Isnin, 20 Disember 2010

Konvensyen PR...Sekadar Memperbaharui Pembohongan, Fitnah Dan Tipu Daya!!!

Melihat kepada gambar YAB Perdana Menteri diatas ni, pasti puak pakatan haram pembangkang tak boleh tidur lena...

DS Najib begitu sempoi...beliau jelas merupakan pemimpin rakyat! dalam hal ini DS Najib telah berjaya meruntuhkan sempadan beliau dengan golongan muda...! ini yang puak pakatan takutkan sangat!!!

Dalam konvensyen keduanya di Kepala Batas hari ini, Pakatan berkata ia akan melancarkan kempen tersebut pada 1 Januari sehingga akhir Februari tahun depan untuk mengumpul tandatangan tersebut.

Dalam satu deklarasi yang diedarkan kepada media pagi ini, Pakatan berkata, ia menyedari perlunya untuk menyelamatkan negara ini.

Pakatan menegaskan kesediaannya untuk bekerjasama dengan kerajaan BN untuk menggubal akta tersebut, berdasarkan kepada enam isu penting.

Enam isu tersebut ialah:

1. Menghapuskan semua deklarasi darurat.

2. Memansuhkan semua undang-undang anti-demokratik.

3. Menghormati perjanjian untuk membentuk Malaysia bersama-sama dengan Sabah dan Sarawak.

4. menjamin integriti pilihanraya umum.

5. Mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan.

6. Mewujudkan kebebasan akhbar

Komen

Apa punya bodoh bangsat puak pakatan rosak nih? selepas terbaring baring didepan kereta raja, mahu menjadikan negara sebagai republik dengan menolak Institusi Raja Raja Melayu tiba tiba nak sediakan sejuta tandatangan konon untuk diserahkan kepada DYMM SPB YDP Agong! Kan ke elok serahkan pada Lee Kuan Yew di Singapork! sebab? kau orang kan berkiblatkan anak emas Israel tu..!

Nak selamatkan negara dari apa? dari perompak pasir! dari penggondol lojing! dari penyonglap projek PBT! dari penyamun tanah dan kampung orang! dari perosak keamanan dan kedamaian negara! cuba perhatikan sejak mac 2008 hingga kini, berapa banyak kerosakan berlaku? siapa yang merosakkannya? 24 jam berpolitik untuk menumbangkan kerajaan BN, berkhayal untuk merasai kerusi empok Putrajaya, walhal banyak lagi janji pilihanraya belum tertunai...pigidah!!!

Nak hapuskan undang undang darurat? supaya kau orang boleh terus bersifat dan bersikap binatang sewenang wenang? anwar dulu masa jagi TPM ada dia saran nak hapus tu semua? otak ada ker?

Undang undang anti demokratik? apa dia? tak demokratik lagi ke bila kau orang boleh memerintah di 5 negeri? tak demokratik lagi ke bila kau orang perintah negeri yang kau orang berkuasa ikut tekak kau orang? tak demokratik lagi ke bila boleh ambil undang undang rimba dengan menyusahkan rakyat terbanyak dengan berdemonstrasi? apa punya haramjadah ni?

Apa Sabah dan Sarawak masih tak bersama didalam Malaysia? jangan menghina rakyat Sabah dan Sarawak...kau orang sudah mengkelas 2 kan orang Sabah dan Sarawak! mereka juga rakyat Malaysia yang berhak atas apa jua perkara yang terkandung didalam perlembagaan!!! ini semua tipu daya dan bohong muslihat untuk 'spin' kepala orang Malaysia timur tertutama orang Sarawak dalam nak menghadapi PR negeri Sarawak yang bakal mendatang...cit!!! poooraaahhh

Nak bagi 100 hari untuk merealisasikan apa jua manifesto jika memerintah Putrajaya! ini semua cakap bohong yang diulang berkumandang ! apa jadi pada janji yang kau orang tabur sebelum ini? apa jadi pada manifesto PR di negeri negeri yang kau orang perintah? semuanya nak tipu rakyat... pilih dulu lepas tu akan ada perubahan!!! perubahan apa?

Yang jelas berubah ialah mood rakyat ! sokongan rakyat kepada puak haram jadah ini sebenarnya sudah semakin susut! rakyat yang keliru sudah semakin jelas! rakyat yang tertipu sudah semakin sedar! rakyat tidak akan menerima pembohongan untuk kali ke2! rakyat dah serik! konvension semalam pun hanya dibuat bagi mengaburi rakyat agar pembohongan akan dilihat lebih real dan berkesan... tak lain tak bukan hanya memperbaharui bohong, fitnah dan tipu daya...rakyat percaya ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan