Sabtu, 26 Jun 2010

Teruskan Pembinaan Jambatan Bengkok...


Titah Tuanku Sultan...

Timbang semula pembinaan jambatan ganti Tambak Johor

JOHOR BAHRU 26 Jun - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar mahu Kerajaan Pusat mempertimbangkan semula pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor.

Baginda bertitah demikian pada majlis perasmian JB Central dan melancarkan Kembara Mahkota Johor di sini pagi ini.- Utusan

Kata PM...

Kerajaan akan kaji semula jambatan ganti Tambak Johor - Najib

KUANTAN 26 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan akan mengkaji semula rancangan asal pembinaan jambatan bagi menggantikan Tambak Johor.

Bagaimanapun Perdana Menteri tidak mengulas lanjut berhubung perkara itu.

"Akan dikaji,” kata Najib kepada pemberita selepas merasmikan Program Mengukuh Wadah Memperkasa Ummah anjuran Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM) di sini hari ini.

Komen

Ikut ajerlah titah Tuanku Sultan, Tuanku Sultan Ibrahim menyambung Titah Almarhum Tuanku Sultan Iskandar...Itu juga kehendak dan hasrat majoriti rakyat Johor, Badan Perhubungan UMNO Negeri Johor pun pernah membuat keputusan menyokong pembinaan Jambatan Bengkok!

Kalau dilihat diatas kertas, Johor dan rakyatnya amat bersetuju malah mendesak agar pembinaan Jambatan bengkok atau lurus atau apa jua bentuknya terbina menggantikan Tambak Johor....hanya orang kuala lumpur sahaja yang tidak mahu! hanya orang pusat sahaja yang membatalkannya, hanya orang luar Johor sahaja yang ikut sangat serakah puak Singapork!!!

Singapork hanya akan bersetuju bila pembangunan Wilayah Iskandar di sebelah Teluk Danga sempurna dan lengkap dimana waktu itu selat Johor terutama Selat Danga terlalu sempit untuk dilalui oleh kapal kapal, maka ketika itu kapal kapal ini juga akan terpaksa meminta izin Singapork untuk melalui perairannya....

Orang Johor tahu sangat apa yang sedang berlaku! Orang Johor faham sangat kebejatan dan keangkuhan Singapork!!! Orang KL tahu ker? atau memang dah ada sebelah Singapork!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. setuju sangat!!!!
    Sultan dah titah.. tak reti-reti ke???

    Anak Arus

    BalasPadam
  2. sabar lah anak arus,bukan hari ni cakap,esok buat,kena ada perancangan dulu...

    anak sungai.

    BalasPadam
  3. sokong anak sungai.

    Insya Allah jambatan bengkok akn terbina.

    BalasPadam