkan pun kau hadi tak boleh andle mcm mana org panggil kau Tuan Guru,,aku pun hairan la manusia bongok mcm ni di agung2kan.
    Baik punya cilok pun kau org masih percaya kan si pengembala khinzir dapigs nii....
    Org kalau dah gila kuasa mana ingat agama lg..
    Pakai sorban Kulit babi kali kau ni Hadi

    BalasPadam
  4. Nabi saw..tu dengarnya , perot kempis je..

    Macham mana si Hadi (ikut nabi konon) ...perot nya bunchit banyak..MELANTAK KUAT KOT !

    BalasPadam