Khamis, 30 Julai 2015

Kebenaran Mula Timbul..!


Akhir akhir ini semakin terdedah pelbagai perkara..! perkara yang cuba disembunyikan, dihilangkan, dimusnahkan dan yang sewaktu dengannya tidak akan mampu menentang kebenaran..!

Kebenaran tetap kebenaran..! hanya masa yang menentukan bila ianya akan 'berbicara'..!

Selagi belum mendengar pengesahan rasmi bahawa serpihan pesawat yang ditemui di Pulau Le Reunion itu adalah milik MH370 – atau daripada pesawat Boeing 777 – adalah tidak mustahil bahawa penemuan itu adalah satu klu kepada pencarian pesawat yang hilang.
Kebanyakan pakar pengangkutan dan penerbangan, walaupun, menyatakan penemuan itu berkemungkinan besar adalah sebahagian daripada pesawat MH370, dan jika ianya benar, akan dapat menentukan keadaan sebenar nasib penumpang pesawat malang itu.
Bolehkan serpihan seperti itu bergerak sehingga ke timur Afrika?
Ahli Geologi Marin Universiti James Cook di Australia, Robin Beaman, tidak menolak kemungkinan objek besar mampu bergerak dalam jarak dan lingkungan yang luas di seluruh Lautan Hindi.
Katanya, tahun lalu seorang lelaki kehilangan sebuah bot di perairan barat Australia selepas terbalik ketika laut bergelora.
“Lapan bulan kemudian, bot itu muncul di perairan Pulau Mayotte di Perancis, barat Madagascar kira-kira 7,400 kilometer dari tempat ianya dilaporkan hilang.
“Saya tidak fikir kita perlu menolak andaian bahawa serpihan yang ditemui di Le Reunion adalah milik pesawat MH370,” katanya.
Beliau berkata, Lautan Hindi adalah terlalu luas, namun hakikatnya sebuah bot boleh bergerak sejauh itu dan dijumpai pula di bahagian lautan lain maka segalanya adalah kemungkinan.
Jika ia adalah daripada pesawat MH370, adakah ia akan membantu penemuan bangkai lain pesawat itu?
Semua pihak memahami bahawa selepas pesawat itu hilang, dan jika ada mana-mana serpihan yang terapung, arus Lautan Hindi akan menghanyutkannya ke perairan timur Afrika, kata pakar keselamatan penerbangan, John Goglia yang juga bekas anggota Lembaga Keselamatan Pengangkutan Kebangsaan Amerika Syarikat.
“Tetapi, serpihan itu tidak banyak membantu dalam mengesan pergerakan arus lautan bagi mengenal pasti lokasi sebenar serpihan utama.
“Adalah amat sukar untuk mengatakan dengan pasti di mana sumber ini. Cuma yang dapat disahkan ialah pesawat itu berada di dalam air dan tidak dirampas atau mendarat di mana-mana tempat. Kita tidak pernah kehilangan pesawat 777 di mana-mana tempat lain sebelum ini,” katanya.
Adakah ia akan membantu mengenal pasti sebab kehilangan pesawat itu?
Jika bahagian serpihan yang ditemui itu adalah pesawat MH370, ia mampu memberi klu kepada penyiasat untuk cuba mengenal pasti punca pesawat itu hilang, kata Profesor Penerbangan Universiti New South Wales di Sydney, Australia.
Katanya, sifat kerosakan pada serpihan itu boleh membantu menunjukkan sama ada pesawat berkenaan pecah di udara atau ketika terkena air.
“Pakar biologi marin juga boleh membuat anggaran berapa lama serpihan itu berada di dalam air dengan mengkaji siput yang melekat padanya,” katanya. – Agensi
Kuasa Allah mengatasi kuasa yang diizinkan kepada hambanya..! Ingat la..!
Lu FIkir La Sendiri!!!

5 ulasan:

  1. Kenapa CEPAT sgt. si 'pakar' US ni nak MENAFIkan MH370 kita TIDAK diRAMPAS hanya berdasarkan 'bukti' sedikit serpihan yg. kononnya MH370?! GANJIL betul ni!

    Ada penganalisa Barat menuduh MH370 terbang melalui ruang udara SingaPORK untuk diCULIK ke Pulau Diego Garcia (yg. diRAMPAS sewenangnya oleh US/Britain dari kaum BUMIPUTERAnya yg. diHALAU ke pulau lain - lihat di http://www.npr.org/2015/04/16/400178329/diego-garcia-islanders-displaced-in-u-k-failure-hope-to-return-home , Diego Garcia Islanders Displaced In U.K. Failure Hope To Return Home
    April 16, 2015)!

    Pulau D. Garcia ini juga disyaki mempunyai pengkalan bawah laut amat-RAHSIA untuk Submarine Nuklear HARAM Pengganas ISrael-NATO, yg. disyaki melakukan letupan NUKLEAR bawah laut yg. boleh menyebabkan Tsunami (disyaki termasuk Tsunami besaq di Acheh dan Fukushima - untuk menJAHANAMkan Acheh yg. baru MERDEKA dgn. pemerintahan ISLAMnya, serta Fukushima yg. sebelum itu bersetuju menghantaq Uranium yg. diproses ke Iran; selpepas ini rector Nuklear Fukushima terus HANCOQ) serta KEPANASAN- bahang api dari bawah laut yg. boleh menyebabkan cuaca amat panas sesuatu negara (bayangkan SingaPORK dan TUAN Barat/Zionis dia ada AKSES sewenangnya bawah laut di Palau Pisang kita ini), serta hanya SingaPORK dibenaqkan jadi pusat keluaq-masuk penerbangan dari Diego Garcia ini di Asia Tenggara terutamanya utk. tentera/perisik NATO/CIA dll-ISrael/Mossad!

    Nek Tempoyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. woww.. ptt nek tempoyak ni jd juru analisis conspircy dunia

      Padam
    2. NENEK NENEK SI BONGKOK KEPARAT
      SIANG MALAM MULUT CAM LAHANAT
      KAKI JILAT SI BAPOK MUSIBAT
      KOMEN NENEK MACAM LA PALAT

      Padam
  2. errr bot adalah lagi kecik dari kapal terbang... manaa mungggkinnnn...

    BalasPadam