Rabu, 29 Disember 2010

Nik Najis Dah Lama 'Mati'...


Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu mereka yang menyebarkan berita memfitnah kononnya beliau meninggal dunia agar memohon maaf dengannya.

Takut juga nik najis dengan berita kematian beliau... walhal beliau sendiri sedar bahawa umur dan tahap kesihatan beliau akhir akhir ini dilaporkan begitu uzur. Itu sebab boleh dikira berapa kali beliau masuk ke pejabat bulan ini.

Dari sudut umur memang nik najis masih hidup dan bernafas walau nafasnya pendek. Tapi yang nak ditekan disini ialah 'mati' nya idea dan daya usaha beliau selaku Menteri Besar dalam membangunkan negeri.

Nik Najis 'mati' dalam menjalankan amanah dan tanggungjawab untuk membuka peluang pekerjaan kepada rakyat dalam negeri hingga memaksa rakyat Kelantan berhijrah keluar meninggalkan keluarga mencari rezeki.

Nik Najis 'mati' sebagai pemimpin untuk menyediakan sumber air bersih kepada rakyat dan negeri bagi menjamin kehidupan yang lebih makmur dan sejahtera.

Nik Najis 'mati' sebagai seorang yang digelar tok guru apabila sesat mengatakan tuhan mencarut, boleh berkawan dengan syaitan, doa pecah perut, mengungkap celaka, bertelagah dan tidak mahu bersalam dan banyak lagi yang disifatkan oleh tok guru ayah la sebagai muhdalul atau penyesat.
Ini bukan mursyid!!! ini bullshit!!!


Nik Najis 'mati' sebagai bangsa melayu yang menolak dan malu mengakui dirinya sebagai melayu dan 'mati' sebagai manusia yang diseru kearah perpaduan apabila menolak perpaduan sesama bangsa dan seagama.

Hakikatnya nik najis dah lama 'mati' dalam kehidupan, mati didalam hidup!!!
Manusia yang hebat ialah manusia yang kekal hidup walaupun jasadnya sudah lama mati, berbanding manusia hina ialah manusia yang hidup jasadnya tetapi 'mati' hati, akal budi dan perasaan terhadap kehidupan yang dilaluinya...

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan