Jumaat, 31 Disember 2010

Khusrin Jadi SUK...Khalid Gagap & Konco Susah Lah Nak Merompak!!!



Apapun dikata, sama ada dari sudut undang undang tubuh kerajaan negeri Selangor yang jelas membuktikan bahawa Menteri Besar TIADA KUASA dalam perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri tidak akan dipedulikan.

Biarpun ianya sudah mendapat perkenan dari DYMM Sultan maka perlantikan Dato Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru pasti akan ditentang, yang terbaik jadikannya isu supaya rakyat lupa hakikat sebenar dimana Khalid Gagap dan konco konco nya selama lebih 2 tahun ini menyamun dan merompak hasil kekayaan milik rakyat di negeri tersebut.


Isu berkenaan penderhakaan khalid dan konconya ada penulis nukilkan
disini

Khalid Gereja dalam kenyataannya pula mendakwa, DS Najib berniat untuk mewujudkan kekacauan di negeri itu dan memaksa pembubaran DUN.

Kebimbangan yang disuarakan Khalid itu timbul berikutan desas-desus berhubung langkah Selangor dan negeri-negeri dikuasai Pakatan Rakyat untuk tidak membubarkan DUN sekiranya Najib mahu mengadakan pilihan raya mengejut.


Kalau pun betul telahan paderi khalid tu pasti menunjukkan bahawa pakatan haram takut menghadapi pilihanraya rupanya... mereka tahu jika pilihanraya diadakan didalam waktu terdekat mereka akan bungkus! mereka akan kehilangan kerajaan! mereka tahu bahawa rakyat dan jemu dan muak dengan sikap dan perangai mengarut mereka selama memerintah!!!

Si nizar komunis pula berkata Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor diyakini akan mengalami masalah besar dalam pentadbiran dengan perlantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiuasaha Kerajaan (SUK) negeri yang baru. Ini kemungkinan berlaku apabila Khusrin memainkan peranannya dengan ‘mengganggu’ mesyuarat exco seperti yang diarahkan kerajaan pusat.

Kalau puak ni jujur dan ikhlas nak mentadbir dan mamajukan negeri...apa yang nak ditakutkan? kalau dah memang mahu mempastikan pentadbiran yang telus dan mengutamakan rakyat sepatutnya kehadiran Khusrin pasti akan disambut dengan hati yang tenang dan jiwa yang lapang.

Kalau sekiranya Khusrin tidak mempersoal akan sesuatu pelaksanaan yang dibuat oleh kerajaan bermakna mereka melakukan sesuatu yang betul lagi benar. Kehadiran Khusrin akan menjadi pengimbang dan cermin untuk membuktikan kepada rakyat bahawa mereka benar! apa yang nak ditakutkan?

Kecuali lah kalau memang ada agenda untuk menyamun! mencuri harta rakyat! merompak hasil masyul negeri! membahagi kekayaan negeri mengikut tekak mereka masing masing! memberi projek kepada ahli masing masing! menutup segala pekung dan pembohongan demi mengenyangkan tembolok masing masing!

Kalau itu niatnya...memang Khusrin akan jadi pengacau! Khusrin akan jadi hantu yang mengganggu urusan Seri Paduka Khalid gagap dan konco konconya!!! Itu sebab perlu ditentang! itu sebab perlu ditolak perlantikan ini! bukan sebab rakyat! bukan sebab perjuangan! semua nya sebab duit beb...duit!!!


Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. MB gagap. Khusrin ni tak layak jadi SUK. Cakap orang putih hampass tetapi Bahasa Arab pun tak tahu jadi pengarah JAIS.
    Alahai malu Melayu yang memimpin negara. Macam mana nak maju, pemimpin Melayu dapat jawatan sebab dia Melayu tetapi ngok!

    BalasPadam