Khamis, 17 Oktober 2013

Kebodohan Wahabi Asri Terserlah...!


Bukan main lagi bersorak sorai para kuda belang PAS mengutuk Dato Noh Gadoot apabila hujah beliau disanggah secara bangang oleh Asri pro wahabi. Menyalak la Asri dengan mengatakan jika hujah Noh Gadoot itu digunapakai maka seluruh tanah arab akan jadi murtad.

Hujah Noh Gadoot tersebut...


Dalam nada tegas, Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut berkata, tindakan mempertikaikan keputusan itu oleh umat Islam sendiri juga mencerminkan akidah dan syariat mereka sesat serta keji dari segi akhlak.

Namun, katanya, kafir dan murtad seseorang itu jatuh sekiranya mereka mempertikaikan dalam keadaan sengaja dan waras.

''Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Apa yang salah dengan kenyataan Nooh Gadut ini? Apa yang menyebabkan si wahabi melenting lenting membela puak kapir yang biadap dan kurang ajar yang memang berniat jahat mahu menghina Kalimah Allah?

Apa yang dihujahkan oleh Dato Nooh Gadut ialah dalam konteks negara kita Malaysia..! bukan diluar Malaysia hingga ke tanah arab..!

Noh Gadoot bercakap dalam usaha menghalang penghinaan Kalimah yang digunakan sewenang wenang didalam kepercayaan karut yang menyesatkan oleh puak yang bukan beragama Islam didalam negara.

Usaha Nooh Gadut itu adalah usaha terpuji dengan penuh ketegasan menolak sebarang perkongsian kalimah yang akhirnya boleh mengelirukan umat jika tidak dibendung hingga boleh berkongsi tauhid.

Apa yang puak wahabi dan pembangkang ni suka sangat dengan kenyataan sengal lagi bangang seekor ularmak yang secara tidak langsung bersetuju dengan kenyataan Latifah Koya, Khalid gereja dan lain lain pemimpin pembangkang yang jelas gagal memelihara kesucian tauhid dan kalimah umat Islam.

Kenapa Asri Wahabi begitu laju menafikan kenyataan Nooh tersebut? Kenapa pulak Asri wahabi tidak lantang dan segera membela kenyataan Hakim yang memutuskan melarang majalah Herald menggunakan Kalimah suci umat Islam?

Kenapa Asri tak terjerit jerit membetulkan ketempangan puak PAS yang dicemari dengan ajaran syiah yang menyesatkan?

Kenapa Asri tak melenting apabila Anwar begitu bersemangat memperjuangkan semangat liberalisme agama?

Tapi kenapa bukan main bersemangat lagi  Asri wahabi memberikan hujah menempelak seorang yang mempertahankan kesucian agama?

Semua ini boleh kita jawab kan..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. hati2 dgn asri and the gang, mcm2 variasi strategi geng dia orang, dkm umno pun ada, dlm pas pun ada dlm PKR pun ada. Penting tiru mcm syeikh wahab di arab saudi di era ibnu saud muncul menguasai tanah arab, ramai ulama yg tak sebulu dihapuskan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Asri ni dia kata macam mana dengan kalimah Allah yang ada pada topi tentera dan lagu-lagu yang ada disebut kalimah Allah dan dinyanyikan pada perhimpunan tertentu oleh semua bangsa? Asri ni tak paham... semua kalimah Allah yang ada pada topi tentera dan dalam senikata lagu tersebut adalah merujuk kepada Allah yang maha esa bukan bermaksud tuhan bagi orang-orang kristian. Yang kita tentang disebabkab orang kristian nak guna nama Allah (bagi orang-orang Islam) untuk digunakan sebagai gantinama kepada tuhan mereka. Macam ni punya mudah pun Dr ni tak paham termasuklah mereka-mereka yang sependapat dengan Dr ni.

      Padam
  2. asri jd aktif sbb syiah dpt dikesan dlm pas...dan org syiah akan tersingkir dari pas..so fahaman dia pulak akan masuk senyap2 dlm parti pas...sbb parti pas ni main hentam kormo saja angkat ahli..asalkan hentam kerajaan dh bole terima jd ahli..bab2 fahaman tolak ketepi..janji bole menang..

    BalasPadam
  3. agaknya Dr. Maza TERASA kot dgn kenyataan Dato Noh Gadot....:)

    BalasPadam
  4. Aduh kenapa jadi mcn ni bekas bekas mufti punyai pendapat yg berbeza,Kita kena tengok apa golongan kafir terutama DAP mahu.Kenapa isu isu Syiah dan perpecahan dlm umat islam di negara ini tidak menjadi agenda utama Dr Asri. Ini memberi kelebihan pada puak puak kafir ini.Saya minta sinar harian buat satu forum Dr ASri vs Noh Gadot n Harun Taib.

    BalasPadam
  5. Kenapa Asri tak beri keterangan di Mahkamah bagi pihak Defendan yang lalu...barulah betul? beri hujah dalam Mahkamah..sebenarnya Asri ini rasa banyak ilmu tapi kat luar ajer...nak popular gitu ler

    BalasPadam
  6. Itu tidak menghairankan kerana hal sedemikian memang telah dinyatakan dalam hadis Rasulullah S.A.W. Amaran Rasulullah bahawa antara golongan yang banyak masuk api neraka adalah ulamak-ulamak yang jahat dan memutar belitkan ayat-ayat Allah untuk kepentingan peribadi dan nafsu serakah. Sama yang berlaku pada pendita-pendita Yahudi dan Nasrani yang menyelewengkan kitab-kitab taurat dan injil dengan memasukkan fahaman 'tuhan yang banyak' ke dalam ajaran mereka. Puak-puak ini bukanlah ahli-ahli kitab yang dibenarkan mengunakan kalimah 'Allah' kerana mereka menyembah tuhan yang banyak (triniti). Adakah kita mahu bersubahat dengan orang-orang yang mahu menghina agama dan tuhan kita. Surah al-kafirun mengingatkan kita supaya berhati-hati dengan orang-orang kafir yang tidak akan berpuashati dengan kita sehinggalah kita sembah apa yang mereka sembah.

    BalasPadam
  7. "Sejak seribu tahun lalu, sejak zaman Nabi Muhammad lagi mereka menggunakan perkataan Allah. Tiada isu selagi mereka menggunakannya merujuk kepada zat yang sebenar, bukan untuk berhala," katanya yang dipetik daripada portal Malaysiakini. - ASRI BIOR BETULLLLLLLLL... DAH TERANG LAGI BERSULUH.... MEMANGLAH TUJUAN GEREJA BUAT PENERBITAN BUKANNYA NAK CERITA TUHAN NABI MUHAMMAD DAN UMAT ISLAM ADALAH ALLAH DAN KITA KENA HORMAT ALLAH.................... TAPI YANG GEREJA NAK CERITA ADALAH ALLAH ADALAH PELENGKAP TRINITI..IAITU ALLAH, ROH KUDUS DAN JESUS (ISA)...BUKANKAH MEREKA MENYATAKAN ZAT ALLAH ITU DENGAN PENYEMBAHAN YANG TIDAK ESA....BODOH PUNYA ULANYAK..... CAKAP BERBELIT...TETAP NAKKAN MILLAGE DARI KAPIR.... KATAKANLAH DENGAN JELAS...KAPIR BOLEH MENYEBUH UNGKAPAN ALLAH SEBAGAI TUHAN YANG ESA...SEBAGAI TUHAN MILIK UMAT ISLAM.... TETAPI BUKAN SEBAGAI BAPA ISA.... JANGAN MEMBANGSAT.

    BalasPadam
  8. Tak payoh Panggil ustaz lah.. Majoriti Ustaz semuanya Ajor Perkara2 Yang Slah di segi Agama.. contoh

    Azhar Idrus.. Hadi Awang... Nik Ajis ... dllnya.. Mungkin Si Asri Nie Nampak PAS nak hilang DUA Ketua mereka iaitu Nik Ajis dan Hadi Awang.. Sebab Terlalu Uzur.. Cakap Pon Merapu.. Polis Kena Bersilat!.. Tembak Penjenayah Kalau Tahu dan kena Pada Tempatnya.. Dah Tua Nak Mampos laa Tuh

    BalasPadam
  9. Jadi Si Asri Nie pon Nok Jadi Pengganti Dua Orang tadi Untuk Terus Menyesatkan dan Memecah belahkan Umat2 Islam Di Malaysia Ini..

    Si Asri Sewel nie bercakap Macamlah Dia Hidup Sezaman Dengan Zaman Muhammad Tammattan Nabbiyiin Wa Rosulli (Allah dan Para Malaikat Mengucapkan Salam Ke atas Para Nabi - Begitulah semua orang Islam yang Beriman).

    Islam hari ini Kebanyakkannya Melencong Daripada Ajaran Sebenar.. Itulah Sebab Doa Iftitah di ubah kepada Wa ana minal Muslimin... yang solih di dalam AL Quran tertulis Wa ana Awwalul Muslimin) apa maknanya.. Dan menjadilah aku sebahagian drp orang2 Islam or Dan Menjadilah aku sebahagian drp Golongan Yg Awal2 Islam?

    Hoo.. Takwil Lagi.. Cer Gie Tengok Al-Quran tuuuuh, study laah Al-Quran tuuuh, baca terjemahan, bandingkan terjemahan melayu, indonesia, english, dllnya..

    Kalu dengor Hadi Awang Tafsir AL-Quran ke Nik Ajis ke.. CONFIRM lah seangkatan dengannya sebagai Penghuni Neraka..

    Hadi Awang nie Songlap Duit Derma Orang ramai utk Dirikan Masjid, Derma Orang Ramai dislaha gunakan...

    Ulamak Mestilah Perut KEMPIS.. HADI AWANG PERUT BESOOOR, SEBAB banyok makan duit haraaaaaaaaaaaaaaam!..

    Tok Cayya.. Tunggulah Hari Kiamat Nanti, Kalau Nok Awal Lagi Jumpa dia Dalam Kubur Nanti Bila Hang sama2 mati laa..

    Kalau Dah Terang Lagi Bersuluh Yg sudah Di Jelaskan Kamu Masih Buta Mata Hati , Buta Mata tak boleh tengok dengan Jelas Siapa Hadi Awang.. Yang terang2 Salah Gunaka Agama Utk Hidup Senang Lenang?

    Apsalll marooh.. Maroohlah Kalau yang benar itu Haq.. Yang Benar itu Tetap akan Jadi Betulll....

    BalasPadam
  10. Yang Bangang Orang Pas perlu Pikir.. termasuklah Asri Bengong nie.. Pa Jadi Dengan Negara Arab Yang Benarkan Kalimah Allah disalahgunakan oleh Orang2 Bukan Islam?

    Tak ke Hancor negara dia. tuuuuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. AKM SEMUA... saya pun tak faham dengan kenyataan dr asri..dah jelas kalimah ALLAH adalah utk org islam..sama sama ulamak pun tak sama pendapat...terlebih sgt belajr...ALLAH HUAKBAR ALLAH HUAKBAR...DAH JELAS KALIMAH ALLAH ....ISLAM YANG MENGANUTI NYA....

      Padam
  11. tanyalah pada orang benar2 alim...jgan ulas ikut akal atau emosi...

    BalasPadam