Khamis, 10 Jun 2010

Istana Johor Menggorak Langkah! Daulat Tuanku!!!


Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Datuk Chua Jui Meng telah diarahkan memulangkan dua darjah kebesaran negeri Johor yang masing-masing membawa gelaran Datuk dan Datuk Seri.

Chua yang juga bekas menteri kesihatan mengesahkan bahawa beliau telah dihubungi setiausaha Istana Johor, Datuk Rahim Ramli supaya memulangkah darjah kebesaran itu hari ini.

Dua darjah kebesaran yang ditarik balik itu ialah "Dato Paduka Makhota Johor" dan "Dato Seri Makhota Johor"."(Abdul Rahim) beritahu saya bahawa dua gelaran datuk saya telah ditarik balik," kata Chua hari ini.

Chua (gambar) sebelum ini menerima anugerah tersebut daripada Almarhum sultan Johor, Tuanku Mahmud Iskandar.

Anugerah berkenaan membawa gelaran 'Dato Paduka Makhota Johor' dan juga 'Seri Paduka Mahkota Johor".

Chua juga berkata Abdul Rahim enggan memberitahunya sebab di sebalik pelucutan gelaran tersebut kerana istana tidak diwajibkan mendedahkannya.

Komen

Merafak sembah kebawah DYMM Sultan Johor...Hamba rakyat merakamkan rasa syukur dan berterima kasih atas keperihatinan ke bawah duli Tuanku..
Daulat Tuanku!!!

Bukan cina komunis chua ni jer yang patut ditarik balik! tapi semua yang sekarang ini berada di barisan mungkar puak pembangkang perlu memulangkan darjah kebesaran yang mereka miliki! tak payah nak tunggu kena tarik!

Sebab? dah ko orang menafikan hak dan ketuanan Melayu! menolak kemuliaan Institusi Raja-Raja...pergi la ngadap dan sembah lee kuan yew untuk mendapat gelaran!

Pulangkan...kalau ada maruah!!! tapi puak pembangkang ni mana ada maruah!!!

7 ulasan:

  1. SLM BRO..MCM MNA SKALIPUN SI PENGKHIANAT HARAM 'J' TU KENA PULANGKAN JUGAK!!..INI TITAH SULTAN BROO!!

    BalasPadam
  2. Bravo Bro! Daulat Tuanku! patik cukup bangga dengan Tuanku!

    BalasPadam
  3. Daulat Tuanku! patik bangga dengan tindakan tegas Tuanku!

    Tengah tunggu berita bila lagi gelaran Datok Sri yang disandang oleh Pengkhianat Bangsa, Agama dan Negara (Kaki Liwat Anuar Brahim ditarik balik).

    Ketegasan Tuanku! DYMM Sultan Johor patut dicontohi.

    Daulat Tuanku!

    BalasPadam
  4. aku rakyat johor bangga ada sultan yg berani mcm ni skrg... DAULAT TUANKU!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  5. sepatutnya gelaran dato diberi atas jasa pada negeri. dengar dari pdrm sorang dato' mengepalai judi bola. gengster pun boleh dapat dato?

    BalasPadam
  6. lalalalalala....dia dah kena kompang la bro...uhukz

    BalasPadam
  7. Daulat Tuanku!!!!
    Tindakan membanggakan hamba rakyat.
    Ampun patik Tuanku!!!!!Tanpa mengira kaum, agama, fahaman politik dan keturunan wajar diambil tindakan demikian kiranya melakukan perbuatan mencemar Duli dan Daulat.

    BalasPadam