Khamis, 28 Februari 2013

Menjelang PRU..Ceramah Khas Pembangkang Kepada Pengundi Hantu..!


Ceramah pakatan pembangkang di Padang Awam Bandar Sri Putra 5, di sini malam tadi berlangsung dalam keadaan hambar dengan dihadiri sekitar 50 orang sahaja.

Ternyata ceramah yang diadakan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) itu tidak berjaya menarik kehadiran ramai ahli parti itu dan penduduk setempat.

Ceramah oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar dan ADUN Kajang, Lee Khim Shee juga tidak berjaya menarik perhatian kira-kira 2,000 penuntut Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), Bandar Baru Bangi, milik kerajaan negeri Selangor yang tinggal di asrama tidak jauh daripada padang itu.

Yang berceramah buat dosa..yang mendengar pun berdosa..gotong royong buat dosa.. ! siapa yang nak datang?
Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. AISEYMEN BROO..X NMPK KERR CENGKRIK RIBU RIBAN DTG DI TEMANI BINTANG2 KEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. ini ceramah politik ka atau wayang kulit.

    BalasPadam
  3. Ceramah tu tak menarik...dia orang pi UKM sambut Rosmah lg baik...kahkah...lingkup lah pakatan haram pru 13 ni..

    BalasPadam
  4. Aku tak tau la plak ada ceramah pakatan kat situ..malam tu aku ada lalu padang tu..hujan renyai-renyai, ada kilat di langit, kat hujung padang nu ada beberapa orang budak sedang melipat bendera bulan (aku ingat tengah pasang bendera). tengok jam menunjukkan hampir pukul 12 malam.
    Sebelum itu singgah makan kat Restoran Hj Tapah. Kesian aku tgok urusetia pakatan yang menganjur ceramah tu..dah pertengahan umur, dan ada yang dah beruban pun. Tapi dia orang tau ke tak tau perjuangan diaorang tu untuk apa? Perjuangan untuk Islam sebenar atau perjuangan pemimpin dia orang yang dah kenyang makan elaun wakil rakyat yang mengenepikan perjuangan asal tok nek moyang mereka dahulu. kesian-kesian.. ajak orang berubah ke arah dosa buat apa.. sebab tu orang tak nak datang..
    Kalau dikaji dan diperhalusi pemimpin dia orang pun kalau keluarkan fatwa handalnya lebih kurang sama macam Ayah Pin. Cuma dia orang guna al Quran je yang lebihnya.
    Kesimpulannya dulu mengata pemimpin BN bongkak..sekarang sudahnya dia orang pulak yang terlebih bongkak sebab perasan diri tu je yang betul..akar umbi dan pemerhati tegur pun buat tak tau je..
    itulah kesudahannya..buat ceramah pun orang tak nak datang pasal dah tau dah...PERJUANGAN YANG SIA-SIA SEPANJANG ZAMAN..

    BalasPadam
  5. itula confident sangat dapat kerusi kat Bdr Putra tu..menang sebab rakyat kat situ protes je dalam PRU12.
    Tengok la nasib ngko PRU13 nanti..

    BalasPadam
  6. ehhhhh...korang tak tau ke iblis byk gi tgk ceramah tu,...pok nik tau psl dia kan kawan iblis!!

    BalasPadam