Rabu, 29 Disember 2010

Mahfoz Bergaduh Dengan Azizan... Merajuk Dan Letak Jawatan.


Dipetik dari blog http://penarikbeca.blogspot.com

Pukul 6.36 tadi, saya terima sms di bawah. Saya salin semula tanpa edit:
Salam pak bakaq, ada berita yang diperbincangkan di kalangan komuniti kontraktor. Khabarnya IJM Bhd dapat kontrak drpd Kedah Sato Sdn Bhd (Kedah GLC) untuk projek Kolej Universiti Insaniah berjumlah lebih kurang RM180++ juta. Katanya BOD meeting diadakan pada hari Ahad (27/12/10) di KL Hilton & LA keluar pada hari yang sama. Khabarnya juga, IJM Bhd tidak participate dalam tender tetapi dianugerahkan juga projek ini! Minta pak bakaq tolong check, adakah perkara seperti ini boleh berlaku di bawah pentadbiran seorang ulamak?! Tq.
Selepas itu, saya call Mat Korporat itu. Saya kemudiannya diberitahu bahawa Haji Mahfuz Omar meletak jawatan sebagai Pengerusi Kedah Sato Sdn Bhd kerana tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender.

Walaupun saya boleh call Mahfuz untuk mengesahkan perkara itu, saya malaslah. Tak dak guna pun. Kalau hampa nak sahkan perkara itu, hampa pi tanya dia sendirilah. Lagu mana dia nak bersilat lidah nak cover Datuk Seri Azizan Abdul Razak berikutan tindakannya meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Kedah Sato itu, itu dia punya fasal.

Saya sejak beberapa bulan lalu berkempen supaya kita berfikir sebagai rakyat. Berfikir untuk anak cucu kita yang akan tinggal dalam negara ini. Mana lagi depa nak pi. Kalau kaya pun, belum tentu depa nak migrate.

Saya berkempen supaya kita berfikir sebagai rakyat. Bukan sebagai penyokong mana-mana parti. Amat merbahaya kalau berfikir sebagai penyokong mana-mana parti. Takut nanti kalau orang parti lain buat, kita bantai. Kalau parti yang kita sokong buat, kita pi jadi lawyer tak berbayar untuk parti yang kita sokong. Membela perbuatan yang tidak betul. Membantu gang kita melakukan kezaliman. Itu 'asabiyyah namanya - membantu saudaramu atas kezaliman.

Amalan yang tidak betul boleh berlaku. Kita tak patut berdiam diri jika rakyat yang menjadi mangsa. Saya bagi contoh. Katakanlah di sebuah negeri antah-berantah. Negeri malang itu pula dipaksa menanggung biawak hidup, iaitu syarikat pembekal air yang tak puas-puas menjadi lintah darat dan mencekik darah rakyat dengan mengenakan bayaran yang tinggi untuk perkhidmatannya.

Tiba-tiba, lintah darat itu dilaporkan telah menghulurkan berjuta ringgit kepada ahli politik tertentu untuk menerbitkan akhbar yang diambilalih oleh puak ahli politik itu. Persoalannya adakah lintah darat itu baik sangat dan duduk tak duduk nak bersedekah kepada ahli politik itu menerbitkan akhbar yang diambilalih juak-juaknya? Adakah sumbangan itu bukan rasuah?

Syarikat pembekal air itu cekik darah rakyat dengan penuh nafsu dan penuh kejam dan ia pula tak disenangi oleh rakyat dan kerajaan negeri antah-berantah itu. Mengapa ia sanggup jolok ahli politik tersebut yang berada dalam kerajaan negeri antah-berantah itu dengan duit begitu banyak?

Ah, ahli politik duit berterabur. Rakyat menggelupur!

Kalau mengata orang...kita serah kepada Mampoz ni. cukup hebat terbelit belit lidah dan menyembur nyembur air liur.

Idea membina tarak! yang ada kondem kondem kondem! sekarang bila ada kuasa sikit di negeri dah mula mencator rezeki...bila tak dapat hasil mula merajuk!

Patut Azizan dan konco tak boleh nak settle masaalah banjir hari tu..sebab masaalah pengagihan kekayaan lebih mustahak...huhuhu


Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. ALHAMDULLILAHHH..BERKAT DOA TOK GARU YG MAHA PEMBELIT LG HEBAT TU AKHIRNYE TER'HEMPAP' ATAS KEPALE SI MR BEAN NI JUGAKKK KEHKEHKEH

    BalasPadam