Rabu, 29 Julai 2015

Najib Mengundang Masaalah..!


Isunya ialah 1MDB..! Hanya kerana mempertahankan 1MDB Najib membuka ruang perpecahan parti dan menambah parah kebejatan politik tanahair..! Sehingga kini dilihat siapa jua yang memperkata, menyentuh dan mempertikai 1MDB seakan ianya menjadi musuh no1 Najib?

1MDB seakan untouchable..! tiada seorang pun yang berada didalam 1MDB di heret ke muka pengadilan..! tapi orang lain...despatch pun kena cekup..! Soalnya kenapa??? dan majoriti rakyat pula dah menggandai jawapannya..!

Rombakan semalam mengundang persepsi dan persoalan yang lebih besar..! tindakan tersebut tidak menyelesai masaalah..! 

Rupanya hasrat penangguhan 18 bulan pemilihan UMNO yang dikatakan mahu mencipta perpaduan dikalangan ahli parti diganggu gugat oleh pucuk pimpinan sendiri..! 

Masaalah yang ada tak berjawab malah Najib sebenarnya mengundang dan mencipta masaalah baru..!

Khaled Nordin selaku Menteri Besar Johor  merangkap Pengerusi Perhubungan UMNO Johor berkata...

KENYATAAN MEDIA
YAB DATO' MOHAMED KHALED NORDIN, MENTERI BESAR JOHOR BERHUBUNG ROMBAKAN KABINET 28 JULAI 2015.

1. Semasa YAB Perdana Menteri datang ke Johor pada 15 Mei 2015 yang lepas, Perhubungan Umno Johor telah membuat keputusan bahawa Perdana Menteri perlu diberi kekuatan untuk menyelesaikan segala isu dan masalah yang dihadapi, khususnya isu 1MDB.

Oleh itu, jika soal untuk mempunyai kekuatan itu termasuk rombakan dilakukan terhadap barisan kabinet, dan termasuk terpaksa menggugurkan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, kita menerima ketetapan itu, lebih-lebih lagi kerana kita sedar bahawa ia adalah hak dan budi bicara Perdana Menteri.

Kita mendoakan barisan kabinet yang baharu dibentuk ini mampu menyelesaikan masalah yang dihadapi negara, sebagaimana keyakinan Perdana Menteri untuk menyelesaikannya dalam masa yang munasabah.

2. Dalam pada itu, perlulah juga diambil peringatan bahawa Tan Sri Muhyiddin Yassin masih Timbalan Presiden Umno, dan diharap semua pihak terus menghormatinya. Di Johor, saya tiada sebarang halangan bagi mana-mana bahagian yang telah dan ingin menjemput beliau untuk merasmikan mesyuarat-mesyuarat Umno bahagian masing-masing. 

3. Saya berharap rakyat dan ahli-ahli Umno khususnya daripada Johor dapat bersabar dan melalui saat-saat ini dengan penuh kesabaran dan kekuatan. Semoga Allah SWT memberi kita semua kekuatan untuk akhirnya menemui kebenaran.

Dikhuatiri juga tindakan tidak bijak Najib ini bakal membawa...


JOHOR BARU: The Prime Minister’s decision to drop his deputy will invite more harm than good for Umno, says its deputy permanent chairman Tan Sri Mohamad Aziz.
He said by replacing Tan Sri Muhyiddin Yassin with Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Mohd Najib Razak might create more trouble for Umno.
He questioned the wisdom of Najib’s move in reshuffling the Cabinet line-up by kicking out Muhyiddin and Umno vice-president Datuk Seri Shafie Apdal.
“This is not good at all for Umno where his action will soon destroy the party. If it happens we know who is to blame.
“I do not know what kind of advice Najib received but now he must live with the consequences,” he said when contacted yesterday.
Mohamad, who is the Johor state Speaker and an Umno member for 50 years, said Najib should not have taken such drastic action against Muhyiddin and Shafie, even though it was his prerogative to do so.
Mohamad reminded Najib that just as Muhyiddin and Shafie were there due to the support from the grassroots, so was he in his position as the party president.
He stressed that Muhyiddin’s action in voicing out his worry about the problems caused by the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) controversy was not against the Government or the party.
“Was it wrong for an Umno deputy president to talk about an issue that has been worrying the rakyat? Najib should know what is more important – 1MDB or the survival of Umno,” he added.
Mohamad said with the current problems faced by the Opposition, Umno should have grabbed the opportunity to grow stronger, but instead it was mired in problems because of 1MDB.
“1MDB has caused havoc within the party and frankly it is quite sad to see what is happening in Umno,” he said.
Umno Bukit Serampang assemblyman Ismail Mohamed, who is also Johor Agriculture and Agro-Based Industry Committee chairman, also expressed disappointment over the development.
He said he was saddened by the drastic decision taken by Najib.
Orang luar pun mengutip berita ini dengan sinis mengaitkan Najib dengan skandal 1MDB..

Malaysia PM Najib Razak sacks deputy over 1MDB scandal

  • 28 July 2015
  •  
  • From the section Asia

Malaysian PM Najib Razak (July 2015)
Najib Razak has vehemently denied wrongdoing over the scandal

Malaysia's Prime Minister Najib Razak has replaced his deputy amid a continuing financial scandal.
Muhyiddin Yassin had criticised Mr Najib's handling of allegations surrounding a state investment fund.
Mr Najib has denied allegations that nearly $700m (£450m) were transferred to his personal bank accounts from the 1MDB fund, which he set up in 2009.
Attorney General Abdul Gani Patail, who led the investigation into the scandal, was also replaced, said state media. 
The statement carried by the Bernama news agency said his dismissal was on health grounds. 
The BBC's Jennifer Pak in Kuala Lumpur says that with these latest developments, Malaysians have doubts about whether the truth of the scandal will come out.
Though Mr Najib appears to have bought himself some time, there is continuing pressure and he still faces a lot of questions from opposition parties as well as from within his own party, the United Malays National Organisation (Umno), says our correspondent. 

Grey line

Buying time? By Jennifer Pak, BBC News, Kuala Lumpur


Akai ada ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

33 ulasan:

  1. Waduh waduh.....kesiannya dgn blogger haramjaddah putra merdeka, din turtle, outsidethebox, zamkata, kadir taik masin....& seangkatan dgnnya.

    Teori pukimak kau orang yg berpaksi kpd mahacelaka madey mamakkutty tak menjadi...

    Wakakakakah....kesian...kesian....kesian...org politik politiklah, blogger pon impikan nak jadi presiden blogger ker...hee hee heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 9:34 PG

      Wahai insan, ceteknya pemerhatian kamu, singkatnya akal kamu.

      Kamu ingat bila najib pecat orang, rakyat terus diam lagi aman? Kenapa laa, begitu rendah tahap pemikiran kamu.

      Jangan kata orang Johor, dah terlalu ramai orang benci dengan najib. Kalau kamu tak percaya, tak apa, tunggu saja.

      Padam
    2. Blogger post-paid ke ni? Kalau prepaid takpe...postpaid takut tak dapat payment.

      Padam
    3. aku setuju sangat " Tanpa Nama29 Julai 2015 9:34 PG " ..

      hancor harapan dap, pkr, ghb, mamak dan kroni firaunnya...bila tengok kerajaan tak tumbang seperti yg di impikan...!!

      Dia orang ni over confiden and suka memperkecilkan kebolehan org lain hahahaha !!

      Padam
    4. HOi kau ni manusia ke jin belaan Najib, langsung takde akal nak berfikir baik buruk. Cara Najib Sack Muhyiddin pun langsung tak berakhlak. Cantas ahli pasukan sendiri ketika masing2 sibuk mencari kebenaran. Najib boleh bela banyak setan dari puak Cina Kiasu, namun doa kami rakyat yang teraniaya pasti akan segera dimakbul Allah yang Maha Agung. Amin.

      Padam
    5. Setakat tu lah akal penyokong najib diwakili orang seperti tanpa nama 9.34

      Padam
    6. Setakat tu lah akal penyokong najib diwakili orang seperti tanpa nama 9.34

      Padam
    7. Setakat tu lah akal penyokong najib diwakili orang seperti tanpa nama 9.34

      Padam
    8. Logik ...

      Isu 1MDB RM42 billion dan US$700 juta (RM2.6 bilion) adalah isu Najib bukan Muhyiddin.

      Najib adalah saspek dan Muhyiddin hanya bertanya. Bertanya mewakili rakyat dan penyokong yang resah mahu tahu kebenaran.

      Kemudian Najib PECAT Muhyiddin. Where is the LOGIC?

      The best part is ... PM buat financial dealings concerning RM42 billion and the Deputy PM doesn't know anything about it. Not RM42 million BUT BILLION. And what is the RM2.6 bilion doing in Najib's account.

      Where is the " ... Jemaah Menteri perlu bertindak sebagai satu pasukan yang jitu dalam apa jua keadaan, melangsungkan agenda pembangunan Negara serta menguruskan isu-isu Negara yang berbangkit agar dapat bertindak dengan berkesan." when actually he cakap tak serupa bikin ...

      The rakyat knows ... and they will respond when the time comes.

      Allahu Akbar ...

      Padam
    9. THE LOGIG IS UNDER YOUR YOUR BALL..... HA.HA.HA.HAA..

      Padam
  2. Najib dah menambah kebencian dan kemeluatan org Johor kpdnya.
    YB YB UMNO Johor, lepas ni jgn sampai hilang wang pertaruhan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hello org Melayu Johor? Tak kan tak perasan DAP & the Geng dah bertambah kuat kat Johor? Pilhanraya lepas byk kerusi BN Johor dah kena rampas. Malu lah sikit. Sapa yg lead BN Johor last election dulu?

      Padam
    2. Apa pulak hilang wang pertaruhan. Kami orang Johor tetap sokong UMNO, just tunggu masa ubah melalui pemilihan agung UMNO je coz pemilihan sekarang melibatkan lebih ramai ahli UMNO tak macam DAP, PKR dan PAS. Wait and see. Orang Johor sokong kuat TSMY.

      Padam
    3. maap lah ye, bukan semua org johor mcm awak...kami tak lupa apa abg din dah buat di johor sehingga tun terpaksa me rescue bawak ke federal...tau takpe...

      dulu tun buang shahril samad, org johor pun cakap byk, tapi shahril tetap terpinggir terbuang, sehingga pak lah pungut balik...

      lain lah kalau najib buang khaled nordin...tu mungkin problem, sebab khaled nordin rekod berseh...khaled jaga hak dan tanah melayu johor, tak macam si pulan tu, dia lah pemula penjajaan tanah johor besar besaran kpd jiran jahat sebelah...

      Padam
    4. Melayu mudah lupa , hari ini marah ,esok dah lupa , esok bersorak sirai "I LOVE PM " , Najib dah baca kelemahan ini ,masakan dia berani kuis Mahyudin begitu sahaja .

      Padam
    5. Memanglah umum tahu tanah kubur pun mahu dijual tapi untuk pecat Muhyiddin ketika bahtera sedang dilambung ombak ... bad timing.

      Padam
  3. Bodeklah kuat-kuat tanpa nama 9:34 pg. hoi. Nanti Najib bilion-bilion angkat kau masuk jadi anggota kabinet jaga jamban PMO! Ha ha ha !!

    BalasPadam
  4. Perang belum habis lagi.

    BalasPadam
  5. Bodoh dan bacul.....punahsihat punahsihat bermaharajalela. Boneka pun ikut jer lah. Tarian 1MDB telah lama bermula, musik pun bergema, alahai tukar pasangan tengah jalan. Selamat ke? Akai tak sampai boneka utama kita ni. Orang orang kampung macam aku ni memang dianggap bangang tapi kami pun ada fikiran? Rombakan tak stragtegi dan timing yang salah. Persepsi buruk mengundang padah wahai khalifah berdarah pahlawan bugis ( katanya lah)......dah buat solat istiqarah sebelum memuktamadkan keputusan? Jangan lah rakyat didera lagi.

    ada 2 menteri MITI? Apa hal? Nak jaga hati cina MCA lah tu... MCA akan gulung tikar ...nampak nya segerombolan manusia lesu dalam kabinet

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dari bagi MCA baik bagi Gerakan.

      Padam
  6. Yg. akan diKUBURkan adalah DAPBANGKAI BABI!

    OI si PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS amat-KEPARAT ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh...., itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Lu manyak LAHAP itu KANGKANG BABI aaahhh??!

    Yg. lu si puak TERORIS-TERORIS nak paksa YAB PM BUMIPUTERA ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal dan TUMBANGkan KERAJAAN kat NEGARA ISLAM kami ni - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM dan KERAJAAN kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

    PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

    BalasPadam
  7. Sebelum si MEDIA asing Britain/Barat ni nak KUTUK Negara Islam dan pemimpin Islam kita ni, tengok dulu negara UK/Barat RASIS, PEROMPAK dan PEMBUNUH dia yg. macm. SIAL!

    Kenapa dia tak KECAM Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (yvg. patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) tu yg. disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari puak DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yg. KELENTONG psl. IMDB/YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak - yg. adalah si EJEN/KULI-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)!

    Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

    ……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

    The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

    Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

    The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

    In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK TEMPOYAK SI BONGKOK HARAM
      SIANG MALAM MULUT CAM PUAKA
      NENEK PUKIMAK SI ANAK HARAM
      MACAI KEPADA BAPOK CELAKA

      Padam
  8. Sesiapa ada bukti Najib terlibat dengan salah laku sila tinggalkan no tel/email untuk saya hubungi. Saya sanggup bayar USD2 juta untuk bukti yang boleh mengaitkan salah laku. Pastikan bukti itu tulen dan saya tidak perlu ubah bukti tersebut bukti tersebut untuk mengaitkan Najib bersalah. Jika bukti itu didapati palsu, Saya akan buat laporan polis. Dan saya tidak akan bayar walau satu sen pun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha kau ni bijak! cepat belajar cara ho dan tong yang berjaya menipu si penipu gusto tu! hahaha satu sen tak dapat akhirnya! hahahah..

      Padam
  9. Korang tengok ler nanti, Najib akan turun ke Johor...maka di sana nanti, kakitangan2 kerajaan dan pelajar2 sekolah akan berhimpun penuh padang dan jalanraya dengan lambaian dan memegang sepanduk "I LOVE PM"...

    BalasPadam
  10. Puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 sekarang tengah nak bangkitkan sentimen keNEGERIan untuk MEMECAHBELAHkan BUMIPUTERA Islam/Melayu serta UMNO; terutamanya di Johor (yg. malangnya ada pemimpin-pemimpin dipengaruhi SingaPORK) dan Kedah, sbg. KUBU kuat keturunan PENGKHIANAT tu disyaki nak MENGUASAI UMNO dan K'jaan melalui Kedah! Mcm. Kedah tu bapak dia punya! Bukan main lagi di majlis harijadi bapa dia baru-baru ini, dia dikelilingi si puak-omputih-KEPARAT berkostum termasuk dgn. pakaian-ala-puak SYAITAN, serta TAUKEH-TAUKEH PENJILAT dia!

    Skrg. MPKN-LIBERAL kembali menunjukkan TARINGnya di bawah penyeliaan si DALANG-DUA-MUKA-KURAP ini dan puaknya yg. nak EKSPLOITASI isu LYat itu - yg. tujuan sebenaq depa promosi akta ’harmoni‘-JAHANAM tu, disyaki utk. MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dgn. SATU identiti `BANGSA` Malaysia - legasi si KAPIRDAJAL PENJAJAH British/Zionis-KEPARAT Malayan Union (lihat di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/pembentukan-persekutuan-tanah-melayu-1948.html , Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948)! Maka sebab itu identiti 'bangsa' Johor ini juga sebenaqnya adalah juga LEGASI Malayan Union itu; yg. boleh mengHAPUSkan hak dan identiti BANGSA Bumiputera Islam/Melayu secara keseluruhannya, dan memecahkan UMNO melalui mempuak-puakkan UMNO melalui sentimen keNEGERIan yg. MELAMPAU!

    Si PENDATANG KAPIRDAJAL TERRORIS-TERRORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, juga sedg. menggunakan strategi sentimen keNEGERIan MELAMPAU ini utk. MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. NENEK NENEK MULUT PUKIMAK
      SIANG MALAM MEMAKI HAMUN
      MAK NENEK PUKINYA RABAK
      KAKI JILAT SI BAPOK PENYAMUN

      Padam
    2. Woi Nek Tempoyak! Ngko ni tak tau jemu dan malu ke? Asyik copy & paste benda yg sama merata blog dah bertahun-tahun...Ngko ni tak ubah mcm geng2 Indon yg suka selit tumpang iklan telek nombor ekor 4D merata blog....

      Padam
  11. punca perpecahan semua ini satu sahaja.. iaitu MAHATHIR MOHAMAD LAKNATULLAH!

    full-stop!

    BalasPadam
    Balasan

    1. ........lepas tunku...husin onn....lepas tu musa...lepas tu ghafar baba....punya baek dia bela anwar aljub dulu, sebagai senjata dia mencantas yg lain....lepas tu aljub pun diperkosanya....tak puasss....pak lah pulak...lepas tu najib pulak....dia ni maniac ke, atau psycho....

      Bapa Perosak melayu dan umno....

      Padam
  12. MadeyHaramJadah29 Julai 2015 3:37 PTG

    Malaysia’s mess is Mahathir-made

    http://www.eastasiaforum.org/2015/07/29/malaysias-mess-is-mahathir-made/#sthash.MtjMZC8H.dpuf


    "Neither Najib nor any of his current plausible replacements appear capable of reversing Malaysia’s decades-long decline. Herein lies perhaps Mahathir’s worst legacy of all. By forcing the three most capable politicians beside himself out of UMNO during their prime, Mahathir ensured that only relative lightweights would command leading positions in Malaysia’s most powerful political institution. If Malaysia is to exit this crisis on a path to restored health rather than steeper decline, the political and economic reforms first demanded in the reformasi movement of the late 1990s will finally need to put in place: either by a new generation of leadership within UMNO, or by Malaysia’s repressed but resilient political opposition."

    Dan Slater is associate professor in political science at the University of Chicago.

    BalasPadam
  13. Kamu tau ke fakta sebenar apa yang berlaku di dalam 1MDB. Mana kamu dapat maklumat berlaku penyelewangan 1MDB? Sumber mana? Dari mahkamah ke? Apa buktinya?
    Bukankah penerangan demi penerangan telah dibuat oleh pihak terlibat?

    Saya berpandangan selagi tiada bukti yang kukuh dari Pihak berkuasa dan Mahkamah maka tidak perlu kita menghukum sebelum diadili. Ini konsep yang asas sekali.

    Melainkanlah kamu dari pihak yang sengaja mewujudkan suasana resah serta rasa bersalah dari sumber yang tidak diketahui hujung pangkal dan dengan sengaja menimbulkan rasa kebencian kepada kepimpinan yang sedia ada.

    BalasPadam