Isnin, 5 Mac 2012

Kumpulan Radikal Cina Jumpa Najib Pagi Ni?










Diberitakan sekumpulan Radikal cina akan berjumpa YAB PM pagi ini bagi mendesak agar diberikan semula kerakyatan Lim Lian Yu seorang ekstrimis cina yang dilucutkan kerakyatannya oleh Yang Teramat Mulis Tunku Abdul Rahman.

Lim ni dah mati pun tapi puak radikal ini khabarnya akan mengambil kesempatan dengan membawa ribuan tanda sokongan yang mahukan PM memberikan semula kerakyatan serta mahukan pengiktirafan sekolah cina sama seperti sekolah Kebangsaan...Deii iktiraf apa lagi???

Apapun kita tunggu sama ada pertemuan ini benar berlaku atau sebaliknya dan jika benar berlaku apa keputusan yang bakal diambil oleh YAB PM. Nampaknya bukan sahaja betis dan peha yang mereka mahukan malah kehormatan diri kita pun mereka lahapkan!!!

Sila baca tulisan Dr Reduan Tee Abdullah di sini... yang berkata...

'Persoalannya, sampai bilakah perjuangan yang bersifat ultra kiasu ini akan berakhir? Mereka selalu berhujah kononnya pendidikan vernakular dianaktirikan dan dipinggirkan dalam arus perdana serta dilayan seperti warganegara kelas dua. Tidakkah mereka harus bertanya pada diri sendiri, wajarkah agenda nasional diketepikan semata-mata untuk meraikan agenda bangsa?
'

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. najib.... lu pikir la sendiri. lu layan... gua say babai....

    BalasPadam
  2. najib.....kalau lu bg muka dgn bangsa cina ni,lu terimalah akibatnya PRU13 nanti.....rakyat sedang memerhatikan tindakan anda.....kalau nak merasa duduk lg kat putrajaya jgn buat hal yg menyingung bangsa melayu......

    BalasPadam