Khamis, 23 Julai 2015

Langkah Seterusnya...!!!


Saman tak, saman tak, saman tak..!

Demi menegakkan keadilan..!

Saman...jangan tak saman..!

WSJ pertahan laporan, peguam Najib timbang langkah seterusnya.

Peguam Datuk Seri Najib Razak sedang memikirkan tindakan seterusnya yang akan diambil terhadap The Wall Street Journal (WSJ) selepas akhbar itu mengulangi pendiriannya berdiri teguh di belakang laporannya yang jutaan ringgit dimasukkan ke dalam akaun bank peribadi perdana menteri.

Najib akan dinasihatkan langkah berikutnya untuk diambil selepas mereka mengkaji jawapan daripada WSJ dan penerbitnya Dow Jones & Company, kata peguam perdana menteri Wan Azmir Wan Majid kepada The Malaysian Insider dalam satu kiriman teks melalui SMS.

"Saya tidak boleh mengulas perkara ini sehingga saya melihat jawapannya," kata Wan Azmir, yang mengendalikan arahan menghantar surat kepada WSJ itu, sambil menambah beliau kini berada di luar negara.

Dow Jones hari ini berkata ia sudah memberi respons kepada permintaan penjelasan daripada peguam yang mewakili Najib, lapor Malay Mail Online memetik jurucakap penerbit itu.

Jurucakap itu berkata, penerbit itu mempertahankan kesahihan laporannya.

Ini bermakna, tindakan terbaik seterusnya ialah bagi Najib menghantar surat tuntutan meminta penarikan balik dan permohonan maaf dalam tempoh masa tertentu yang dtetapkan, kata peguam SN Nair ketika diminta mengulas.

"Ini prosedur yang beliau perlu terima pakai sebelum memfailkan saman fitnah," katanya.

Yang menjadi perhatian ialah apa yang Najib akan lakukan seterusnya bagi membersihkan namanya yang terpalit dalam dakwaan laporan WSJ bertarikh 2 Julai, mengatakan AS$700 juta (RM2.67 bilion) berlegar di antara beberapa entiti dikaitkan dengan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) sebelum berakhir di akaun bank peribadinya.

sumber

Kebenaran akan terungkai juga akhirnya...!

Lu Fikir La Sendiri!!!

18 ulasan:

  1. Kalau Najib tak bersalah, sila jawab soalan mengenai pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit serta GIL Funds, pelaburan dalam bidang apa? Pelacuran? Ceti Haram? Pemerdangan Manusia? Tanaman Hidroponik Kangkung? Pengedaran Kapcai? Pemprosesan Dadah? Agensi Membekal Chinadoll ke pusat maksiat? Perusahaan Membuat Alatan Rangsangan Seks? Perusahaan Membuat Ubat Kuat Seks? Video Lucah? Kelab Malam? Dangdut? Pub? Karaoke? Disko? Pemprosesan Arak? Pemprosesan Air Ketum Untuk Penagih Dadah? Jual Burger? Perjudian? Jual Nasi Lemak? Jual Satay? Dalam bidang apakah pelaburan oleh 1MDB dengan nilai sebanyak RM 15.4 bilion itu?

    Malahan sila buat penjelasan umum mengenai apakah Najib pernah membuka dua akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan menutupnya selepas beberapa bulan berakhirnya PRU 13 dan apakah benar wang RM 2.63 bilion itu pernah ada dalam akaun Najib atau tidak.

    Malahan sila Najib berikan penjelasan mengapakah Rosmah si penganggur tua yang haram tak ada pekerjaan tetap boleh ada RM 2 juta dalam akaunnya melibatkan beberapa transaksi melibatkan sejumlah wang antara RM 150,000.00 hingg RM 300,000.00, dari mana sumber wang itu? Malahan Rosmah melalui peguamnya pun dah mengaku itu akaunnya, tapi dia hingga kini tak menafikan mengenai RM 2 juta itu.

    Tak payah nak putar belit, sekarang ni dah terdedah bahawa Justo tu bukannya memalsukan dokumen 1MDB pun, sekarang kerana nak cover line, maka didedahkan satu watak baru iaitu James Steward pula yang dituduh bersekongkol untuk memalsukan dokumen 1MDB pula.

    Lepas ni kalau kantoi lagi bukan James Steward ini yang memalsukan dokumen berkenaan, saya tak akan tekejut jika juak-juak Najib termasuklah si Khalid Abu Bakar KPN Penipu tu akan menangkap dan menggari seekor beruk di Zoo Negara serta beruk itu diheret ke dalam Black Maria dan dibawa ke Bukit Aman serta dilokapkan untuk dituduh membuat 'pemalsuan' dokumen melibatkan 1MDB-Petrosaudi ini.

    Sebabnya Najib dah tak ada arah lagi, makin banyak terbongkar, malahan pecacainya pun dah mati kutu, mereka akan buat apa sahaja hatta perkara bodoh sekali pun untuk melengahkan masa.

    Tetapi kebenaran akan muncul jua akhirnya.

    Atuk Cincaluk.

    BalasPadam
  2. Atuk Cecaluk pun semacam bingai, biar jee, penyiasatan berjalan. Dalam kumpulan penyiasat pun ramai belah pembangkang Parti Pakat2 Gado2. Ada je jumpa bukti yang boleh mengena., sudah pasti akan sepantas kilat terdedah di alam cyber. Usah atuk nak suruh Najib bukak mulut, biar penyiasat bikin kerja sampai habis2, kalau boleh buktikan, buktikanlah. Negara ini adalah sebuah Negara yang sangat terbuka, bukan senang nak buat jahat, tanpa ada yang tahu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isunya sekarang ini, Najib mampunyai kapasiti untuk menggangu siasatan kerana dia punya kuasa terhadap segala agensi kerajaan di negara ini.

      Sekarang ni yang dituduh itu adalah Najib, bukannya penyiasat, malahan pasal pelaburan RM 15.4 bilion oleh 1MDB itu, pelaburan itu kelulusan akhirnya di kuasa yang ada pada Najib, bukannya Gani Patail atau Zeti, jauh sekali Khalid Abu Bakar, jadi patutnya Najib dan 1MDB perlu serahkan dokumen serta senarai pelaburan tersebut kepada Audit Negara, tetapi mengapakah 1MDB tak serahkan dokumen dan tak beri kerjasama dengan menyembunyikan banyak dokumen mengenai pelaburan 1MDB pula?

      Malahan pasal isu RM 2.63 bilion itu, kalau Najib kata nak ambil tindakan saman kononnya ambil masa kerana melibatkan pihak asing, tapi paling kurang, pasal apa Najib tak buat Pengakuan Berkanun (Statutory Decaration) untuk menafikan secara terperinci akan tuduhan tersebut? Pengakuan Berkanun tu bukannya perlu bawa Wall Street Journal atau membawa Lester Melanyi sekali untuk buat Pengakuan Berkanun itu, sekadar Najib sahaja yang buat, jadi apa yang Najib takut sangat nak buat Pengakuan Berkanun tersebut?

      Kata pepatah, berani kerana benar, takut kerana salah. Najib di pihak yang salah, sebab itulah dia takut nak saman pihak yang dia tuduh kononnya fitnah dirinya, malahan Najib juga takut nak buat Pengakuan Berkanun, sebab Najib di pihak yang salah.

      Apa yang ditanya itu adalah dibuat oleh Najib, takkan Najib tak tahu apa yang dia buat kot? Budak tadika pun tahu jawab bila orang tanya dia buat apa, takkan Najib ni level lebih rendah dari budak tadika kot?

      Kepada juak-juak Najib, sila jawab isu, kalau meracau tak tentu hala, hanya mencerminkan level pemikiran anda yang rendah dan mencerminkan anda manusia yang mudah dibeli, jenis mentaliti CASH IS KING, dapat CASH, lubang jubur bekas cirit pun sanggup dijilat, hanya kerana dua tiga ringgit dicampakkan ke muka pecacai itu.

      Sedarlah diri.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
    2. Smua fakta hear say / rumours laaa broo ....tak dibuktikan lg ...
      Biarlaaa pbt buat siasatann ....

      Masa islam kena hina ....ko " tegas" cam nie x ???

      Padam
    3. Tanpa Nama23 Julai 2015 12:53 PTG, kalau fakta hear say, pasal apa Najib takut nak buat Pengakuan Berkanun (Statutory Declaration) untuk menafikan semua tuduh tersebut secara terperinci?

      Pepatah mengatakan berani kerana benar, takut kerana salah, Najib takut buat saman takut buat Pengakuan Berkanun, sebab Najib di pihak yang salah, sebab itu dia takut.

      Jadi tak payah nak putar sana sini lagilah.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
    4. Bknkah dah dilantik peguamm utk najib hadapi kkes ini ....?? Biar depa buat kejee depa ....

      Setakat jd keyboard warrior ....seolah smua tahu ....aku rs ...smua yg berpkran singkat akan kata gitu ....tetapi at the end ....fakta yg sahih akan digunakan ....kecuali kalau pandai putar belitt ....

      Aku x putar subjek ....cuma aku nak tgkk juga camna ko defend agama islam ....ringkas sangat berbanding dgn kes najib ....

      Mmg gitu laaa keyboard warrior ....

      Padam
  3. Cacai haramjadah DAPig oiii.. hang blh pecaya pada Tony Phua atau Tun Mamak perompak tua tu? Klu Najib ambik duit negara, jgn tangkap Najib saja, tangkap Tun Mamak dulu sebab dia yg ajar UMNO mcm mna nak hidup kaya dengan tipu rakyat. PR melalui DAP dn PKR dh mula merompak wang rakyat Selangor n Penang, PAS udah berjaya rompak ala2 kampung di Kedah, berbillion balak haram lesap... mana dia PDRM?

    Tangkap dulu Tun Mamak baru cacai ats tu ckp pasal Najib. Mna dia 1.2billion wang masuk ke akaun Ekran Berhad projek Bakun? Ooo cacai anjing pndai bk tutup.. Tangkap bapak rasuah negara Tun Mamak akan selesai lah 90% mslh rasuah dn penyelewengan dlm UMNO dn Krjn...

    Kebenaran akan muncul jua AKHIRNYA wpun licik menipu diusia senja!

    PakCik Budu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal Pak Cik Budu melenting tak tentu pasal?

      Sila jawab soalan mengenai pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit serta GIL Funds, pelaburan dalam bidang apa? Pelacuran? Ceti Haram? Pemerdangan Manusia? Tanaman Hidroponik Kangkung? Pengedaran Kapcai? Pemprosesan Dadah? Agensi Membekal Chinadoll ke pusat maksiat? Perusahaan Membuat Alatan Rangsangan Seks? Perusahaan Membuat Ubat Kuat Seks? Video Lucah? Kelab Malam? Dangdut? Pub? Karaoke? Disko? Pemprosesan Arak? Pemprosesan Air Ketum Untuk Penagih Dadah? Jual Burger? Perjudian? Jual Nasi Lemak? Jual Satay? Dalam bidang apakah pelaburan oleh 1MDB dengan nilai sebanyak RM 15.4 bilion itu?

      Malahan sila buat penjelasan umum mengenai apakah Najib pernah membuka dua akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan menutupnya selepas beberapa bulan berakhirnya PRU 13 dan apakah benar wang RM 2.63 bilion itu pernah ada dalam akaun Najib atau tidak.

      Malahan sila Najib berikan penjelasan mengapakah Rosmah si penganggur tua yang haram tak ada pekerjaan tetap boleh ada RM 2 juta dalam akaunnya melibatkan beberapa transaksi melibatkan sejumlah wang antara RM 150,000.00 hingg RM 300,000.00, dari mana sumber wang itu? Malahan Rosmah melalui peguamnya pun dah mengaku itu akaunnya, tapi dia hingga kini tak menafikan mengenai RM 2 juta itu.

      Apahal pula nak libatkan Tun Dr. Mahathir pula? Isunya sekarang ini pelaburan RM 15.4 bilion itu dibuat oleh Najib sebagai ketua besar dalam 1MDB, bukannya Tun Dr. Mahathir yang buat pelaburan itu, pasal apa nak tuduh Tun Dr. Mahathir pula?

      Kemudian pembelian stesen janakuasa elektrik yang dah buruk, yang lesen lagi dua tiga tahun nak expired, dibeli dengan harga yang tinggi, itu pun dibuat melalui kelulusan oleh Najib juga, malahan pembelian stesen janakuasa elektrik Genting Sanyen yang harga pasaran adalah RM 400 juta, kalau tiga tahun akan datang, hampir percuma dapat diperoleh kerana stesen itu dah tamat lesennya, tapi dibeli oleh 1MDB dengan kelulusan oleh Najib dengan harga RM 2.3 bilion, apa kejadahnya semua ini?

      Kepada Pak Cik Budu, sila jawab isu yang diutarakan , bukan melalak kerana tension tak boleh jawab, lepas tu kena maki dengan Najib pula, sebab Najib dah campakkan dua tiga ringgit ke muka Pak Cik Budu supaya jadi pecacai, tapi Pak Cik Budu tak mampu nak tangkis pertanyaan rakyat pula.

      Itulah nasib pecacai, tetapi mereka ini tak kisah, sebab bagi mereka CASH IS KING, tak gitu Pak Cik Budu?

      Mengaku sahajalah.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
  4. assalam. atuk cincanluk tak ikut islam....KITA BUKAN AHLINYA utk mengulas sesuatu isu...nanti jd tikus yg cuba baiki labu....SABDA NABI SAW: TUNGGULAH SAAT KEHANCURANNYA APABILA SESUATU URUSAN ITU DIKENDALIKAN OLEH BUKAN AHLINYA..sy sayang awak atuk cincaluk...he..he..he....Perosak Rakyat akan jd bangkai...sama2 kita tunggu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu dia, komen tahap dunia oleh pecacai Najib, saya bukannya menjatuhkan hukum saya hanya nak Najib membuat penjelasan secara undang-undang samada melalui tindakan saman atau membuat Pengakuan Berkanun (Statutory Declaration), itu pun kau tak faham lagi ke?

      Tak payahlah nak menggunakan agama untuk membeli dunia, kerana di akhir zaman juga sabda Rasulullah, " akan tiba di akhir zaman nanti orang menjual agama untuk mendapatkan dunia", lebih kurang macam itulah sabdanya.

      Daripada kau merapu tak tentu hala, lebih baik kau suruh Najib jelaskan apa yang saya tanya pasal pelaburan RM 15.4 bilion, pasal RM 2.63 bilion, pasal RM 2 juta, pasal pembelian stesen janakuasa buruk yang dah nak luput tarikh operasi di mana dalam dua tiga tahun boleh dapat hampir percuma tapi dibeli dengan harga yang terlalu tinggi.

      Sila jawab persoalan itu, jangan nak putar ke sana sini pula.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
    2. Bodo betul atuk ni. Sila jawab..sila.jawab...sila jawab tak habis2. Dh najib bungkam tak mahu jawab, biarlah pasukan petugas khas jalankan kerja mencari jawapan. Sekarang ini jawapan dari mulut najib dh tak penting lg. Dh boleh abai. Yg lebih penting ialah apa dapatan dari siasatan pac dan petugas khas. Atuk ckp najib boleh ganggu siasatan. Memang la boleh sbb dia masih pm. Soalnya dia ganggu tak? Atuk ingat semua ahli pac tu org kerajaan ke? Andai terdedah sikit je bukti najib ganggu siasatan, nescaya satu dunia tahu dalam 30 saat! Atuk jangan kalut macam tun M, takut tak sempat lihat jatuhnya najib sbb dh terlalu tua...hehe. Atuk, syarat mati bukan semestinya tua. Org lebih mudapun ramai yg mati. Siapa boleh jamin tun m lebih dekat dgn mati berbanding najib atau atuk? Hahhh...

      Padam
  5. Bkn main pnjng berjela2 cacai PR habiskn kudrat utk paksa kita jatuhkan hukum pd Najib.. campur tangan mcm mna? Najib ganggu atau ada puak tertentu yg dh panasss punggung dgn plan jht dh bocor??

    Klau yg kasi maklumat tu puak2 luar..bkn Islam plak tu.. nmpk sgt lah skrip yg sama Barat jatuhkan .Saddam Hussain, meluap2 cai2 PR ni telan prpaganda jht, segala fitnah sngkaan dangkat terus jd fakta..

    Sorrylh aku bngsa Melayu yg takmahu dianjingkan musuh dn aku yakin Najib tak bersalah. Jika dia menpu jg Tuhan Maha Esa Ada!. Nak lari mna? Macam ketum.. mcm bekas PM 22thn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepada Anon Tanpa Nama23 Julai 2015 1:09 PTG, pembelian tanah di TRX oleh Tabung Haji dari 1MDB dengan harga RM 188.5 juta sedangkan tanah yang dijual itu diperolehi oleh 1MDB dengan harga RM 4 juta lebih sahaja adalah bukti campur tangan Najib untuk bail out 1MDB supaya penyelewengannya dapat ditutup jejaknya.

      Kemudian TNB dipaksa membeli stesen janakuasa yang haram tak dibina lagi pun, tapak pun tak ada dari 1MDB sebab anak syarikat 1MDB iaitu Edra Energy dah tak ada wang kerana wang dah 'hilang' entah ke mana, di mana TNB dipaksa 'melabur' sebanyak RM 11.7 bilion dalam projek berkenaan, sudahlah projek sakit. Itu adalah bukti gangguan dan ancaman terhadap siasatan jugalah.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
  6. Tok Cincaluk... biar la cai najib terjun dgn labu2nya sekali dgn boss depa... sbb depa ada con-sultan2 termahal pelbagai bangsa termasuk yahudi laknat dan cincaibeng yg boleh menyelesaikan masalah 1mdb wlpn negara akan hancus... kom tengok brp kerat ada Melayu dalam grup con-sultan Najib ni... tu pun dah boleh rumus apa nasib Melayu di bumi melayu ni... Pemimpin Ulung Melayu tak amik pun Melayu untuk dadi perunding...takut orang Melayu taw negara nk kena jual... jilake punya pemimpin... Tok tengok pulak PAU... semua yg terpilih dan yang memilih mentekedarah duit haram bagai... kalau tak mmg nama naik... jilake punya UMNO sekarang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama23 Julai 2015 2:55 PTG, saya tak boleh biarkan mereka, kerana mereka nama UMNO menjadi busuk, kerana mereka nama Barisan Nasional menjadi rosak, malahan kamu pun memaki UMNO sedangkan UMNO tak bersalah pun, Barisan Nasional pun tak salah, yang salah adalah Najib dan kuncu-kuncunya, Najib dan kuncu-kuncunya memang pengkhianat parti!

      Pihak berkuasa di Malaysia pun sangat memalukan, suspek mencuri wang berpuluh bilion ringgit dibiarkan bebas, hanya tangkap orang yang dipercayai boleh mendedahkan rahsia suspek itu pula, biasalah, jawatan Ketua Polis Negara, jawatan Peguam Negara, jawatan Ketua Pengarah SPRM, jawatan Gabenor Bank Negara adalah jawatan kontrak yang bergantung kepada samada Najib nak sokong atau tidak disambung untuk kelulusan YDP Agong, maka pemegang jawatan berkenaan pun terketar-ketarlah memilih mengutamakan jawatan berbanding mengutamakan kepentingan negara dan rakyat.

      Sedarlah diri, terutama Khalid Abu Bakar tu, kau tu elok lepas ni suruh Najib calonkan kau bertanding di mana-mana dah nampak lebih dari dari orang politik pula si Khalid tu.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
  7. pelik aku org melayu ni....org yg buat salah dia yg kecoh...hehehehhe......masa anuar x nak angkat sumpah dulu xda lah pulak nak kecoh2 mcm ni....org melayu dah berpecah kepada 4 party xda lak nak kecoh....agama islam kena hina xda lak nak kecoh..... memang betul lah org ckp yg org melayu ni hanya pandai beckp dan koemn aje...ibarat mcm tin kosong utk buat halau tupai blhlah......lps tu bila senyap tupai datang blk......pls lah jgn lah membodohlkan diri dpd dulu kini dan selamanya......ternyatan sangat kebodohannya tu... buat malu aje.....hahahahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemimpina atasan buat apa? Malahan pengampu, pecacai, tukang jawab yang menjadi barua kerana mentaliti CASH IS KING sebab Najib lempar dua tiga ringgit ke muka mereka, apa yang mereka buat? Menjadi bodoh dengan berkerumun menjadi barua Najib sahajalah.

      Dalam isu Islam, tengoklah permainan politik Najib dan kuncu-kuncunya, hingga kini Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi tak dikenakan apa-apa tindakan, malahan Alvin Porno boleh pula dibiarkan ke luar negara sampai larikan diri dari kes mahkamah menghina Islam, malahan yang lebih lawak tu kes menghina Islam digugurkan oleh mahkamah, memang macam haram jadah sahajalah aku tengok puak-puak bangsat ni, kalau kes berkaitan orang Melayu, tengah malam mereka sanggup bersengkang mata tangkap dan bicarakan, kalau puak cinabeng, mereka buat buta, dasar permimpin haram jadah, jenis pemakan rasuah, jenis celaka menjadi baru puak kafir, kau jadilah barua puak kafir, lepas ni dalam kubur kau jawablah, di akhirat nanti jawablah.

      Jangan nak lihat kepada rakyat yang mengkritik Najib sebagai tak setia kepada negara dan tak peduli kepada bangsa, tapi lihatlah apa yang dibuat oleh pemimpin haram jadah seperti Najib dan kuncu-kuncunya, mereka pun macam jenis macai diorang juga, kalau macai diorang pemikiran CASH IS KING, jenis puak macam Najib ni pula pemikirang POST (Jawatan) IS KING, mereka tamakkan jawatan sampai sanggup jadi baru cina kafir, hina Islam pun tak apa, digugurkan dari kes.

      Sedarlah semua.

      Atuk Cincaluk.

      Padam
    2. Pemimpinan atasan buat apa? Malahan pengampu, pecacai, tukang jawab yang menjadi barua kerana mentaliti CASH IS KING sebab Najib lempar dua tiga ringgit ke muka mereka, apa yang mereka buat? Menjadi bodoh dengan berkerumun menjadi barua Najib sahajalah.

      Dalam isu Islam, tengoklah permainan politik Najib dan kuncu-kuncunya, hingga kini Namewee, Patrick Teoh, Melissa Gooi tak dikenakan apa-apa tindakan, malahan Alvin Porno boleh pula dibiarkan ke luar negara sampai larikan diri dari kes mahkamah menghina Islam, malahan yang lebih lawak tu kes menghina Islam digugurkan oleh mahkamah, memang macam haram jadah sahajalah aku tengok puak-puak bangsat ni, kalau kes berkaitan orang Melayu, tengah malam mereka sanggup bersengkang mata tangkap dan bicarakan, kalau puak cinabeng, mereka buat buta, dasar permimpin haram jadah, jenis pemakan rasuah, jenis celaka menjadi barua puak kafir, kau jadilah barua puak kafir, lepas ni dalam kubur kau jawablah, di akhirat nanti jawablah.

      Jangan nak lihat kepada rakyat yang mengkritik Najib sebagai tak setia kepada negara dan tak peduli kepada bangsa, tapi lihatlah apa yang dibuat oleh pemimpin haram jadah seperti Najib dan kuncu-kuncunya, mereka pun macam jenis macai diorang juga, kalau macai diorang pemikiran CASH IS KING, jenis puak macam Najib ni pula pemikirang POST (Jawatan) IS KING, mereka tamakkan jawatan sampai sanggup jadi baru cina kafir, hina Islam pun tak apa, digugurkan dari kes.

      Sedarlah semua.

      Atuk Cincaluk.

      Padam