Khamis, 30 Disember 2010

Khalid Gereja Berfatwa Lagi...!!!


Ahli Parlimen PAS Shah Alam Khalid Samad menggambarkan tindakan pembantu-pembantu Najib itu sebagai sikap “tidak boleh bertolak ansur”, malah mencerminkan sikap kerajaan pusat Barisan Nasional (BN).

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat hari ini menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memikul tanggungjawab sepenuhnya dan meminta maaf secara terbuka berhubung sikap “tidak senang” akibat tindakan pembantunya ketika majlis sambutan Krismas anjuran Ketua Biskop Katolik, Sabtu lalu.

“Penganut Kristian ada hak untuk menyambut perayaan agama mereka sebagaimana yang mereka mahukan. Saya tidak melihat mengapa orang-orang Najib harus pergi dan memberikan arahan supaya mengalihkan ini atau itu,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Kalau teressa cock sorang tu kita faham jugak la, sebab betina sundal ni memang anti melayu! anti melayu bermakna anti raja-raja! anti raja raja bermakna anti islam yang dianuti oleh bangsa melayu dan rajanya.

Itu sebab betina sundal ni bukan main menanah telinga bila dengar azan terutama azan suboh, begitu sakit mata bile terpandang tulisan jawi, malah baru ni pergi ke masjid negara dan mengotorkannya...

Ini semua boleh berlaku kerana adanya melayu yang mengaku beragama islam seperti khalid gereja yang membela sundal ni. malah khalid pun turut sama berkempen di gereja dalam prk sibu yang lepas.

Jenis bangsat lagi membangsatkan ni memang wujud dalam bangsa dan agama...apa nak heran!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Khalid Samad ini kristian ke? beriya-iya membela gereja, surau nak kena roboh dia senyap. Dah lah tu, mengapi-api orang-orang kristian membenci orang islam.

    BalasPadam
  2. @ begitu sakit mata bile terpandang tulisan jawi,
    -
    Tulisan jawi – Amat cantik! Semakin Terancam?!
    Semarak Jawi. Membandingkan dengan Rumi:
    1. Jawi lebih indah, lebih mudah, lebih menarik.
    Rumi = 26 +A+B+D+E+G+H+Q+R = 17x2 = 34 bentuk berdiri sendiri.
    Huruf Arab + 6 Jawi - titik-2 = Sahaja 17 bentuk yang manis + tari-menari.
    Tidak seperti Rumi, Jawi suka bercantum.
    Hanya ekor perubahan seperti yang ditunjukkan di sini:
    http://www.arabictypography.com/ani1.html
    2. BM adalah bahasa fonetik, seperti Arab.
    Cara terbaik adalah ditulis (dan dibaca) dalam Jawi
    -
    Tetapi kebanyakan orang Melayu + Indons tidak mengetahui.
    -
    Melompat Lebih Tinggi + Semoga Berjaya

    BalasPadam
  3. Nah ini dia, komen yg sgt menarik dari Khalid Samad.....! Lebih mengutamakan sokongan berbanding berbuat yg benar bila berhubungan dgn bukan Muslim. DSN bkn tak hormat orang Kristian tetapi DSN lebih kasihkan Ugama nya. Bukankah kita dilarang meraikan agama yg lain..? Lalu Najib tak mau beliau meraikan agama Kristian tetapi hadir menghormati anutan rakyatnya dgn syarat tidak ada unsur pemujaan Kristian yg khusus. Itu pun dibuat secara berkhikmah dan tertib, bersurat tu bang. Benar perbuatan DSN ni, salah komen Khalid Samad.

    BalasPadam
  4. This is a Muslim country. Tak puas hati berambus la ke negara yang boleh makan babi di mana-mana.

    BalasPadam