Rabu, 23 Oktober 2013

Noh Omar Bikin Panas..!


Siapa makan cili dia la yang terasa pedas..!


Satu perbahasan panas meletus di Parlimen apabila Datuk Seri Noh Omar (BN- Tanjung Karang) mendakwa antara ancaman besar kepada negara ini adalah konflik agama dan penyebaran ideologi lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).
Beliau juga meminta Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar menyatakan pandangan beliau tentang liwat yang menyebabkan suasana bertukar hangat di antara ahli kedua-dua belah jurang politik.
Bekas menteri di Kementerian Pertanian dan Perindustrian Asas Tani ini berkata kerajaan perlu mengambil langkah segera untuk membendung masalah sosial seperti itu termasuk tuntutan yang dibuat oleh Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango) di Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) untuk menggalakkan hak asasi LGBT.
"Kita juga membahaskan mengenai hak asasi manusia . Kita perlu menyokong hak asasi manusia dalam beberapa perkara tetapi kita tidak boleh menyokong LBGT kerana ia bertentangan dengan prinsip Islam.
"Lembu pun tahu bagaimana untuk memilih pasangan yang betul," katanya ketika membahaskan pindaan kepada Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas Akta) semasa bacaan kedua.
Noh juga bertanyakan kepada ahli Parlimen penggal pertama, Sim Tze Tzin (PKR-Bayan Baru) sama ada beliau menyokong perkahwinan sama jantina.
Beliau kemudiannya mengajukan soalan yang sama kepada Nurul Izzah Anwar (PKR- Lembah Pantai) dan meminta pandangan beliau mengenai liwat.
Ahli Parlimen kerajaan dan pembangkang mula mengemukakan pandangan lisan sebelum Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Ronald Kiandee meminta mereka bertenang.
Beberapa ahli Parlimen pembangkang bangun untuk membantah kenyataan Noh dengan Datuk Takiyuddin Hassan (PAS- Kota Baru) menggesa Noh menarik balik membuat kenyataan itu, menyifatkannya sebagai biadap.
Apabila diminta oleh Ronald untuk menjelaskan kenyataan beliau, Noh berkata, "Ya saya membuat kenyataan itu, tetapi saya hanya mahu tahu sama ada beliau menyokong liwat. Saya tidak menuduh beliau melakukan liwat, jika saya berkata begitu saya akan menarik balik," katanya.
Beliau kemudiannya terus mengecam Comango yang pergi ke PBB di Geneva, kerana mendakwa menghina perlembagaan persekutuan dan cuba untuk melemahkan Islam.

2 ulasan:

  1. Budak Sungai Limau Said:

    Kalau depa tak paham lagi...liwat is Tutoh Pungkok...sama juga Azmin Ali ceramah semalam di Sg Limau beliau lebih takutkan Allah dari takutkan Dr Mahathir.....geli geleman dengaq ucapan Azmin Ali...macam laaa orang sg, Limau tak kenaii sapa Azmin Ali....tuuu pun puak2 Pas dok Takbirrrr ! alahaaaiiii

    BalasPadam
  2. Takbir tak kena pada tempat ... tu pasal puak2 PAS ni mudah diperbodohkan...

    BalasPadam