Khamis, 24 Jun 2010

UMNO Tak Perlukan Puak Wahabi...

UMNO parti berjasa! UMNO telah berjaya mengangkat syiar Islam didalam negara berkembang dengan cukup berjaya! UMNO telah meletakkan kemuliaan Agama Islam sebagai Agama Rasmi Negara. UMNO telah berjaya menyatukan perpaduan ummah dengan mengikat tali persaudaraan sesama agama dengan iktikad dan pegangan Ahli Sunnah Waljamaah!

UMNO tidak menggunakan agama untuk mencari peluang berpolitik tapi UMNO berpolitik untuk menyubur dan memperteguh agama! itu beza UMNO dengan PAS nik aziz dan haji hadi!

Makanya UMNO tak terdesak dan kebulor dengan cakap-cakap dari rauf si tokey khemah dan shahidan pengikut tegar wahabi bahawa akan ada 100 orang ulama yang bertaraf phd akan menyertai UMNO. bagi puak-puak ini ulama hanya segulung kertas dan ijazah sahaja agaknya, walaupun ulama yang dimaksudkan itu terang terang membawa unsur yang bercanggah dengan ahli sunnah wal jamaah serta bakal mampu merosak dan memecah perpaduan UMNO dan umat Islam secara amnya.

Pemimpin UMNO masih lagi waras dan meletakkan pegangan agama yang dibina selama ini dengan asas kukuh dan utuh melalui fahaman ahli sunnah waljamaah serta menolak lain lain fahaman yang tidak pernah subur dibumi bertuah ini. Biarlah beberapa ekor yang merasakan diri mereka pemimpin UMNO walaupun majoriti ahli UMNO 'meluat' dengan gelagat dan keletah mereka ini...

UMNO sedang merawat dan memulihkan keadaan dengan cukup selesa dan berkesan sekarang... jangan dibawa sebarang unsur baru yang mampu menggugat keharmonian... kerana nak meruntuh cukup mudah dari membina nya, kalau setakat nak menambah ahli dibahagian sendiri serta nak menjadikan puak puak wahabi sebagai sinar untuk bangkit kembali...tak usah la...rentikan laa.

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan