Rabu, 1 Disember 2010

Parlimen...10 Menteri Kena Potong Gaji..!!!


Pembangkang di Parlimen sekarang ni sudah tiada modal! sudah tiada isu yang nak dibahaskan. Makanya dibuat lah usul dibawah Peraturan Mesyuarat 66(9) iaitu Memotong Gaji Menteri sebanyak RM 10.00.

Setaka ini sudah 5 Menteri yang diusulkan mahu dipotong gaji oleh pembangkang, mereka ialah Menteri Pengangkutan, Menteri Kerjaraya, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dan Menteri Pelancongan.

Ada 5 lagi Menteri yang akan diusulkan potong gaji oleh puak puak pembangkang ini. Mereka setakat ini yang sudah menerima usul tersebut ialah Menteri Kesihatan, Menteri Sumber Manusia, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat, Menteri Pertahanan dan Menteri Dalam Negeri.

Yang pasti 5 usul yang dicadangkan itu telah pun ditolak dengan undi tidak bersetuju melebihi yang bersetuju, maka tentunya mengikut hukum adat 5 lagi usul yang bakal dicadang pasti akan ditolak. Kalau gitu apa makna usul ini dibawa? Tidak lain hanya untuk membuang masa Dewan.

Kerana apa yang dilihat setakat ini, apabila selesai sahaja usul dan mesyuarat di peringkat Jawatankuasa bermula hanya wakil BN sahaja yang ramai mengambil bahagian dengan memberikan pelbagai idea, walaupun terkadang ada yang sinis dan agak pedas tapi hasrat dan matlamatnya tetap sama iaitu untuk kepentingan rakyat dan negara.

Nak harap wakil pembangkang? jahanam! hanya tahu menyalah dan mengata!!! idea langsung tak membina!!! yang dia orang tahu potong...potong...potong...macam iklan streamyx pulak!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. ni musim cuti sekolah panggil le puak2ni potong mana yang belum potong kalau tidak macam ni busuk melantong

    BalasPadam
  2. putra jaya :-)
    bukan streamyx tapi w1max

    BalasPadam