Selasa, 1 Jun 2010

S/U Agung & Ketua Penerangan Bakal Menteri Penuh!!!


Malaysia ni kecik beb... kekadang berita yang bertiup kencang memang tiada asas...macam cerita 16 September la, berapa ramai kuda belang taksub puak pembangkang kena tipu dek Anwar Aljub...

Tapi ada juga terkadang khabar angin yang bertiup kencang merupakan 'intro' kepada kejadian yang bakal benar-benar berlaku...marketing strategi la katakan...lontarkan sikit dalam khalayak lepas tu tunggu respond!


Sebab tu khabar angin Leman nak letak jawatan Ketua Bahagian Titiwangsa tidak memeranjatkan khalayak di KL terutama mereka yang selalu berada di Seri Pacific, Riverside, The Mall, Pinang Masak dan lain-lain port kaki politik di sini.


Khabarnya Najib mesti merombak Kabinet...sama ada sebelum 7hb depan dimana Parlimen akan mula bersidang atau sebelum 10 hb dimana RMK 10 akan dibentangkan jam 11.30 pagi.


Sebelum Parlimen bersidang kerana memudahkan urusan Menteri yang berkenaan untuk menjawab di Parlimen, tentunya Menteri yang berkenaan perlu mahir dan mengetahui selok belok Kementerian yang beliau kemudi manakala sebelum RMK 10 kerana bajet dan pelan perancangan yang akan dibentangkan nanti merupakan hala tuju dan KPI sesebuah Kementerian agar segala perancangan dapat dilaksana dengan jaya mengikut perancangan yang telah ditetapkan oleh kerajaan melalui Menteri dan pasukannya.

Ini semua memerlukan pemerhatian, tanggungjawab dan gerak kerja serta tindakan yang tersusun dari awal ianya dibentangkan, maka soal siapa yang mengemudi mestilah dibereskan lebih awal lagi...

Khabarnya TPM akan bertukar ke Kementerian Dalam Negeri... sepupu PM khabarnya akan dipulangkan semula ke Kementerian Pelajaran, tentunya lebih ampuh AMARAN yang selama ini diungkapkan oleh Hishammuddin ini digunapakai kepada guru dan murid-murid.

Nazri disebut akan berpindah ke Kementerian Pertahanan menggantikan Zahid yang akan duduk menjaga Parlimen. Tengku Adnan, Setiausaha Agung UMNO dan BN diberitakan akan dilantik menjawat Menteri Penerangan. Sementara Kementerian yang dijaga oleh Rais Yatim kini dikecilkan semula dengan mengekalkan Rais menjaga Kebudayaan dan Warisan manakala Telekomunikasi dan Multimedia akan disatukan dengan Kementerian Teknologi Hijau dan Inovasi.

Khabarnya Ahmad Maslan akan dilantik Menteri Luar Bandar sesuai dengan peranan yang telah beliau mainkan di Felda, ianya juga akan lebih memudahkan beliau untuk menggerakkan agenda Juara Rakyat di peringkat Luar Bandar.

Shafie Afdhal yang dilihat semakin terhimpit dengan masaalah apabila kepimpinan UMNO Sabah yang diterajui oleh Musa Aman dilihat tidak 'sebulu' dan terang-terang berkonfrantasi dengan beliau dikatakan akan berpindah ke Kementerian lain.


Kalau dilihat kepada isu yang lepas-lepas, tak susah PM nak mengurus Nor Mohamad Yaakob dan Idris Jalan, Awang Adek dan Raja Nong Chik tapi kalau melihat kepada 'angin' Najib, Idris Jalan ini nampak mungkin akan dikekalkan. Begitu juga la dengan Raja Nong Chik yang dilihat begitu tunduk dan taksub kepada bangsa lain dengan isu 60:40 Kg Baru. Sama la halnya kepada Awang Adek yang mempelopori isu Judi!


Apapun semuanya ini akan diputuskan sendiri oleh Najib selaku PM! namun Najib kena melihat lebih jauh kali ini dengan mengekalkan mereka yang benar-benar layak dan sesuai dalam memperkuatkan Jentera Kerajaan, mampu memberikan kemakmuran kepada rakyat serta menguatkan UMNO dan BN...

Hubungan Peribadi tentunya bukan ukuran utama dalam memberikan penilaian yang tepat lagi benar! Kerana mereka ini juga akan diukur dan dinilai oleh ahli UMNO dan BN serta rakyat keseluruhannya...


PM telah menggagaskan maka tanggungjawab Menteri la untuk menggerak dan menjayakannya... Bukan menggagalkannya!!!


Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Kalau Hisham kat Kem. Pelajaran, pakai lagi ramai le guru yang tak sokong BN.

    BalasPadam
  2. Apa yang dibuat oleh Hisham tu? Nampak macam ultra kiasu lebih kurang ajar sebab diberi muka sangat.

    Arab nations should have nuclear arms.

    BalasPadam