Isnin, 26 Mac 2012

Kadir Akan Masuk Raja Lawak Musim Baru..!

Kadir buat lawak...katanya -

Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir mendakwa serangan dan kecaman media massa arus perdana ekoran kritikannya terhadap Umno dibuat "secara terancang dari pihak yang berkuasa".

Terhumbannya Kadir keluar dari UMNO kerana ada usaha terancang pihak berkuasa? Apa yang hebat sangat Kadir ni? Jenis macam Kadir ni banyak di Chow Kit..! Jenis tak mendapat tempat! Malah Kadir sendiri yang hantar surat meninggalkan jawatannya didalam UMNO! UMNO tak suruh pun..! Ada tak tambah, takde tak kurang!

Bila berkuasa dulu...tak sebok turun ke bawah bertemu rakyat! bila dah tak laku baru sebok nak mengadap muka rakyat! Cara nak bertemu rakyat pulak yang paling senang ialah guna pintu parti pembangkang!

Modal Kadir ialah berjuang lama dalam UMNO! ramai lagi pejuang, penyokong dan pendokong UMNO yang sama malah lebih lama dari Kadir! mereka tak pulak melompat lompat macam kera kena belacan! tak pulak terpekik terlolong macam polong sebok memberikan nasihat yang tidak diminta! memberi pendapat yang negatif! Mereka tetap membantu UMNO diwaktu susah dan senang!

Malah mereka ini juga tidak langsung berpeluang menjawat jawatan didalam Kabinet! nak pakai bow-tie pun tak reti! apatah lagi nak buat rambut macam Kadir! Tapi mereka dan kita semua yang setia kepada parti tidak meletakkan jumlah masa sebagai ukuran perjuangan semata mata! kerana apa yang lebih penting ialah perjuangan ini biar kekal hingga ke akhir hayat kita semua yang mengaku sebagai pejuang parti!

Kita bukan jenis yang diwaktu senang bersama parti...bila parti susah kita lari! Itu bukan prinsip pejuang parti Keramat ini..!

Sebagai contoh..Apa yang kita doakan setiap hari ialah kita hidup sebagai Islam, menjalani kehidupan juga sebagai orang Islam dan menutup mata nanti juga tetap sebagai Umat Islam! maka perjuangan yang lain pun mintanya begitu..!!!

Lu FIkir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. DIA BORINK LETAK JAWATAN PSL ARITU KAT DUN DIA KENE BANJIR. JADI DIA SEJOK BEKU KAT SANA BROO..PLAYSAFE..NAK KAVER MALU DIA BG LER ALASAN CHEAP SALE! KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. orang nyanyuk macam tu lah. kebelakangan ni ramai dah orang-orang macam ni..kotek bengkok, wali terompah, mat sabun dan lain-lain dalam parti persaudaraan kimak

    BalasPadam
  3. Awat Kadiaq....hang ni sekupang pun tak laku... Dah pencen, dok diam2, bg org muda pulak.....

    BalasPadam