Khamis, 3 Jun 2010

Rompakan Pasir Dihalalkan Di Selangor...


SHAH ALAM, 2 Jun: Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang menguruskan perlombongan pasir di Selangor mencatatkan keuntungan RM1.11 juta untuk tiga bulan pertama tahun ini iaitu dari Januari hingga Mac 2010.

Pada tahun 2009, KSSB mencatatkan keuntungan RM9.4 juta manakala September hingga Disember 2009, mereka mendapat untung RM1.99 juta.

Bagaimanapun jumlah ini masih rendah berbanding pendapatan dari pasir yang diperolehi kerajaan Selangor semasa BN iaitu RM17 juta pada tahun 2007.

Perkara ini diberitahu oleh saksi ketiga sidang Selcat, Datuk Abdul Shukur Nahar, Pengarah Eksekutif KSSB dalam sidang yang berlangsung hari ini.

SEMENTARA ITU...


Penyangak kaut RM100j

SHAH ALAM: Hasil `rompakan' membabitkan penggunaan hampir 2,000 lori sehari, penyangak pasir di seluruh Selangor didakwa mampu mengaut keuntungan lebih RM100 juta setahun dan jumlah itu baru membabitkan empat lokasi dikenal pasti setakat ini.

Dalam sehari, penyangak pasir mengangkut keluar sehingga 40,000 tan pasir untuk dijual kepada pihak industri berdasarkan anggaran setiap lori sekurang-kurangnya membuat satu penghantaran 20 tan pasir.

Akibatnya, seluruh kawasan terbabit bertukar daripada subur menjadi seolah-olah zon perang dengan permukaan tanah berlubang seperti dihentam bom.
Ketika mendedahkan perkara itu, Pengerusi Jawatankuasa Tetap Permodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan Selangor, Yaakob Sapari, berkata.

"Antara 350 hingga 400 lori mengangkut keluar pasir setiap hari dari empat lokasi dikenal pasti. "Keuntungan diperoleh itu hanya dibolot penyangak pasir sedangkan kerajaan negeri tidak mendapat hasil yang boleh digunakan semula bagi kepentingan rakyat," katanya di sini, semalam. Beliau mendedahkan perkara itu selepas melakukan tinjauan tiga jam dari udara bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei, pagi semalam.

"takkan la keuntungan selepas PR berada kat Selangor, jauh lebih rendah? Curi masih berlaku? Mana gi sasaran keuntungan? Khalid kena jelaskan .. jangan gagap gagap .. Weyyy ... YB kat Selangor ni buat kerja main main ke?

hahaha baru sedar atau tak dapat buat duit YB?
atau lori pasir YB kena liwat dengan lori pasir ronnie lieu dan teressa cock? Khalid gagap pasti akan menyorok belakang elizabeth telanjang dan tidak akan menjawab isu ini..

selagi tuhan politiknya suruh diam...maka dia la sigagap ni...
Itu pun kena tanya punasihat kewangan 1 Ringgit dulu...

Ini lah nasib negeri apabila kerajaan jatuh ke tangan perompak dan penyamun!!!


Bangkit lah...Rakyat Selangor!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan