Rabu, 24 September 2014

MB Selangor ~ Siapa Pemimpin UMNO Selangor Yang Terkinja Kinja..!

Kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor yang selama ini kusam dan suram sudah terang benderang..! Hakikatnya PR tetap memerintah kerajaan negeri yang paling kaya dalam negara itu.

Bermulanya satu kerosakan besar keatas rakyat dan negeri Selangor apabila PR berjaya memerintah pada tahun 2008. Kerosakan terus berlaku apabila PR berjaya mengungguli kerusi Menteri Besar dalam PRU13 tahun lalu dengan menambah kerusi didalam Dewan Undangan Negeri.

Itu hakikat..! realiti yang perlu rakyat tanggung, membuatkan BN termenung malah ada pemimpin yang bingung..! Hakikatnya Menteri Besar datang dari sebelah sana dan bukan nya dari sebelah sini..!

Dalam kekecohan ini yang jelas untung ialah Anwar Ibrahim..!  Siapa pun yang memegang tampuk Anwar lah yang berkepok..!

Azmin madu Azizah..! Isteri Azmin juga madu kepada Azmin dan Azizah..! Yang menghisap madu ialah Anwar..!

Diawalnya, Azmin ialah produk yang Anwar bentuk didalam acuan UMNO..! Azmin tahu kelemahan dan kekurangan pemimpin UMNO terutama para warlord UMNO di Selangor..! 

Pengalaman dan kenalan Azmin didalam UMNO ramai..! Ini akan memudahkan Azmin menjalankan jarum besar dan kecilnya untuk mempastikan PR semakin kukuh di Selangor sementara UMNO semakin hancur..!

Azmin tahu cara membeli pemimpin UMNO..! Itu sebab sejak awal kekecohan jawatan MB sudah ada pemimpin UMNO yang menyembur nyembur air liur mencadangkan nama Azmin sebagai MB..!

Bagi Anwar, usaha untuk mengukuhkan Azmin sudah berjaya..! tanah Azmin sudah keras dan rata..! Azmin boleh meneruskan kerjanya setelah Anwar merengkok kedalam penjara..! Anwar dan pemimpin pembangkang tak pernag lupa kerja ke Putrajaya..!

Selangor sudah selesai..! Dengan duit yang banyak..! dengan kuasa yang terpacak..!  aktiviti politik pasti semakin rancak..! 

Soalnya dimana dan kemana kepimpinan UMNO? terutama pemimpin UMNO Selangor..! Semakin kuat memperkukuh atau semakin senget mengejar habuan yang akhirnya hancur?

Pi mai pi mai..! Anwar jugak yang menuai..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. wassalam. Betol BN terutamo UMNO gigit jarilah hinggo PR 14. Tanyo -mano ahli UMNO yang bolih meneraju Selangor? mano oran UNMO yg berkaliber utk meneraju Selangor? Salah siapo? Presiden UMNO sobab tak ado second line utk menjadi mB di Selangor. Kito tak mau Noh Omar lagi dan oran yg seumpamo dio hondaklah retreat. Bori kepado oarn mudo utk memimpin UMNO Selangor sebelum PR 14. Kalo nak Bn memerintah Selangor UMNO mosti berubah. Zaman tribal chief sudah berlalu. UBAH lah UMNO..

    BalasPadam
  2. Pemimpin UMNO Selangor semuanya muka-muka basi, yang mempunyai daya intelek lebih-kurang sama dengan Bangla-Bangla yang bersepah di negeri ini.

    Muka-muka yang telah kalah dalam PRU12 dan 13 masih lagi memegang teraju UMNO negeri.

    Lebih baik lah mengundi anjing, khinzir atau Pakatan daripada muka-muka beruk tua UMNO ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang nak undi anjing,babi buat apa? di orang boleh pimpin manusia kah?mangkuklah hang ni.undi pakatan ,kebanyakan pemimpinnya sepsis syaitan iblis..

      Padam