Jumaat, 8 Februari 2013

PANAS..! Akhirnya Lajim Melompat Lagi.!


Lajim sudah kepanasan..! Sejak hilang jawatan dalam MT dan Timbalan Menteri Lajim lebih banyak duduk dari berdiri, Lajim lebih banyak menyalam dari di salam, Lajim hilang status VIP, Lajim makin ketepi..!

Mulanya Lajim berkira Anwar bakal dijerat dan dikerat, rupa rupanya Lajim yang hilang pangkat dan hilang hormat, Lajim hilang yang di kendong yang dikejar pulak tak dapat, Lajim sudah macam merempat, harga diri dah lama pudar dan pucat..!

Kini Lajim bergaduh pulak dengan Honky Tong Lee @ Yong Teck Lee serta Bumburing dalam soal pembahagian kerusi, tiba tiba datang pulak cerita ini...

Masalah pembangkang di Sabah menjadi semakin parah dengan perletakkan jawatan 14 orang Wanita PKR, diketuai oleh Naib Ketua Wanita Negeri Winnie Juani semalam menjelang PIlihan Raya 2013.

Juani yang berumur 52 tahun memberitahu The Malaysian Insider beliau dan rakan-rakannya telah membuat keputusan untuk keluar parti kerana mereka merasakan “perlu berehat”, menafikan khabar angin ini berlaku disebabkan rundingan kerusi diantara Pakatan Rakyat (PR) dan sekutu baru mereka di Sabah 
Angkatan Perubahan Sabah (APS) dan Pertubuhan Pakatan Perubahan Sabah (PPPS).

Juani juga mengakui tindakan tersebut mungkin akan merangsang dakwaan beliau dan rakan-rakannya telah dibeli oleh pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN), tetapi mengatakan beliau menolak untuk melayan dakwaan itu.

“Tidak ada sebab untuk keluar,” katanya ketika dihubungi di sini. “Kami hanya mahu berehat buat masa ini.”

Masa ni pulak dia orang ramai ramai mahu berehat ehh..! alasan jer tu, sebenarnya dia orang tak pernah sepakat maka bila hak mereka tidak dapat dipenuhi mereka tidak akan menyokong sesama sendiri, perjuangan sempit pembangkang kan memang begitu, perjuangan perut sendiri! perjuangan tembolok masing masing..!

Akhirnya pasti Lajim akan melompat lagi..kali ini Lajim akan melompat ke bawah ni...
Lu Fikir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Lajim siapa tak kenal.... sanggup bergaduh di istana negeri ketika era PBS sebab yang dilantik oleh an Sri Pairin sebagai TKM (Islam) adalah Datuk Baharum. Kemudian laan Baharum dalam MT PBS tetapi kalah. Akhirnya 1994 lompat join UMNO. Kemudian bercita-cita nak jadi CM tapi tak dapat... dari Tun Sakaran ke Datuk Salleh kemudian ke Osu akhirnya ke Musa Aman. Lajim Si Janang Gayuh sukukaum Bisaya di Sabah ini kita samakan dengan cerita "Anjing dengan Bayang-bayang". Habis cerita!

    BalasPadam
  2. Lu cerita pergi mampuslah, mana lu tahu soal PRU13, Pakatan pasti menang dan BN pasti jadi pembangkang itulah hakikatnya tapi kamu tidak tahu lihatlah nanti, wahai yang tidak tahu. Kerajaan Malaysia menempa sejarah selepas 50 tahun merdeka di perintah oleh Pakatan Rakyat syabas20..... huu...huuu....huuuu, good bye Barisan Nasional dan banyak ramai pemimpin BN akan ke penjara kerana dosa2 kepada Rakyat Malaysia, insyallah wa biiznillahitaala amin ya rabballaalamin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu orang Islam ya padai berkhutbah fitnah pulak tu!!

      Islam kamu yang berkongsi Tuhan Allah besasam orang kristian ya??

      Bangsat Anak Haram kamu!!!!

      Di Malaysia terlalu ramai orang Melayu Islam yang TONGGONG saperti kamu!! Kesian aku kapada Mak kamu yang melahirkan kamu!!

      Padam
    2. Orang Islam yang Bodoh saperti kamu sepatutnya di Bunuh dgn Kejam di zaman penjajahan Jepang!!

      Menyusahkan Agama Bangsa dan Negara!!

      Sialan Kamu!!

      Padam
  3. LU MCM SIAL LA BUAT HURAIAN ... TAK PAYAH NAK NAK BERLAGAK BAGUS ... ORANG2 SABAH TAK SEBODOH NKO YG JADI BARUAH PR ...

    BalasPadam