Sabtu, 23 Februari 2013

Keling Vell PariA Semakin Biadap..!


Ingat lagi berita kat atas tu...? sebenarnya banyak lagi kebiadapan dan kekurangajaran yang anak keling paria ni buat..! Jenis bangsat yang membesar dengan melahap kekayaan negara ini sudah semakin besar kepala! sudah semakin tak sedar diri! Kalau datuk nenek keturunan dia tak datang tanah melayu bertuah ni mungkin bangsat ni mati masa beranak atau sekarang tengah merempat bawah kolong..!

Terbaru bangsat ni berkata...
kalau masih melekat kat india...mungkin basikal pun si vell paria ni tak mampu beli..!
S Vell Paari memberitahu presiden MIC agar mengambil tindakan ke atas Datuk Dr Ridhuan Tee kerana menghina agama Hindu, atau pengarah strategi parti tersebut akan meminta golongan India mengundi menentang Barisan Nasional (BN).

Dalam surat terbuka kepada presiden parti Datuk Seri G Palanivel, Vell Paari berkata isu ini mesti dibangkitkan dalam mesyuarat Kabinet untuk mendesak Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein untuk bertindak ke atas pendakwah Islam itu, dan juga presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali.

“Jika tiada tindakan ke atas Ridhuan dan Ibrahim, saya akan membuat cadangan untuk menasihati masyarakat India siapa yang patut mereka undi. Saya akan gunakan platform MIC untuk mengeluarkan cadangan saya.

“Satu cara bagi anda (Palanivel) untuk menghentikan saya ialah memecat saya, bola di dalam gelanggang anda,” kata surat Vell Paari, yang dipetik dari portal berita freemalaysiatoday.com

Apakah salah Ibrahim Ali mempertahankan Melayu dan Islam? Apakah sudah tidak boleh lagi umat Islam bersuara keras seperti yang di suarakan oleh Ustaz Datuk Dr Redhuan Tee nukilkan dalam mempertahankan kesucian agama Islam?

Dah terlalu lemak bangsat bangsat ni nampaknya..! Apa paria ni nak sebenarnya? 

INGAT..! ISLAM ADALAH AGAMA PERPADUAN DAN TIDAK SESEKALI MAHU MENCARI MUSUH..! TAPI UMAT ISLAM BUKAN BACUL YANG LARI BILA BERTEMU MUSUH..!!!

Salah ke apa yang ditulis oleh Ustaz Redhuan Tee ini..

Majlis Madrasah India Muslim Malaysia (MIM) memberi maklumat kepada saya mengenai kontroversi filem Vishwaroopam, yang telah dihentikan penayangannya buat sementara waktu oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN), ekoran banyak adegan menghina agama Islam. 

Malangnya, parti politik India komponen Barisan Nasional (BN), mendesak mahukan filem ini terus ditayangkan kerana pada mereka ia hanya lakonan semata-mata. Jahil sungguh mereka dalam memahami budaya masyarakat Islam.

Setelah sekian lama tinggal di bumi bertuah ini, mereka masih tidak faham sensiviti umat Islam. Apakah malangnya kita mendapat warganegara sedemikian rupa? Tidakkah perlu perlembagaan berkaitan kewarganegaraan dipinda untuk menangani golongan sebegini seperti yang disarankan oleh Tun Mahathir?

Bayangkan jika orang India Muslim tidak tampil ke hadapan, sudah tentu ultra kiasu tidak sedar diri ini bersorak gembira. Jika mereka ikhlas, sepatutnya merekalah yang tampil ke hadapan memaklumkan perkara ini kepada KDN.

Berikut adalah ringkasan penghinaan yang sengaja dilakukan terhadap agama Islam yang mulia ini. Pertama, umat Islam digambarkan sebagai pengganas. Kedua, Kitab suci al-Quran katakan sebagai rujukan pengganas. Ketiga, pakaian wanita berhijab/purdah tempat menyimpan senjata api dan bom. Keempat, ayat-ayat al-Quran dibaca bagi memulakan aktiviti jahat. Kelima, pengikut Taliban dikaitkan dengan penyembelihan manusia dan keenam, agama Islam digambarkan sebagai agama yang tidak berperikemanusiaan.

Apa tujuan filem ini sebenar? Bagaimana filem ini boleh terlepas? Walaupun KDN telah menarik penayangannya buat sementara waktu, itu bukan bermakna kita perlu berdiam diri dan berbaik sangka dengan mengatakan ia tidak disengajakan? Bagaimana jika kita melakukannya terhadap agama lain?

Difahamkan sebanyak 16 penyuntingan akan dibuat sebelum tayangan semula dilakukan. Siapakah yang menyunting filem ini sebelum ditayangkan? Orang Islam atau orang bukan  Islam? Apakah patut mereka dilepaskan begitu sahaja? Ternyata, filem ini dan penerbit yang beragama Hindu berniat jahat.

Isu agama adalah isu yang amat sensitif. Pantang sekali agama Islam dipermainkan dalam apa juga bentuk sekalipun. Contoh, isu kalimah Allah, karikatur Nabi Muhammad SAW dan sebagainya. Apatah lagi mempermainkan kitab suci al-Quran. Agama tidak boleh dijadikan bahan gurauan atau sindiran.

Bayangkan selepas ini kita menerbitkan filem menghina agama lain. Tentu kita masih ingat isu peristiwa perarakan kepala lembu suatu masa dahulu. Begitu juga dengan anak muda Melayu yang masih merengkok di dalam penjara akibat cubaan membakar gereja. Malangnya, apabila anak muda bukan Islam mencampak kepala babi ke dalam surau, maka tidak dikenakan tindakan.

Apabila kena kita, tidak mengapa. Tetapi apabila kena kepada mereka, tidak boleh. Budaya politik rimba apakah ini? Jangan cabar kesucian Islam. Kesabaran umat Islam ada had. Walaupun orang Islam berpecah, itu bukan bermakna bukan Islam boleh mengambil kesempatan sewenang-wenang dan mempermainkan kita.

Pernahkah kita bersungut ketika perayaan Thaipusam? Seminggu sebelum perayaan, seluruh kawasan sekitar Batu Caves sesak. Kenderaan diparkir sesuka hati. Lautan manusia satu warna berhimpun, seolah-olah tidak ada warna lain lagi di negara ini.

Hari ini pergilah ke mana sahaja. Jika dahulu, rumah ibadat dan patung-patung tidak banyak kelihatan meriah. Kalau adanya pun agak suram dan tidak nampak tombolnya. Tetapi selepas PRU 12, keadaan jauh berubah. Mereka mendapat peruntukan sana sini, pusat dan negeri. Rumah ibadat kecil menjadi besar, tombol rendah menjadi tinggi dan berwarna-warni.

Apa yang saya lihat, kita sudah memberi segala-galanya bagi menagih simpati dan undi. Negara ini tidak ada lagi identiti. Agenda Islam dan Melayu entah ke mana. Saya amat yakin jika BN menang sekalipun dalam PRU 13 ini, keadaan tidak ada bezanya dengan apa yang berlaku pada hari ini. Kita akan terus menjaga hati orang lain daripada hati sendiri.

Persoalan saya, apakah agenda kita hanya untuk pilihan raya? Kita tidak bertegas dalam melaksanakan agenda negara. Tidak cukup dengan kontroversi filem tersebut, amat meloyakan apabila semua parti komponen BN meramalkan mereka akan menang banyak kerusi yang ditandingi dalam PRU 13. Hairannya, kerusi yang diramalkan menang dan mahukan itu adalah kerusi yang ditandingi kawasan majoriti Melayu.

Mereka mendesak diberikan tambahan kerusi. Jika mereka benar-benar ikhlas, pergilah menawarkan diri bertanding di kawasan majoriti ultra kiasu (Cina). Mintalah kerusi sebanyak manapun. Tetapi beri laluan kepada orang Islam bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Terbaharu, kontroversi agihan kerusi BN di Perak. Parti politik India (BN) tetap mahu bertanding di kawasan majoriti Melayu yang ditandingi sebelum ini iaitu Behrang, Pasir Panjang, Hutan Melintang dan Buntong. Pimpinan parti ini, tidak bersetuju dengan ura-ura tawaran dua jawatan Senator sebagai tukaran melepaskan DUN Behrang dan Pasir Panjang. Parti nyamuk ini merasakan dirinya kuat.

Saya minta, cermin diri dahulu. Jika orang Melayu tidak memangkah mereka, sudah lama parti ini bungkus. Saya cadangkan agar PRU 13, jika kita mahukan sangat orang India bertanding di kawasan majoriti Melayu, carilah kalangan India Muslim seperti KIMMA dan MIM, tetapi bukan mereka yang tidak Islam. 

Orang Melayu tidak teragak untuk memangkah mereka, tetapi adalah mereka memangkah kita apabila laluan diberikan? Apakah mereka akan menjaga dan menghormati sensitiviti agama Islam. Kontroversi filem Vishwaroopam sudah jelas menunjukkan bahawa mereka langsung tidak peduli dengan agama persekutuan ini. 

LU FIKIR LA SENDIRI!!! 

21 ulasan:

  1. Calonkan VELL di Ipoh Timur kalau nak tahu langit tinngi rendahnya.

    BalasPadam
  2. ANAK HARAM J NI PATUT KENE AJAR SKET...DLU BAPAK DIA NAK TONGKAT LANGKIT SAMPAI MATI..SKANG NI ANAK PLAK NK JADI BARUA FUCKATAN...ORG INDIA PUN KENAL KENAL SAPE VELL PARIA NI..TALAM 2 MUKA!...HARKK PTUIHH KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau inilah budaya bercakap..... Memang sah asobiah melayu, kalau Islam tak cakap macam ni..... Marah pun bersopan......
      Inikah INI KAH gulungan yang disekat malikat dari mendakati RasulAllah di Mahsyar nanti, walaupun Nabi s.a.w kata umati, umati, umati......
      Tengok hadith dan riwayat Imam Al Khutubi........

      Padam
  3. sial punya pendatang...

    BalasPadam
  4. Akhir Zaman macam inilah ISLAM diserang dari berbagai sudut, tambahan pulak perangai ulama2 ustaz2 yang buruk telah memberi imej yang salah kepada kaum bukan Islam, berkaitan ajaran Islam itu sendiri, kita bercakap secara teori bahwa Islam agama perpaduan, tapi realitinya tindakan kita terutama PAS adalah sebaliknya. Tengoklah dinegara2 asia barat bagaimana penganut Islam bergolak sesama sendiri, bom bangsa sendiri, menghukum macam hukum rimba ( taliban tembak wanita disyaki berzina) macam tembak binatang je, tingkah laku umat islam ini lebih teruk dari zaman Jahilliah pulak. Tapi mereka mengatakan mewakili parti ataupun kumpulan Islam.

    BalasPadam
  5. dalam filem hindi pun, asal pengganas saja mesti orang islam, atau pakistan. macam lah orang hindu tak ada yang ganas? sapa bakar mesjid? sapa suka bakar orang? di malaysia ni jika berlaku pembunuhan dan mayat tu dibakar, polis tak payah susah nak cari kerana yang buat tu mesti orang india.

    BalasPadam
  6. Apa nak heran.....siapa sebenarnya yang bagi paria paria berkepala???? bukankah ini juga klon klon seperti Khairy jamaluddin,Zahid hamidi itu yang terpampang terkangkang. induknya Anwar ibrahim tidak sahaja berjaya menyesatkan nik aziz dan hadi awang sampai akal kepala jadi pukibabi dan dibabikan islam dan melayu. orang melayu sahaja yang tidak sedar. jika ada yang baca, tengok sahajalah betapa mereka ulas macam ulamak haram.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pukibabi? Ajaran Islam ker?

      Padam
  7. Salah Melayu jugak!!

    Anak2Haram Keling Pariah dan Cia Hari Bangsat kalau di kasi tempst akan mintak Negeri!!

    Di Negara asal mereka Orang Islam di tindas dan di Cincang tapi di Negara Malaysia Keling Pariah dan Cina Harbi Bangsat ni boleh mengumpul kekayaan dan hantar balik ka Negara mereka!!

    Sampai masa nya Melayu dan orang2 Islam bersatu dan ajar Bangsat2 ni secukup2nya!!


    BalasPadam
  8. Salah Melayu jugak!!

    Anak2Haram Keling Pariah dan Cina Harbi Bangsat kalau di kasi tempst akan mintak Negeri!!

    Di Negara asal mereka Orang Islam di tindas dan di Cincang tapi di Negara Malaysia Keling Pariah dan Cina Harbi Bangsat ni boleh mengumpul kekayaan dan hantar balik ka Negara mereka!!

    Sampai masa nya Melayu dan orang2 Islam bersatu dan ajar Bangsat2 ni secukup2nya!!


    BalasPadam
  9. Inilah masalahnya jika pemimpin melayu jadi bacul. Asyik nak bodek undi bukan melayu yang kita dah tau tak akan undi melayu. Bodoh sangat ke pemimpin ni sampai benda macam ni pun tak nampak

    BalasPadam
  10. Minta kebenaran tuan untuk menyalin gambar diatas tu.
    Vanakam dan Nandri he he he

    BalasPadam
  11. salah sapa cina hindu dtg cni...pk atau bodo tak tau sejarah..

    1864 perjanjian pangkor yg di metrai olh............ dan british..dari situ lah segalanya bermula.gila kuasa?menang bersorak kg tergadai.daulat tuanku.

    bodo beruk umno ni..marah cina dgn hindu.undi depa nak...otak letak di lutut..phuiiiiii

    BalasPadam
  12. Yang bodon nya orang melayu yang mengagkat Mamak(spesis) paria menjadi ketua...conth Mahader...maka keling yg lain pon besar kepala....asas nya umno yg menberi kerakyatan kepada mereka.......

    BalasPadam
  13. tu lah...Melayu...asyik gaduh aje... orang lain pun dah tak respect sama Melayu...semua ambil kesempatan.

    BalasPadam
  14. Sandiwara UMNO... tayang sekejap supaya mualaf cina lebih UMNO dari UMNO tu boleh bersuara untuk lepas sebiji peluru meriam. Bila peluru meriam dah meledak di satu tempat maka mengamuklah marahkan Cina lebih UMNO dari UMNO tu... maka esoknya Pakatan Rakyat yang disalahkan. Padahal bola tangungnya dari UMNO juga yang memiliki KDN.

    BalasPadam
  15. MeLaYu BaBi...mELAYU hARAm jADAH.

    BalasPadam
  16. Dei kapiah, lu org sikit pun tada maruah diri kah? Cakap seolah2 negara ni hangpa punya!! Kalau cina dan India pendatang, hang tumbuh dari mana?? Hang pun pendatang juga lah baruah!! Kau tau hangpa ni kosong tau tangkap ikan shj dan sampai skrg blm bertamadun lagi.... Bangsa bertamadun kena ada tulisan, agama, bahasa, kerajaan sendiri.... Semua benda ni hangpa mana Ada? Tulisan curi org roman, agama curi Hindu punya lepas itu Buddha lepas itu Islam. Islam milik org arab tp kau org tunjuk wayang mcm lahir sebagai Islam....bahasa pun kau org curi Sanskrit, Tamil, belanda dan English....kerajaan bulat2 tiru org Hindu punya... Lu org yg sepatutnya kena berterima kasih dgn kita org....sebelum bangsa melayu wujud agama Hindu sudah Ada di dunia ini dan negara ini.... I tau lu org tak percaya sbb hangpa diperbodohkan dengan sejarah melayu yg diubahsuai!!! Pergi kaji dekat London baru lu org tau sejarah yg sebenar....kalau baca sejarah yg diterbit kat Malaysia semua modify mengikut kehendak hangpa!!! Pergi buat kajian kat lembah bujang hangpa akan tau siapa yg pernah menakluki negara dan dunia ini pada tahap yg awal....org putih mmg gentle sbb dia setuju dengan kehebatan dan pencapaian Hindu.... Anda yg kurang mampu ini dan tin kosong kutuk kami... Kita
    ajar dunia ini apa itu tamadun dan cara utk hidup spt org yg bertamadun... Kita tak pernah pinjam atau curi agama atau budaya bangsa lain sehingga kini....Hindu sedekah kat hangpa agama, bangsa dan budaya dan sehingga kini hangpa masih mengamalkan apa yg kami sedekah kat hangpa.....satu dunia mengakui bahawa org Hindu pintar dan cerdik. kepintaran Dan kecerdikan kami setaraf dgn org yahudi!!! Kalau tak percaya pergi kaji!
    Krj memperbodohkan org Hindu di Malaysia dgn menyalahkan gunakan kuasa politik... Saya Berikan satu contoh, Singapore adalah negara jiran, mereka pun lebih kurang sama seperi org Malaysia ttp kenapa hindu kat sana hidup mewah dan standard ttp kat malaysia shj hindu mempunyai byk masalah??? Come bro hidup kena fair dan gentle!! Jgn simply kutuk kami! Kalau u ckp Hindu pariah... Jgn lupa suatu masa dahulu hangpa pun pernah mengamalkan agama ini.... Sebahagian besar tokoh2 melayu adalah kacukan Hindu....kami mmg pintar dan cerdik bro... Org putih pun takut sama kita but kamu after all a Malay which far away behind from us!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kepala bana kau, tgk sejarah betul betul la.... bahasa melayu asalnya dari aoustranian nenek moyang kitaorang, kau search sejarah pasal asal usul bahsa melayu, bodoh lps tu ada hati ckp bangsa sendiri pandai mcm yahudi, dlm islam sendiri ckp bangsa paling pandai bangsa yahudi sampai bangsa ni boleh ciptakan sesuatu benda yg boleh ubah cuaca,manade bangsa lain pandai mcm yahudi,lps tu boleh mengaku bangsa kau pandai mcm yahudi ...... dasar bodoh, kau nak Kata melayu pendatang?! kau search la pasal asal usul melayu dulu ,lps tu jgn lupa search asal usul kaum kau dtg tanah melayu

      Padam
  17. memang paria keling punya india ni sial betol lah

    BalasPadam
  18. memang keling paria betol dia ni india di malaysia ni memang keling paria

    BalasPadam