Isnin, 27 Julai 2015

Intipatinya..!


Blogger otai Parpukari pun ada menulis di sini dan luahan saudara Zasyaf Ishak dibawah ni..

Layan...

Selepas ucapan TS Muhyiddin Yassin malam tadi menjadi viral, maka sepantas kilat barisan truper dan penulis upahan terus melabel beliau sebagai PENGKHIANAT. Gagal terima kebenaran, adakah ini cara terbaik utk kembalikan sokongan rakyat kpd 'Boss' mereka? Artikel dibwh menyentuh isu ini. Selamat Membaca !
MUHYIDDIN BUKAN SEORANG PENGKHIANAT.
Tan Sri Muhyiddin Yassin dikenali sebagai seorang ahli politik yang jujur dan sentiasa bercakap benar. Mungkin kerana hakikat itu, blogger pro-Datuk Seri Najib Razak panas punggung apabila Muhyiddin mula bercakap tentang sesuatu yang sudah lama menjadi isu di dalam Umno mutakhir ini.
Intipati ucapan Muhyiddin sewaktu merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian semalam:-
- Umno/Barisan Nasional di ambang kekalahan jika sesuatu tidak dilakukan
- Sudah acapkali menasihati Najib untuk berundur daripada 1MDB
- Masalah 1MDB ini cukup besar dan meruncing
- Umno jangan cuba untuk selindungkan masalah
- Perubahan mesti dilakukan segera
- Tindakan terhadap The Edge adalah kurang bernas
- Rakyat semakin meluat dengan Umno/Pimpinan

Semua inti ucapan ini adalah perkara yang sedang bermain di minda rakyat. Kami mahukan jawapan, dan setakat ini yang kami dapat hanyalah permainan kata yang kosong dan dangkal.
Mesej Muhyiddin ini bukan pertama kali dikemukakan. Sebelum ini, dalam majlis tertutup di ILMU, Janda Baik (Pusat Latihan Umno) ianya pernah ditimbulkan. Muhyiddin dihentam kanan dan kiri.

Hari ini Muhyiddin digelar sebagai "pengkhianat".
Pengkhianat parti? pejuang negara?

Muhyiddin mungkin sedar, pilihan yang ada cukup terhad. Umno tidak boleh terus lena dengan sokongan jadi-jadian yang sedang lunak dilayan Najib.
Walaupun apa yang diperkatakan mungkin pahit dan mengecewakan ramai pihak, namun Muhyiddin bertanggungjawab bukan sekadar kepada 3.3 juta ahli Umno; tetapi 28.3 juta rakyat Malaysia.
Walaupun portal seperti MyKMU galak menggelar Muhyiddin sebagai pengkhianat, mereka juga harus sedar, inilah tugas ahli politik yang sebenar. Muhyiddin hanya menyatakan pandangan sebagai orang no 2 di dalam parti dan kerajaan.
Apakah Umno sudah tidak boleh menerima berita kebenaran?
Muhyiddin tahu akan risiko bila beliau berkata sedemikian. Tapi, jika itulah yang perlu ditempuh, pastinya beliau redha dan siap berhadapan dengan apa juga kesan.

Yang pasti, dengan lenggok bahasa jujur seperti ini, Muhyiddin tidak layak digelar sebagai pengkhianat.
Lenggok bahasa Muhyiddin adalah lenggok bahasa rakyat. Tanpa selindung, kami hanya mahukan kebenaran. Isu pokoknya, kebenaran yang tertangguh adalah pengkhianatan yang paling besar kepada negara.
Mungkin elok sahaja didedahkan Laporan Interim mengenai 1MDB kepada umum. Mungkin itu adalah jalan awal untuk kita menentukan samada Muhyiddin atau orang lain yang lebih khianat kepada Melayu dan negara.
Tak usahlah mudah melabel orang lain pengkhianat, jika pasukan sendiri lebih cenderung menipu dan membohongi rakyat.
Abraham Lincoln pernah berkata: "You cannot escape the responsibility of tomorrow by evading it today".

Muhyiddin hanya tidak mahu digelar sebagai seorang timbalan yang bodoh dan hanya mendengar kata. Kebenaran mesti disuarakan. Walaupun berisiko digelar pengkhianat. Zaman timbalan menjadi "yes man" sudah berlalu.
SELAMAT BERJUANG MUHYIDDIN!
Oleh Zasyaf Ishak

Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. Truper dan penulis upahan ni dah dihinggap penyakit sakit jiwa yang tak boleh terima apa-apa kenyataan. Mungkin takut hilang punca pendapatan, itulah yang membuat mereka meroyan macam orang disampok hantu.

    BalasPadam
  2. okey lah..betul..ada dakwa-dakwi tuk najib tapi jgn lupalah bawalah bukti kepolis ke kesprm ke,keag ke kalaulah betul ada bukti....jgn asyik main persepsi saje...itu dah ftnah tuuuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa masalah dengan Jibby nak buka mulut dan nafikan sekurang-kurangnya tentang wang yang masuk dalam akaun dia. Minta Bank Negara keluarkan kenyataan yang duit atau akaun tu tak pernah wujud. Ini membisu memanjang. Ini yang membuatkan rakyat membuat andaian sendiri. Untuk elakkan orang membuat fitah, bukalah mulut ceritakanlah sesuatu.

      Padam
  3. ada lagi langau2 jibby kat sini rupanya.. ingatkan dah pupus..ish..ish..ish

    BalasPadam
  4. Apa yg di luahkn TPM mmg betul apa yg rakyat rasakan. Yes Muhyidin has got the pulse of the people. Ofis PM (entah, najib tak bersuara) asyik suruh kita tunggu saja. Sampai bila? Duit tu duit rakyat jgn lupa. Tentu lah kita semua gelisah.
    Sikit2 kata pm akan buat briefing tertutup utk Umno leaders. Yg kami, the shareholders, tak mau explain kat kami?
    HH

    BalasPadam
    Balasan
    1. OI si PENDATANG TERORIS-amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

      Yg. lu nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

      PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

      Padam
    2. NENEK NENEK SI BONGKOK BANGANG
      SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
      NENEK PUKIMAK SI MULUT LONGKANG
      KAKI JILAT SI BAPOK PENYAMUN

      Padam
  5. untuk jatuhkan Najib,nampaknya ramai yg dah tak sabar.....masyuk keee

    BalasPadam
  6. Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    SEDAQlah sikit TPM ni, yg. puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR di JOHOR itu; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh! Maka MENTERI PERTAHANAN, tolonglah CELIK dan TEGAS serta CEKAP sikit dlm. MEMPERTAHANkan KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini!

    Nek Tempoyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK NENEK MULUT PUKIMAK
      KECIK KECIK TAK NAK LA MAMPOS
      SIANG MALAM MULUTNYA RABAK
      NENEK LAHANAT PERGI LA MAMPOS

      Padam
    2. Nek, cukuplah tu. Orang Melayu orang beradab. Kalau mulut dah macam longkang sebab dah banyak sangat makan tempoyak pun, tak payah nak sembur-sembur kat orang. Tutup mulut lagi baik.

      Yang merosakkan legasi Tun Razak tu pun Najib jugak. Yang menggadaikan dan melelong harta negara untuk bayar hutang sampai berbiliyon2 tu pun Najib jugak. Bukannya Mahathir ataupun Muhyiddin. Bila depa tegur, dituduh sebagai pengkhianat yang bersekongkol dengan kuasa asing pulak.

      Padahal yang berurusan dengan syarikat2 asing sampai rugi berbiliyon2 tu siapa? Yang akan berjumpa dengan Obama untuk menandatangani perjanjian TPPA tak lama lagi tu siapa? Siap boleh main golf lagi masa kita dilanda banjir. Ini bukan bersekongkol dengan kuasa asing ke? Ini bukan merompak dan menggadaikan negara ke?

      Ingat, jangan sampai terpalit sekali bila para penjenayah diseret ke muka pengadilan nanti. Kalau terlepas di dunia ni sekalipun, di Akhirat nanti akan kena jugak. Kalau dah dibayar pakai hak rakyat tu, saya nasihatkan agar didermakan sahaja duit tu, cari rezeki yang halal.

      Siakap senohong gelama ikan duri,
      Bercakap bohong, lama-lama mencuri.

      Baju melayu kain sampin,
      Baju kurung berwarna-warni,
      Rosak negara kerana pemimpin,
      Rosak pemimpin kerana bini.

      Ular mati tinggalkan bisa,
      Harimau mati tinggalkan belang,
      Mahathir berbakti tinggalkan jasa,
      Najib lari tinggalkan hutang.

      Padam
  7. Baru kita sedaq PERANCANGAN amat LICIK keturunan PENGKHIANAT tu nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya!

    Dan ingat tak PEMBUNUHAN KEJAM dlm peristiwa Memali tu - BUKA balik kes ni! Mungkin agaknya anak beranak PENGKHIANAT ni akan nak TUTUP mulut MEDIA!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK NENEK SI BONGKOK BANGANG
      SIANG MALAM MULUT BAU JAMBAN
      NENEK PUKIMAK OTAKNYA JARANG
      BAPOK PENYAMUN TAK LAMA LAGI NAK KENA HUMBAN

      Padam
  8. kes 1MDB yang Najib biarkan ini membuka fitnah pada dirinya
    Susah rakyat nak taat setia sebab kes 1MDB ni berselirat, jika tidak diserang kes ini entah mcm mana gaya Najib biar dan selesaikan atau terus jahanam?

    Kita pun meluat dgn cara Tun ambil kesempatan sebab Tun matlamat nya lain. bukan sgt nk bantu rakyat tp lebih pada dendam, kuasa, wang, kronisme dan anak2nya.

    Tapi Najib sendiri juga merosakkan keadaan. Dgn gaya 'cool' tak tentu pasal menyebabkan rakyat tak larat nak sabar, akhirnya ditakuti berlaku pemberontakkan dari akar umbi UMNO sendiri

    Kita tak mahu keadaan menjadi rosak, rakyat tiada pilihan, dan TS Muhyiddin Yassin juga seorang yang agak meragukan kerana ketika Pak Lah hendak 'digulingkan' dulu dialah yg paling kuat melaung dan mendesat.

    Rakyat khususnya Melayu tiada pilihan, tersepit dengan semua ini, permainan gajah2 liar, Najib-Tun-Ts Muhyiddin. yang entah bila akan tamat

    Kenapa tidak digantung tugas CEO, dan lembaga pengarah 1MDB serta operasi dihentikan sehingga semua selesai?

    Najib juga macam bermain wayang dan buat 'bodoh' sehingga spekulasi menjadi teruk, fitnah berterbaran, keyakinan menyusut dan ekonomi menguncup.

    Semoga Allah SWT selamatkan Malaysia dan org Islam dari fitnah2 jahat serta kerosakan berskala besar yg diatur main oleh 'GAJAH2 LIAR' ini.

    Wallahualam!

    BalasPadam
  9. Khas untuk DS Najib yang sayangkan kedudukan, pangkat dan jawatan;

    “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya menaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.” (QS. Al-Isra’: 16)

    Ingatlagi dari wang tunai tukar ke aset kemudian ke unit BSI singapura? Ini peringatan untuk kita semua;

    “Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu.” (QS. Al-An’am: 123).

    Ingat lagi G.S.T,? kenaikan kos sara hidup rakyat? Kawalan minyak tak terkawal? Masalah sosial? Hubungan kaum tegang? Dan jangan sesekali lupa bala dan malapetaka yang turun amat kerap?

    Ini doa Rasullullah S.A.W;

    “Ya Allah, siapa saja yang mengurus urusan umatku ini, yang kemudian ia menyayangi mereka, maka sayangilah ia. Dan siapa saja yang menyusahkan mereka, maka susahkanlah ia” [Diriwayatkan oleh Muslim].

    BalasPadam
  10. nak tanya sikit pembaca blog ni...kut ada sapa yang kenal...Nek Tempoyak Mulut Longkang Haramjadah tu Melayu Islam ker Melayu Kapir? ker memang bukan bukan Melayu dan bukan Islam?

    BalasPadam