Khamis, 29 Mac 2012

Sejak Bila Pulak Seminar Umat Islam Nak Kena Minta Izin Kafir..!

Sejak bila pulak Umat Islam nak berbincang sesama sendiri mesti dapat izin kafir? Sejak bila pulak kafir ni besar kepala dalam nak menentukan hala tuju dan cara dakwah umat Islam? Sejak bila pulak kafir sebok nak menentukan tajuk seminar umat Islam???

Islam Agama Rasmi Negara Berdaulat ni..! Wang Kerajaan HALAL diperuntukan bagi tujuan syariat Islam malah Islam sendiri menetapkan kewajipan kepada umatnya untuk memelihara dan menjaga akidah!

Kafir ni jadi besar kepala, kurang ajar, biadap dan tak sedar diri ekrana adanya haiwan bertopengkan manusia yang bernama ANWAR IBRAHIM..!!! Itu jer! lebih malang ianya disokong oleh tok tok garu seperti nik najis hadi dan dipelihara pulak oleh khalid gereja!!!

abatan Pelajaran Johor menegaskan seminar berkaitan "ancaman Kristianisasi" yang bakal berlangsung Sabtu ini hanyalah untuk tujuan pendidikan dan pemantapan akidah Islam umatnya, bukan ancaman kepada penganut agama lain termasuk penganut Kristian.

Pengarahnya, Mohd Nor A Ghani yang dihubungi The Malaysian Insider berkata, seminar berkenaan dijalankan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan kerjasama Jabatan Pelajaran dan Jabatan Mufti Johor untuk memantapkan akidah guru dan juga pelajar.

"Akidah umat Islam mungkin tergugat kerana gejala Pluralisme dan Liberalisme, malah turut berlaku gejala Kristianisasi dalam kalangan umat Islam.

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

5 ulasan:

  1. Kalau boleh saya imbas kembali zaman PBS perintah Sabah selama 9 tahun (hingga tahun 1993), pengaruh kristianiti sangat kuat kerana pemimpin2 mereka orang2 kuat kristian.Pada masa itu bilangan GEREJA pesat BERTAMBAH, sedangkan bilangan masjid dan surau TIDAK bertambah. Malah yang ada terbiar usang, kerana dinafikan peruntukan... Bayangkan tapak MASJID NEGERI yang telah tersedia di Likas terbiar, dan masjid negeri hanya terbina selepas BN memerintah Sabah pada tahun 1993.

    Dengan lain kata, jangan beri peluang puak pendokong kristian ini mendapat kuasa, kerana ia akan menjejaskan syiar ISLAM. Contoh terdekat sekarang ini, tapak masjid di P.Pinang telah dijual!.....Renungkanlah

    BalasPadam
  2. Setuju dgn tanpa nama 11:47pm. Sy berada di sabah pd thn 1984 -1989, sewaktu PBS menang pilihanraya. Hampir semua pegawai Islam dlm jabatan kerajaan negeri ditukar dgn orang mereka. Gereja bertambah dan diindahkan lagi. Masjid terbeku waktu itu... renungkanlah siapa yang hendak anda undi PRU 13 nanti, yang bersekongkol dgn mereka atau UMNO yg terbukti bukan sja memperjuangkan Melayu tetapi yg lebih penting ISLAM.

    BalasPadam
  3. Di Semenanjung berbau Agama!...Sabah adalah NEGARA KEDAULATAN KRISTIAN dan tidak pernah berkata soal BAU AGAMA..HORMATILAH AGAMA SENDIRI KERANA UMAT AGAMA YANG DI AGUNG2KAN TU MUNGKIN BERBAU!.... JADI JANGAN SEKALI2 MEM"BAU"KAN NEGARA SABAH yg byk Kristian... tak tau nak bezakan Kafir dan tak kafir... Maybe tukang ajaR Kau nie ajar Membenci Agama Kristian.DLM AGAMA KAMI TIDAK PERNAH DIAJAR MEMBENCI AGAMA LAIN,MALAH KAMI MENGHORMATI..SYABAS,MEMBENCI AGAMA LAIN TU 1 DOSA...

    BalasPadam
  4. "Ancaman Kristianisasi" =WAHAI SI BERBAU AGAMA,KAU ORANG PUNYA BANGSA ANGGAP KRISTIAN NIE MENGANCAM ISLAM.... SYABAS..INI ADALAH PERMULAAN UTK BERLAKUNYA TRAGEDY BERULANG ...

    BalasPadam
  5. tanpa nama: dah memang pun.... skrG dah ada BERSIH :)...TULAH AKIBATNYA TERLALU BAU PASAL AGAMA.... KAU MAKANLAH AGAMA KAU YG SUCI TU... ORG LAIN PUNYA GAMA LAGI SUCI TAKLAH JUGA SAMPAI OBSESS ...

    BalasPadam