Sabtu, 25 Julai 2015

Bank Negara Cari 2 Ekor Ni..!


SHAH ALAM – Dua bekas eksekutif senior yang berkhidmat dalam syarikat pelaburan kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Casey Tang Keng Chee, 50, dan Jasmine Loo Ai Swan, 42, dicari bagi membantu siasatan dakwaan rasuah.

Bank Negara Malaysia (BNM) menerusi akaun Facebooknya memuatnaik poster menunjukkan wajah dan butir peribadi kedua individu terbabit.

Menurut BNM, kedua mereka kehendaki bagi membantu siasatan dibawah Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Casey Tang Keng Chee, dan Jasmine Loo Ai Swan, untuk menghubungi mereka atau membuat laporan di balai polis berhampiran.

"Tidak ada ganjaran yang ditawarkan kepada maklumat yang disediakan untuk individu di atas," kata BNM dalam kenyataan itu.

Berdasarkan laporan berita sebelum ini, Keng Chee merupakan pengarah eksekutif pembangunan perniagaan 1MDB selama tiga tahun, yang berakhir pada Mac 2011.

Pada 28 Julai 2011 laporan The Star menerangkan Keng Chee sebagai "pakar strategi dalam pembangunan perniagaan yang berpengalaman luas dalam perkhidmatan korporat, yang telah terlibat dalam penggabungan dan pengambilalihan, kewangan korporat dan perancangan pengurusan strategik".

Memetik sumber yang tidak dinamakan, Keng Chee juga dikatakan 'memilih' untuk mengakhiri perjalanan kariernya dalam 1MDB sebelum tamat kontrak untuk memberi tumpuan kepada projek-projek sendiri.

Ai Swan dikatakan pernah berkhidmat sebagai Pengarah Eksekutif 1MDB bertanggungjawab bagi strategi kumpulan selepas Keng Chee meletak jawatan pada Mac tahun itu.

Selain itu, Ai Swan juga dikatakan seorang peguam terlatih dan pernah berkhidmat sebagai penasihat undang-undang korporat yang mempunyai kepakaran dalam penggabungan dan pengambilalihan, penyusunan semula hutang dan ekuiti, kewangan korporat dan pasaran modal.


Cari biar sampai ke lobang..! bukannya cari berlobang lobang..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

7 ulasan:

  1. Wa tatak kenal and Wa tatak tau ini olang lea aa . Kasi lepot olang hilang lor rr !.

    BalasPadam
  2. 1mdb tiada masalah urus tadbir.2 eksekutif ni tak de kaitan dgn 1mdb.

    1mdb = 1 malaysia di bodohkan...

    BalasPadam
  3. 1mdb tiada masalah urus tadbir.2 eksekutif ni tak de kaitan dgn 1mdb.

    1mdb = 1 malaysia di bodohkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang Malaysia (Melayu) memang bodoh!!

      Bercekau sesama sindiri.. Cina/Keling amek kesempatan Besar Kepala dan kaut untung!!

      Padam
    2. sbb bapak kpd Melayu yg pimpin Mesia skrg adalah yg terbodoh dlm sejarah Melayu krn mengambil yahudi dan cibaibeng dan keling yg tah dr mana utk jd con-sultan nya...last last tertipu dgn consultan dia sendiri yg mengakibatkn rakyat menanggung beban hutang dan taik yg dibuat oleh geng jilake nya... jilake lah mana2 pemimpin yg menipu dan menzalimi rakyat nya...

      Padam
  4. Khairy menjual syer termasuk IT Polis Malaysia kpd Singapore.
    Najis melantik PR singapore jaga keselamatan. Konsetan asing dll.

    Pemimpin mcm ni yg bagi peluang. Yg disalahkan Melayu lain yg tak buat salah.

    BalasPadam
  5. BNM sedang mencari 2 Ekor SOHAI Dan SOCHAI.... Kalau jumpa sila lapor di mana2 balai polis.....NIAMAH KAHAI punya manusia

    BalasPadam