Khamis, 23 Julai 2015

Patut Pun..!


Patut la anak komunis cakap macam ni...

GHB sederhana dan inklusif, bukan macam PAS, kata DAP.

Ada perbezaan besar antara kumpulan serpihan PAS iaitu Gerakan Harapan Baru (GHB) dengan parti Islam itu sendiri, dan DAP boleh bekerjasama dengan mereka, kata Lim Guan Eng.
Setiausaha Agung DAP itu berkata, perbezaannya jelas, apabila GHB dipimpin oleh sekumpulan orang Islam yang progresif dan sederhana.
"Kami boleh bekerjasama dengan mereka memandangkan objektif mereka adalah membina Malaysia yang lebih inklusif.
"Mereka bukan seperti PAS, yang menyokong perdana menteri, yang membenarkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB)," katanya kepada pemberita di Pulau Pinang ketika diminta mengulas kritikan yang GHB tidak ada bezanya dengan PAS.
GHB ditubuhkan selepas pemimpin progresif PAS tewas dalam pemilihan parti pada awal Jun lalu.
Mereka merancang menggerakkan GHB sebagai sebuah gabungan baharu parti pembangkang, bersama PKR dan DAP, bagi menggantikan Pakatan Rakyat yang berkubur selepas PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

Sebabnya...bapak komunis cakap...

Tidak timbul soal DAP kini giat mengagihkan dana kepada pihak tertentu khusus untuk tajaan kewangan bagi menubuhkan parti Gerakan Harapan Baru, kata Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
 
Beliau menegaskan parti itu sendiri memerlukan dana dan bersedia menerima bantuan kewangan daripada mana-mana pihak.
 
"Kita perlukan dana. Siapa yang hulur tangan untuk derma, kita akan terima. Kita beri dana kepada sesiapa saja, isu ini tak bangkit.
 
"Persoalan yang timbul mengatakan DAP mengagihkan dana (kepada Harapan Baru) tidak timbul lagi kerana kita sendiri memerlukan dana," katanya kepada pemberita pada Majlis Sambutan Aidilfitri di pekarangan Parlimen, di sini, hari ini.

biaDAPig yang bagi duit..! cina komunis bagi duit untuk pecahkan umat Islam..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan