Isnin, 20 Julai 2015

Harapan Baru Untuk Mendapat Bini Muda..!


Betina ni barua DAPig..! dari sudut akal fikiran jelas lah betina ni dah termakan hasutan DAPig yang menjanjikan sulerger macam Diana dapat..! Kalau Diana telah berjaya mendapat sulergernya dengan Zairil mungkin Rara pun mengidamkan perkara yang sama..! 

Kini Rara dan rakan sekutunya boleh menanti ketibaan hari bahagia dengan puak lebai hamPAS yang bakal mentalak 3 kan bini mereka mengikut kata pemimpin hamPAS ni..

PASIR MAS: Mana-mana Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS Kelantan diingatkan supaya merujuk semula sumpah bai'ah talak tiga ke atas isteri masing-masing sekiranya berhasrat meninggalkan parti itu dan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

Menurut Ketua PAS Rantau Panjang, Abdul Fatah Harun, sumpah bai'ah bukan perkara baharu dan telah lama menjadi amalan parti itu di Kelantan yang mana semua wakil rakyat, sama ada di peringkat parlimen atau negeri, mengangkat sumpah di hadapan Pesuruhjaya PAS.

"Itu jelas kerana perkara ini bukan baharu iaitu sejak tahun 1990.

"Maknanya kalau keluar parti sukarela atau cara lain mereka ini termaktub dalam bai'ah tersebut, kecuali mereka ini terkeluar parti kerana kes jenayah, gila dan sebagainya," katanya kepada Astro AWANI.

Sebelum ini, Abdul Fatah dalam nada sinis pernah menyuarakan mengenai perkara itu melalui status Facebook dengan mengandaikan bahawa akan ada ramai isteri wakil rakyat PAS Kelantan yang bakal menjanda.


Sementara itu Parti harapan baru diberitakan akan ditubuhkan...


Parti baharu Gerakan Harapan Baharu (Harapan Baharu) yang diuar-uar akan menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang akan ditubuh pada 14 September depan, kata Khalid Samad, anggota jawatankuasa parti baharu itu.
Bekas pemimpin kanan PAS itu berkata tarikh itu dipilih Harapan Baharu bagi memberi peluang kepada PAS mengotakan janji parti itu yang mahu membetulkan kembali ksilapannya dalam tempoh 100 hari selepas bertindak memutuskan hubungan dengan DAP dalam pakatan pembangkang.
"Itu adalah hari terakhir 100 hari iaitu 14 September. Jadi dua hari kemudian 16 Sept adalah hari paling sesuai untuk buat konvensyen ataupun Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) yang pertama.
"Tetapi itu semua bergantunglah, ini hanya perancangan dan akhirnya kita lihat bagaimana perkembangan politik (semasa) dan yang paling penting adalah sambutan rakyat jelata," katanya kepada pemberita selepas Jamuan Perdana Gerakan Harapan Baharu sempena sambutan Aidilfitri di sini, malam tadi.
Difahamkan mesyuarat agung tahunan pertama parti itu akan diadakan di Kuala Lumpur.
Pada 13 Julai lepas, beberapa pemimpin kanan PAS daripada kumpulan progresif parti itu yang tewas dalam pemilihan parti melancarkan Harapan Baharu bertujuan menyatukan semula parti politik pembangkang.
Harapan Baharu itu dipengerusikan bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, manakala anggota jawatankuasa interimnya terdiri daripada bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib, bekas Setiausaha Agung PAS Datuk Kamaruddin Jaafar, bekas Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, serta bekas pemimpin kanan parti seperti Khalid Samad, Dr Mohd Hatta Ramli dan Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.
Ditanya mengenai keanggotaan beliau dalam PAS jika parti baharu itu menjadi kenyataan, anggota Parlimen Shah Alam itu berkata beliau akan berundur secara terhormat daripada PAS.
Apa yang nak undur cara terhormat..! kan dah kena sepak masuk parit dalam pemilihan parti yang lepas..! mana ada hormat..! 

Bini macam mana bini..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. parti sesat,ajaran sesat, sebab politik PAS sanggup ceraikan bini dengan lafas baiah..apa ke bodo nya orang islam ,kafir ketawa lihat melayu islam bodoh..sebab politik, sanggup baiah kaitkan bini..sesat sesat...bodo bodo..menyampah aku dengan ajaran islam tak tentu hala ni..chit..jijiknya..

    BalasPadam
  2. Chai,

    Topik cerita jangan sampai maki hamun

    BalasPadam
  3. Rara ini ada fahaman syiah...kebanyakkan yg sokong DAP rasus ulter kiasu dari betina bertudung melayu adalah berfahaman syiah.....syiah lebih bahaya dari yahudi....

    BalasPadam
  4. Perkara ini boleh diperbincangkan semula..maksudnya penyelesaian secara baik.

    Dalam Islam ada halal haram sunat wajib makruh harus...begitu banyak ruang untuk diselaraskan supaya Islam yang indah itu dicantikkan lagi.

    BalasPadam
  5. kerana terlalu taksub kepada parti, sanggup manggadaikan isteri sebagai cagaran adalah perjuangan yang sesat lagi menyesatkan, Tunggulah bala dari Allah

    BalasPadam
  6. Pas memang bodo.nk kuasa sampai reka sumpah cagar bini...ape ke bodo.karang kata jual agama kang marah plak...buat keje xbuat oleh org...lps tu nk kkuar xbleh.sendiri plak sakit...bala..bala..bala

    BalasPadam
  7. Ni baru betul punya bid'ah dholalah. Hukum agama buat suka suka dia ajer.

    BalasPadam
  8. Betul pun apa kata Rara ni....majoriti perlu bertolak ansur kepada minoriti............ tapi masalahnya, minoriti tak sedar di untung! bagi betis nak peha, bagi peha nak apa pulak???? Majoriti asyik mengalah, minoriti makin besar kepala.... majoriti kena faham minoriti, tapi minoriti tak mahu faham majoriti pun....

    BalasPadam