Rabu, 29 Julai 2015

Cinabeng Jugak Yang Untung..!


Apa juga keadaan...nampaknya kaum cinabeng jugak la yang untung..! Ingat masa Mail Sabri ajak boikot produk cinabeng...apa yang apek sekor tu kata? 

Sanggup berganding bahu, berpegang tangan dengan komunis DAPig untuk menekan Mail..! siapa Mail? kan ke Menteri UMNO..! UMNO yang akhirnya meletakkan cinabeng ni di atas..!



Susulan rombakan Kabinet yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini ia menyaksikan pertambahan menteri daripada kaum Cina yang mewakili MCA.
Perkembangan terbaru ini menunjukkan pentadbiran Najib kini mempunyai tiga menteri penuh dan tiga timbalan menteri daripada MCA.
Mereka ialah Datuk Seri Liow Tiong Lai dilantik sebagai Menteri Pengangkutan; Datuk Seri Wee Ka Siong sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri; Datuk Seri Ong Ka Chuan dilantik sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Kedua.
Manakala yang dilantik sebagai Timbalan Menteri ialah Chong Sin Woon sebagai Timbalan Menteri Pendidikan; Datuk Chua Tee Yong, Timbalan Menteri Kewangan dan Datuk Lee Chee Leong, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.
Presiden MCA, Liow Tiong Lai, berkata pihaknya berterima kasih atas pelantikan seorang lagi menteri penuh dan seorang timbalan menteri dalam kalangan kepimpinan MCA.
“Daripada persepsi MCA, pelantikan itu telah memenuhi kriteria dan kehendak masyarakat Cina di negara ini kerana Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri serta Kementerian Pendidikan mempunyai hubung kait dengan mereka.
“Dengan pelantikan ini juga, MCA akan terus komited memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat dan memastikan pembangunan dan transformasi kerajaan dicapai,” katanya dalam entri bahasa Mandarin menerusi laman sosial Facebooknya hari ini, seperti lapor Bernama.
Komited memberi khidmat terbaik? Sejauh ni betul ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

8 ulasan:

  1. Selain daripada isu 1MDB, kasih sayang melampau Ah Jib Gor terhadap kaum Cinabeng babi juga merupakan sebab saya meluat dan menyampah sangat kat Ah Jib Gor.

    BalasPadam
  2. Tunggu nek tempoyak pukimak mulut rabak bagi komen..mcm besar sangat sumbangan kerusi mca kpd BN..mati tercekik la kau ah jib gor..

    BalasPadam
  3. Amik at I die org

    BalasPadam
  4. Sakitnya hati ku ini.....

    BalasPadam
  5. Tak menang dlm PRU pun bolih jadi barisan kabinet...NAJIB NAJIB..beri muka lagi ke cina kapit hari tu..tak ingat ke tentangan mereka kepada menteri melayu yg kau juga lantik...BANGANG BERTAMBAH BANGANG

    BalasPadam
  6. Ah Jib Gor, PM Malaysia yang paling blur , tak dapat bezakan mana kawan dan mana lawan. Yang berwibawa disingkirnya, yang jadi musuh dalam selimut diberi jawatan/penghormatan. Kepal hotak engkau berdengunglah Ah jib Gor.

    BalasPadam
  7. Kan Melayu bodoh mudah lupa ?????????

    BalasPadam
  8. Perasan tak ahlong boleh bermaharajalela menjalankan perniagaan haram dan melakukan jenayah tanpa sebarang tindakan dari pihak berkuasa? Sesiapa yang pernah menjadi mangsa akan tau bila buat repot, polis buat tak tau aje. Khabarnya,ahlong2 ini dilindungi oleh parti politik cina di mana hasil keuntungan juga disalurkan ke pihak atasan. Sebab itu mereka raja..Sudah ada klu bukan...

    BalasPadam