Selasa, 19 Februari 2013

Hadi Dan Nik Aziz Tiada Kuasa Dalam PAS - Harun Taib

Sambil Harun Taib menempelak Karpal, sempat jugak dia pulas telinga Hadi dan Nik Najis bahawa Majlis Syura adalah pemegang kuasa dan penentu dasar hamPAS..

Cer baca..

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib mengecam Pengerusi DAP, Karpal Singh yang dilihat memperkecilkan peranan Majlis Syura Ulama Pas dengan menganggap majlis itu hanya bersifat minoriti dalam parti sekutunya itu.

Sambil menyifatkan Karpal sebagai 'tidak tahu apa-apa' tentang Pas dan 'kehabisan modal', beliau menegaskan, Majlis Syura Ulama Pas berada di kedudukan tertinggi sekali gus mempunyai kuasa lebih besar dalam membuat sebarang ketetapan atau keputusan parti.

Pada masa sama, jelasnya, Majlis Syura Ulama juga merupakan pemegang polisi atau dasar parti dan peranan pentingnya itu tidak boleh dipertikaikan dan mesti dihormati.

"Karpal tak tahu apa-apa dalam parti Pas sebab dia orang luar. Dalam Pas, Majlis Syura Ulama lebih tinggi kuasanya malah merupakan pemegang polisi atau pun dasar parti.

Lu Fikir La Sendiri!

3 ulasan:

  1. "Dalam Pas, Majlis Syura Ulama lebih tinggi kuasanya malah merupakan pemegang polisi atau pun dasar parti". Kenyataan Hadi Awang tentang kalimah Allah sudah jelas bertentangan. Bila nak pecat ?

    BalasPadam
  2. Susah Pakcu nak komen bila Majlis Syura dah diletakkan dibelakang..zahirnya begitu tapi hakikatnya individu lebih "speaker" dari majlis ini hinggakan ianya kaku dan hanya berfungsi untuk tendang mereka yang kritik pemimpin PAS dan yang ada unsur-unsur kearah perpaduan Ummah....susaaaaaah wehhhhhhhh...

    BalasPadam
  3. With blogs like this around I don't even need website anymore.
    I can just visit here and see all the latest happenings in the world.

    BalasPadam