Sabtu, 23 Februari 2013

Nik Najis Tetap Mempertahankan Kebinatangannya..!


Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan kenyataan berkenaan pemberian wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), yang dikategorikan sebagai memberi makanan kepada haiwan, tidak sebagaimana Pas yang memberi ilmu kepada rakyat.

“Macam saya kata, kalau kita nak panggil ayam, panggil itik, ‘Hei itik, mari aku nak bagi ceramah agama… mana itik nak mari (datang). Tapi kena beri hampas kelapa, beri padi..ia akan datang. Bagi benda..’Hei lembu kerbau, aku nak bagi ceramah.. ia tidak akan datang, tetapi bila bagi rumput atau hampas, bagi nasi… ia akan datang.

“Kalau kita nak panggil orang bagi benda tetapi tidak beri ilmu, ertinya kita letak orang sama taraf dengan haiwan,” katanya kepada media selepas Majlis Perhimpunan Guru-guru guru Yayasan Islam Kelantan (Yik) di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) Pengkalan Chepa di sini, hari ini.


LU FIKIR LA SENDIRI!!!

1 ulasan:

  1. Aduhai pok nik...
    Macam2 tempat kerajaan sediakn untuk menimba ilmu dari sekolah rendah,sekolah agama sehinggalah kolej dan universiti.Malah di bantu pula bagi mereka mereka yng mendapat tempat di luar negara sama ada mendalami ilmu islam atau sebagainya.
    Ilmu yng mereka pelajari lebih sistematik berbanding ilmu yng disampaikn melalui ceramah PAS.
    Ilmu dari ceramah PAS hanya berjaya menjadikan islam berpecahbelah dan mengkafirkan sesama islam.
    Aduhai pok nik.........
    Tak kiralah apa bantuan berbentuk duit atau sebagainya itu adalah tanggung jawab kerajan.Apa yng perlu pok nik tahu Malaysia adalah negara yng paling banyak memberi subsidi kepada rakyatnya.Dan pok nik antara yng menerima subsidi secara tidak lansung.
    Klu mcm nilah gaya pemikiran pok nik maka seluruh rakyat Malaysia
    akan menjadi lembu dan itik bila PAS berkuasa!





    BalasPadam