Jumaat, 17 Disember 2010

Nik Najis Hilang Kepercayaan Kepada Husam Kusam! Menantu Memangku Tugas MB Kelantan?


Nik Aziz juga berkata beliau tidak bercadang untuk meletak jawatan walaupun dilihat sentiasa uzur kerana baginya memegang jawatan menteri besar bukan memerlukan tenaga fizikal tetapi akal fikiran.

Bagaimanapun, katanya, jika parti tidak lagi mahu beliau memegang jawatan itu beliau boleh berundur bila-bila masa.

"Kalau parti suruh saya behenti, hari ini juga saya boleh berhenti," katanya.

Ditanya sama ada sudah ada pengganti yang bakal mengambil alih tempatnya jika beliau berundur nanti, Nik Aziz berkata calonnya sudah ada.

"Calonnya ada banyak, kalau dulu pemimpin PAS kita nampak terdiri daripada orang pondok, tetapi sekarang sudah banyak yang mempunyai kebolehan kerana mempunyai kepakaran dalam segenap bidang," katanya. BERNAMA.

Nampaknya tua kutuk ni takkan berhenti selagi tak mati! Atau Nik Najis nak penggantinya nanti ialah menantu hantu yang telah pun suci murni bersama sama beliau setelah SPRM tidak mempunyai asas untuk mengambil tindakan...

Tentunya pengalaman 'manis' menantu dan bapak mertua ini tidak dimiliki oleh nik abduh walaupun beliau berstatus anak! itu sebab kena humban ke parit bila bertanding ketua dewan pemuda PAS Kelantan tahun lepas.

Jauh sekali si Husam Kusam yang begitu berangan angan nak mengambil tempat sebagai MB bila tok guru tersebut tiada! Takiyuddin dan nik amar pula dah boleh meninjau ninjau kerusi Parlimen dalam PRU yang akan datang kerana 'kuasa' menantu hantu jelas lebih berkuasa dari exco..

Kan tok guru dah cakap, beliau tak perlukan tulang empat kerat untuk mentadbir negeri, cukup dengan akal fikir, takkan tak jelas lagi? bagi husam kusam, takiyuddin dan nik amar kau orang buat la kerja kuli bertungkus lumus bertemu rakyat, dan mengabiskan hasil masyul negeri kerana nik najis hanya memerlukan pemikiran menantu yang tentunya menyediakan 'dirinya' apabila masanya tiba...

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan