Ahad, 7 September 2014

Anwar Akhirnya Mengaku Diri, Isteri & Partinya Bangsat..!


Dasar bangsat..! Mad Sabu pun sama bangsat..!

PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) akhirnya menamakan tiga calon untuk kerusi Menteri Besar Selangor selepas beberapa minggu mempertahankan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal untuk mengisi kerusi panas itu.
Selain Dr Wan Azizah, dua lagi calon yang dinamakan adalah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ijok, Dr Idris Ahmad.

Namun, dalam surat yang dihantar ke Istana Selangor pada Jumaat, PKR mendakwa Dr Wan Azizah seharusnya dilantik kerana beliau mendapat sokongan majoriti.

Akaun bersumpah yang ditandatangani seramai 30 Adun sebagai sokongan kepada pencalonan Wan Azizah turut dikepilkan bersama dalam surat tersebut.

Biro Politik PKR membincangkan perkara itu selama dua hari sementara penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bertegas mahukan isterinya dinamakan sebagai calon tunggal.

"Akhirnya, kami mencapai kata sepakat dan Anwar bersetuju untuk menambah dua lagi nama seperti yang diminta oleh Sultan. Kami turut menghantar bersama akaun bersumpah 30 Adun yang menyatakan sokongan terhadap Wan Azizah," kata sumber.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution mengesahkan kata sepakat telah dicapai tetapi enggan mendedahkan isi kandungan surat tersebut.

"Surat itu dari Presiden Parti kepada Tuanku Sultan. Tidak elok untuk mendedahkan isi kandungan (surat itu) kerana Sultan masih belum menerimanya," kata Saifuddin.

Jelas beliau, surat tersebut akan diserahkan terus kepada Istana hari ini.

Beliau berkata, mereka membalas surat dari Istana bertarikh 3 September berhubung senarai calon yang dihantar oleh parti itu pada 1 September lalu.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menegaskan beliau kecewa sekiranya presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menamakan tiga pemimpin PAS untuk jawatan menteri besar itu.

"Jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos, sebulat suara bersetuju melantik Datuk Seri Wan Azizah Wan Ibrahim dan Azmin Ali untuk jawatan itu. Presiden tidak harus menukar senarai itu tanpa memaklumkan kepada kami.

"Saya sebagai Timbalan Presiden masih tidak jelas mengenai perkara itu," katanya ketika mengulas mengenai laporan bahawa Abdul Hadi menghantar senarai nama berasingan kepada Sultan Selangor.

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. surat tu sapa yang sain ek? Puan Presiden atau KETUM?

    BalasPadam
  2. KO BOLEH JADIKAN PKR/DAP PARTY ANAK BERANAK..TAPI BUKAN NEGERI
    SELANGOR..& MALAYSIA.

    BODOH BETUL PKR

    BalasPadam
  3. Sejak pagi ini semua blog2 dan komen yang mengutuk Najib telah dikeluarkan dan digantikan dengan isu dalam PKR/PAS saja. Adakah ini cara kuku besi Najib?Eloklah dia tukar nama dari Ah Jib Gor ke Poo Kee Mak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. beristifar banyak2 bro... tak elok dedahkan keaidan diri sendiri. Astagfirullah

      Padam
    2. Apa la kau ni, citer paling hangat sekarang ni pasal TGHH buat penjelasan kenape tak Namakan WAWI sbg calon Menteri Besar Selangor. Ikut perkembangan semasa. Yang kau asyik nak kutuk NAjib apasal....

      Padam
    3. paksa orang lain sokong bini dia jadi MB Selangor.... kerja gila, tak gheti malu.

      Padam
    4. Pxx Kxx Mxx Lu ke? kenapa nak jatuhkan maruah diri, dah takde maruah agaknya.

      Padam
  4. Rasanya.. x sda mengena dgn Tok Jib

    BalasPadam
  5. Macam terror saja, apa kena Najib pula. Lu sesat agaknya. Isu MB Selangor lagi panas lah. Baru terburai Anwar punya jahat.

    BalasPadam
  6. ANWAR tengah bina momentum untuk ajak orang iringi beliau ke penjara......

    BalasPadam
  7. Tahniah majlis syura pas krn kali ini tidak tunduk dgn pkr..dap.dan puak anwarinas diketuai mat sabu dlm pas sendiri..
    Amanah rakyat adalah pemimpin yg layak dan wan azizah memang sah tak layak langsung...Sebagai presiden pkr dia tak mampu nak pikul apatah lagi mb selangor..
    Jawatan2 tersebut mgkin mampu membantu dlm keseinambungan politik anwar ibrahim a.k.a ketum..Sekarang ketum hanya yakin dan percaya jika jwtn2 tersebut dipegang oleh isterinya...dia akan mudah mengatur strategi..
    Tiada kepercayaan ikhlas dlm diri ketum thdp rakan2 dlm pkr.Hanya isterinya dan mgkin anaknya yg dpt dipercayai dlm merencana hajat dia....

    BalasPadam