Rabu, 17 September 2014

PANAS ~ Najib Rombak Kabinet..!


Ingatkan cerita rombakan kabinet dah selesai apabila Najib menunaikan janji peribadinya untuk terus menjunjung cina didahulukan...cina diutamakan selepas PRK Teluk Intan 2 bulan yang lalu rupanya isu rombakan kabinet masih kuat ditiupkan supaya ada perubahan keatas Menteri yang gagal melaksanakan tanggungjawab mereka..!

Mungkin kita boleh menyibuk dan mengusulkan...tapi apakah Najib berani mahu menukar Menterinya? atau paling tidak menukar nama Kementerian bagi Menteri kesayangannya...

Seperti menukar...
Menteri Doa dan Imam

Sebab Menteri ni dilaporkan lebih banyak menjadi pembaca doa dan imam terutama apabila adanya Najib didalam sesuatu majlis...! sampai kena sound dengan Mufti Perak supaya meletakkan jawatan kerana dilihat play safe dalam isu Kalimah Allah..!
Menteri Liberal

Seharusnya Kementerian dibawah Menteri Muda Najib ini perlu ditukar kepada Kementerian Liberal..! nak pakai baju betina boleh...nak jadi model boleh malah nak keluar masuk gereja pun boleh..! Pejabat Menteri ni pun boleh ditukar kemana mana gereja yang dia suka..!

Menteri Amaran dan Kemalangan

Menteri ni memang dah lama terkenal dengan amarannya..!
Mengikut rekod Menteri ni pegang Mindef negara kena serang..! pegang Pengangkutan Bot tenggelam, Bas masuk gaung, kapal terbang pun hilang..! Kini Menteri ni mengurus pulak kes MH17...kalau lama sikit mungkin Menteri ni bertukar kepada Menteri urus jenazah..!

Menteri ayam..!

Menteri ni dah terkenal dengan Menteri ayam@cap ayam..! cerita anak dia pun hebat di Kementerian Menteri ni..! belum masa nak kopek jer lagi..!

Menteri kaya kaya

Menteri ni cuma suka yang kaya kaya..! angka yang besar besar..! malah rakyat yang tak nak bayar tol boleh guna jalan lama kata dia satu ketika dulu..! Harga getah dari RM7 jatuh kepada RM1.60 pun dia umum pendapatan rakyat meningkat..!

Menteri Menonggeng

Menteri yang dijadikan PEMANDU oleh Najib ni cukup licik dalam menjalankan dakyahnya..! Pembesar gereja ini juga menolak sebarang pendakwaan menggunakan Akta Hasutan..! PEMANDU ni juga la yang bakal memandu Najib ke parit..!

Menteri buat buat bodoh

Menteri ni cukup terkenal dengan buat buat bodoh membiarkan MKPN dibawahnya diresap dan dijadikan pusat pembiakkan pembangkang dalam mencampuri urusan kerajaan..! Menteri ni juga membiarkan pengaruh jahat Majlis Peguam untuk mendominasi sebarang usaha dan gerakan yang dilakukan didalam MKPN..!

Menteri Penjilat Amerika

Punahsihat merangkap Menteri ni cukup disayangi oleh Najib..! Cukup rapat dengan Najib..! banyak rahsia dan cerita lama lama yang dia dan orang lain tahu..! Lain kali boleh kopek..!

Mungkin ada lagi penambahan yang boleh dibuat untuk mewarnai rombakan ahli kabinet atau merombak nama perjawatan didalam kabinet..!

Yang ini nak namakan apa pulak?

Lu Fikir La Sendiri!!!

13 ulasan:

  1. you cakp betul
    pening ,,,,,,,,,,,,cam nilh apa kata aku je jadi PM , U TPM???
    OK

    BalasPadam
  2. Senang jer!!!

    TUKAR NAJIB!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. TUKAR NAJIB DENGAN MUHYIDIN ATAU ZAMBRY ABDUL KADIR (MB PERAK )

      Padam
    2. zamry abdul kadir tu mp mana ek? boleh ke adun jadi menteri pusat atau pm? bila nak lantik jd senator? jangan main tibai ikut pusat, kena la tahu serba sikit pasal perlembagaan dan perlantikan jawatan dalam kerajaan, aduuussss. seb baik ko tak letak nama, boleh la ko dgn senang hati jalan ke pasar malam sbb orang tak kenal dan tak tahu kebijaksanaan ko melontar idea..huhu

      Padam
  3. Ya tukar Najib
    Insya Allah semoga Allah nemberkati kita

    BalasPadam
  4. kopek jangan tak kopek. kopek sampai nampak biji, yang ada bijik, tapi yang takder bijik tuh siatkan sampai nampak tulang. biler lagi?

    BalasPadam
  5. Menteri cap baa alip baa yaa mana tak tunjuk....

    BalasPadam
  6. Benar yang perlu ditukar lebih awal ialah Najib sendiri. Bila Najib sudah keluar berbondong bondonglah menteri menteri semoyok Najib keluar bersama samanya!

    BalasPadam
  7. Orang tua cakap..kalau kita nak beli ikan kat pasar kena tenguk kepalanya...Kalau kepalanya busuk konpom seluruh ikan tu busuk....Jadi dalam kabinet malaysia ini...Kepalanya NAJIB ...dah busuk jadi yang menjadi menterinya tentulah busuk busuk juga...NAJIB BERUBAHLAH..DENGAR LAH RINTIHAN KAMI DARI AKAR UMBI INI.

    BalasPadam
  8. Betul kata-kata diatas... Nak tukar ? Kena mula dengan kepala dulu, kemudian semua yang hampas-hampas dalam kabinet juga ditukar... Tunggu apa lagi ?

    BalasPadam
  9. banyak yang ko komplen..... dan aku setuju. aku nak komplen pulak ni, JJ @ jamaludin jarjis tu menteri apa? meh bagi persamaan makna duta dan menteri, aku nak baca. kau kopi pes je dari blog orang lain ke? edit la sikit, nampak macam ada buat kerja, walaupun kerja cilok penat lelah otak orang.

    BalasPadam
  10. usin, kan admint tulis JJ punahsihat merangkap menteri, lg pun semua org tau JJ dh mcm menteri perdana kpd pm, itu sbb kiblat pm condong ke amrika, copy paste kat mana sin, bg link
    asan

    BalasPadam
  11. kalau tukar semua yang kat atas,nak ganti dengan sape?

    BalasPadam