Jumaat, 12 September 2014

HOT ~ Setelah Diasak Akhirnya Najib Terima & Mengakui..!


Setelah bertubi tubi asakan...! setelah pelbagai pandangan dilontarkan..! Akhirnya Najib akur dan mengakui..!

Tak payah dolak dalih..kata ajer tak hapus AKta Hasutan..senang..! Kalau dari awal lagi Najib bertegas tak la rakyat marah dan kecewa..!

Syabas kepada rakyat Malaysia yang cekal dan tabah dalam meletakkan kepentingan negara lebih utama dari kepentingan diri dan kelompok..!

Terutama kelompok pengampu..!

Pemimpin kena berani dan tegas..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

KUALA LUMPUR: Draf Rang Undang-Undang Keharmonian Nasional belum disediakan lagi pada masa ini dan kerajaan masih di peringkat perbincangan mengenai prinsip-prinsip asas yang akan dijadikan panduan dalam penggubalannya.
Menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri hari ini, penggubalan Akta Keharmonian Nasional akan dibuat Jabatan Peguam Negara hanya setelah perkara-perkara prinsip dan dasar diputuskan kelak.
"Hanya selepas konsensus umum dicapai dalam kalangan rakyat termasuk mereka di Sabah dan Sarawak, barulah kelak proses penggubalan akan dimulakan.
"Proses ini akan mengambil masa agar undang-undang yang baharu kelak benar-benar dapat membantu merealisasikan matlamat kita untuk membina sebuah negara yang stabil, aman dan harmoni," kata kenyataan itu.
Ia menegaskan mana-mana draf rang undang-undang yang disediakan mana-mana pihak selain daripada Jabatan Peguam Negara adalah tidak sahih dan tidak boleh diterima. - BERNAMA

21 ulasan:

  1. Hanya orang bodoh je mempercayainya.....dia tetap akan mansuhkan apabila keadaan mula reda.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kau yang bodoh!!

      Padam
    2. dah terlambat najib....aku dah tawar hati...ibarat cerita pengembala kambing dengan orang kampung....bila harimau sebenar datang...pengembala menjerit minta tolong...orang kampung tak peduli lagi....sebab pengembala selalu menipu...

      Padam
    3. kau memeang x sokong najib dari dulu pon...

      Padam
    4. Tanpa Nama12 September 2014 5:11 PTG

      aku juga berpendapat Najib akan tetap mansuh Akta Hasutan. alasan yang diberikan itu hanya berupa dendangan untuk menidurkan semua. kalau tak nak mansuh katakan sahaja ianya TIDAK AKAN DIMANSUHKAN dan akan ditambah pembaikan. aku tak berkenan kalau di menjenamakan semula dan aku tak nampak pentingnya melainkan untuk melonjakkan namanya.

      Padam
  2. Baru nak citer pasal konsensus.. sebelum ni tak terpikir ke? masa mansuh ISA dengan Ordinan Darurat dulu, ada buat konsensus dulu?

    BalasPadam
  3. Taktik Najib selepas dia mansuhkan ISA terus announce peruntukan RM bilion untuk bumiputra. Orang melayu yang baru naik darah jadi lemau balik. Saya rasa dia akan gunakan taktik yang sama untuk akta hasutan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tgna sokong najib ...cina x nak sokong x dak hall...

      Padam
    2. Tanpa Nama12 September 2014 8:03 PTG

      mamat nih apasal pulak. ketara sangatlah dia nih sewel atau penjilat. komen balas yang tak masuk akal. takkan pulak nak suruh sumer orang jadi macam kamu pakai sondol jer!!!!

      Padam
  4. Aku tak percaya Najib tak akan mansuhkan Akta hasutan sebab undi cina amat penting bagi Ah Jib Gor.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku juga sememangnya bersetuju dengan kamu. alasan dia macam filem hindustan jer.

      Padam
  5. Aku pun dh tawar hati nk mpercayai kata2 najib dan kdg2 teramat takut dgn kenyataan dan keputusan yg najib lakukan..

    BalasPadam
  6. Masa undi aku tetap pangkah najib... Aku nak harta yg dia faraidkan nanti... Iaitu HUTANG NEGARA yg bakal diwarisi anak cucu aku..

    BalasPadam
  7. Aku caya ...

    Aku cayaa....

    aku cayaa ko najib....

    Kalo nuar jubo ckp jee yg aku tak cayaa...

    BalasPadam
  8. Nak PRU nanti dia hapus la. MCA and gerakan akan kata cara ni nanti baru cina undi BN.

    BalasPadam
  9. Masa hapuskan ISA Si PM Bibir Merah Najib ada minta pandangan rakyat atau pemimpin Sabah dan Sarawak? PM Najib suka berlagak tahu semua perkara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi dia kata rakyat didahulukan, dan lagi dia sentiasa dengar denyut nadi rakyat. betul ker?

      Padam
  10. Yang peliknya Naib tak pernah buat U-TURN, masuk Round about ada tapi tak pernah Mary Go Round macam Presiden Parti UTURN

    BalasPadam